Sinkkunaisella sormus nimettömässä
Onko outoa, jos sinkku pitää vihkisormukselta näyttävää sormusta oikeassa nimettömässä? Ajatuksia.
Kommentit (19)
Minulla on hopeinen, sileä sormus oikeassa nimettömässä. Koska sopii siihen. Kerran tanssin yökerhossa chileläisen miehen kanssa joka sormuksen huomattuaan kysyi, olenko naimisissa? Ilm.siellä päin vihkisormusta pidetään oikeassa kädessä. Muistaakseni niin myös Tanskassa. Korjatkaa joku, jos olen väärässä.
Oudompaa olisi, jos vasemmassa nimettömässä...
Voi hyvä luoja, kaikesta sitä ihmiset jaksavatkin nähdä vaivaa...
Ortodoksit pitää vihki-ja kihlasormuksen oikeassa nimettömässä
DDD Keskiluokka se täällä pohtii elämän suuria ongelmia. Isoin ongelma sille tietysti on se, ettei vain eroa porukasta, mut on sit silleen kuitenkin niinku persoonallinen ja erottuu ennen kaikkea wt:sta
Ehdottoman wt:ta on kuule tämä, jos naimaton kehtaa ryökäle pitää sorumusta nimettömässä. Minun kaltainen ikisinkku ja iki-wt käyttää sormuksia mauttomasti ihan vaikka joka sormessa lupia sen kummemmin kyselemäti. Se on se rahvaan vapaus, kato. DDD
Helppoa tuo erottautuminen kummassakin tapauksessa.
Mikä on vihkisormukselta näyttävä sormus? Eli sinua häiritsee mikä tahansa sormus oikeassa sormessa.
Ennen homot ja lesbot pitivät kihlasormuksia oikeassa nimettömässä, varo ettet leimaudu:-)
En tiedä muista, mutta mun sormista nimettömään sormus vaan sopii yksinkertaisesti parhaiten. Siksi oikean, ja joskus vasemmankin, käden nimetön. Ja olen sinkku. Eli pahoittelut.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:18"]
Ennen homot ja lesbot pitivät kihlasormuksia oikeassa nimettömässä, varo ettet leimaudu:-)
[/quote]
Huh, tällasta en ole ennen kuullutkaan.
Olen pitänyt entistä naimissormusta vasemmassa nimettömässä kun oon ollut ulkomailla yksin.
Oikeassa pidän sen vuoksi, koska sormus ei muuhun sormeen mahdu ja naimisissa en ole, enkä homo.
Siis mitä sitten jos on oikeassa kädessä? On mullakin ollu joskus, tosin ei nyt ehkä vihkisormukselta näyttävä (miten tää muuten määritellään, kun niitäkin on niin monen laisia?). Vasenta ehkä hieman kummastelisin omassa mielessäni.
Ortodokseilla ja homoseksuaaleilla oikeassa nimettömässä. Itse olen ihan v*ttuillessani pitänyt sormusta vasemmassa nimettömässäkin, vaikka olenkin sinkku. Sehän on vain sormus ja symboliikka on ihmisten päättämää.