Tulkitkaa mun painajaisuneni
Uni alkoi mukavasti. Olimme perheen kanssa vaelluksella upeissa maisemissa. Oli kesä.
Kuljimme kapealla kallioisella kaistaleella. Toisella puolellamme kohosi jyrkkä kalliorinne ja toisella puolella loiva kalliorinne mereen.
Mieheni ja vanhin lapseni kulkivat edellä ja minä tytön kanssa perässä.
Yht' äkkiä huomasin jonkin matkaa takanamme nuoren uroshirven . Huusin tytölleni, että mene heti mereen ja sukelsin itse. Kun pääsin pintaan huomasin tyttäreni olevan edelleen rannassa sanoen ettei uskalla. Samassa hirvi nappasi tyttäreni sarviinsa ja riepotteli häntä edes takaisin, paiskasi välillä mereen ja haki takaisin sarviinsa.
Minä vain katsoin merestä lamaantuneena. Tunne etten voinut häntä auttaa ja syyllisyys siitä etten auttanut tyttöäni turvaan vaan menin itse olivat murskaavat. Heräsin ennen kuin hirvi lopetti tyttäreni riepottelun. Samalla kalliolla oli myös toinen keskenään taisteleva uroshirvipari.
Kommentit (7)
Pelkäät, että olet äitinä voimaton, jos lapsiasi kohtaa jokin hankaluus. Vanhemman tuskaa, kun eivät ole kaikkivoipia. Ehkä tuo liittyy tytön kasvamiseen aikuiseksi ja kiinnostumista miehistä, pelkäät aikuiseksi kasvmista ja naisistumista, rakkaussuhteita.
Syyllisyydentunteelle löydät selityksen itse. Tiedät ehkä laiminlyöneesi häntä jossakin.
Tyttäresi joutuu hirven riepottelemaksi.
Tulkitsen noi rinteet sillä tavalla, että sinulla on elämässä kaksi vaihtoehtoa. Vaarallinen tie ja vaaraton tie. Hirvi on joku henkilö, joka on mielestäsi vaarallinen lapsellesi. Vaikka ei oikeasti olisikaan, silti pelkäät lapsesi puolesta. Taistelevat uroshirvet edustavat ko. henkilön homoseksuaalisuutta, vaikka asiat eivät ihan niin yksinkertaisia olisi.
Nuori uros nappaa tyttäresi sarveensa ja riepottaa lujaa.
Se oli uni, ei sen kummempaa.