Appiukko ei koskaan syö yhteisellä aterialla, mikä juttu tää voi olla?
Aina kun mennään anoppilaan kutsuttuna syömään, appiukko on syönyt jo aikaisemmin ja hengailee ja häärää muuten lähettyvillä, mutta ei istu pöytään syömään muiden kanssa. En oo kehdannut kysyä syytä moiseen. Niin ja ei ole mieheni isä vaan anopin nykyinen mies.
Kommentit (38)
Jotkut haluaa syödä yksin. Itse syön mieluiten yksin enkä oikein jaksaisi mitään kekkeriyhteisruokailuja joissa ihmisten sössöiset lautaset ja ruokailuvälineet kilisevät. Joku kysyy jotain kjust kun suu on täynnä, joku syö mässyttäen, lapset venkuroi.
Joku ruokarajoitteinen kummajainen? Sille on ehkä laitettu eri ruokaa kuin teille.
Entäs se anoppi? Syökö kahdesti - ensin puolison kanssa ja sitten teidän?
Sosiaalista jännitystä, ahdistusta, neurooseja. Ehkä ei osaa käyttää aterimia "oikein" ja häpeää sitä. Tai voi olla muita tapoja, joita muut kummastelevat, joten syö mieluummin yksin.
Voi olls myös sairas. Isoisäni teki pitkään samaa jota ihmettelin, kunnes kävi ilmi, että oli sairas ja ruokavalionsa koostui lähinnä sokerimehuista, ei vaan ollut aiemmin halunnut ketään huolestuttaa.
Syitä voi olla monia, mutts kyllä sille varmaan joku syy on,mitä ei selvästikään halua jakaa.
Erilainen ruokailurytmi tai sosiaalisten tilanteiden pelko, joka ilmenee tällä tavoin.
Sillä on kiire asennella whats appia, tinderia ja google mapsia ym.
Ennen koronaa matkustivat paljon, eli julkisilla pakoilla ainakin tietääkseni syö tai outoa olisi jos ei söisi.
Ap
Voi olla ongelmia hampaiden kanssa, ei voi kunnolla pureksia tms.
Vierailija kirjoitti:
Entäs se anoppi? Syökö kahdesti - ensin puolison kanssa ja sitten teidän?
Syö muiden kanssa, ainakin vähän. Keskittyy paljon kyllä passaamiseen ja lasten ruokailussa auttamiseen.
Ap
Jos hän tykkää lukea syödessä? Eikä halua keskustella ruokailun aikana?
Jos se on semmoinen vanhan kansan mies, joka kokee, että isäntäväen ei sovi istua vieraiden kanssa pöydässä. Tällainen oli mun exän mummo, laittoi kaikki tarjoilut pöytään ja passasi, mutta itse istui sitten jossain syrjässä ”palvelusväkenä”. ”Eihän sitä nyt minun tarvii mitään.. ottakaa te vain” jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on semmoinen vanhan kansan mies, joka kokee, että isäntäväen ei sovi istua vieraiden kanssa pöydässä. Tällainen oli mun exän mummo, laittoi kaikki tarjoilut pöytään ja passasi, mutta itse istui sitten jossain syrjässä ”palvelusväkenä”. ”Eihän sitä nyt minun tarvii mitään.. ottakaa te vain” jne.
Vanhan kansan miehet ei passanneet vaan istuivat passattavina.
Tiedän vastaavan tapauksen. Mies ei ole lähes koskaan syönyt yhdessä perheensä kanssa, edes kun lapset olivat pieniä. Syö kyllä julkisella paikalla ravintoloissa vaimonsa kanssa.
Syytä ei kukaan oikein tiedä.
Veikkaan jotain terveysongelmia.
Paha närästys tai refluksi esim estää tehokkaasti normaalin syömisen. Joku jo mainitsi hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vastaavan tapauksen. Mies ei ole lähes koskaan syönyt yhdessä perheensä kanssa, edes kun lapset olivat pieniä. Syö kyllä julkisella paikalla ravintoloissa vaimonsa kanssa.
Syytä ei kukaan oikein tiedä.
Törppö käytös syynä.
Varmaan sitä ahdistaa syödä muiden kanssa.