Minimalismi - miten muutti elämääsi?
Olen hurahtanut täysin tuohon minimalismiin. Olen huomannut olleeni viime vuodet kauhea keräilijä. Uskomattomat määrät on tullut kerättyä jotain hyviä cv-levyjä ja elokuvia, joita en tule ikinä katsomaan tai kuuntelemaan. Muutenkin olen ulkomailta esimerkiksi ostellut täysin turhia koriste-esineitä, jotka vain vievät tilaa pöydiltä. Olen alkanut tyhjentämään kotia ja koko ajan vain löytyy lisää turhia tavaroita laatikoiden pohjilta. Paljon olen laittanut tavaraa myyntiin nettiin, koska en missään nimessä halua heittää tavaraa hukkaan. Vaikka olen hinnoitellut matalaksi hinnat, niin tuntuu vaan tosi hitaasti menevän tavarat kaupaksi. Haluaisin jo heti kodin tyhjäksi! :)
Miten teidän muiden elämä on muuttunut minimalismin myötä? Itselläni on vasta vaikuttanut tavaranpaljouden vähentämiseen.
Saat myös lisää aikaa tehdä itsellesi tärkeämpiä asioita, kun kaikki aikasi ei mene tavaroiden siivoamiseen, siirtelyyn, varastointiin, niistä huolehtimiseen ja niiden varastotilan maksamiseen.
Aika ja vapaus lisääntyvät, etenkin se vapauden tunne on huimaava. Sen vuoksi aion jatkaa tavaramäärän karsimista niin kauan kuin se tuntuu tarkoituksenmukaiselta. Varsinaista roskaa meillä ei ole, vaan myyn ja lahjoitan ja myös kulumisen vuoksi tavaraa poistuu käytöstä.
Jos vaate on luonnonmateriaalia, niin pyrin käyttämään sen hyväkseni jollain tavalla. Jos se on mennyt pois muodista tai on väärän kokoinen, niin kankaan voi käyttää ompeluksiin myös itse. Tuunausvideoita löytyy tubesta pilvin pimein ja niitä on mukava katsella vaikka ei aina muuten tuunaukset nappaiskaan.