Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä akvaariokala on TOSI kestävä ja rempseä?

Vierailija
24.03.2015 |

Olen kypsytellyt akvaariota nyt viikon ja odottelen nitriittipiikkiä mutta eipä näy mitään! Olen laittanut kukkamultaa ja kalanruokaa ja hirvensarvisuolaa. Suodatin on päällä ja lämmitin (25 astetta). Ajattelin odotella vielä viikon ja jos ei tule nitriittipiikkiä niin mitä jos ostan jonkun tosi kestävän kalan ja laitan sen tuonne ja kokeilen mitä käy?

Vedessä on vedenparannusainettakin.

Mielipiteitä?

Kommentit (315)

Vierailija
181/315 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tullut lisää ruumiita?

Vierailija
182/315 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:57"]

Kultakalat on tosi rempseitä, räävittömiä. Mutta em ominaisuuden vuoksi eivät sovi lapsiperhheeseen, joten suosittelen miljoonakalaa.

[/quote]

Siis minkä tähden ne eivät sovellu lapsiperheeseen?????

[/quote]

ne huutelevat hävyttömyyksiä sieltä reunan yli ohikulkijoille ja myös hännän viettelevä liike on pienelle liian rajua katseltavaa.

[/quote]

Unohtamatta isojen mulkosilmien irstasta katsetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/315 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Mun lempiketju!

Vierailija
184/315 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:02"]Koskettavatko nämä ekstroverttiysvaatimukset jo akvaariokalojakin! Olen sanaton. Ovatko ne muuten keksineet jo vedessä lahoamattomasta materiaalista valmistettuja selfiekeppejä? Kameranhan voi jo viedäkin mukanaan melkein Matriaanien hautaan saakka. Voi sitten rempseä ja avoin kala rakastaa itseään kamerallaan on daily basis.
[/quote]
Komppaan

Vierailija
185/315 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut enää ruumiita! *koputtaa puuta*

Kalat näyttävät voivan hyvin ja se miljoonakalamies, joka lojui eilen välillä pohjalla, ei loju enää!

Toivottavasti kukaan ei kuole enää. Kaloja on niin ihana katsella. Istun useasti päivässä pitkiä toveja akvaarion edessä ja ihmettelen kaloja. Ne ovat niin kauniita! <3

Ap

Vierailija
186/315 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha meille kaupattiin eläinkaupassa pari vuotta sitte monni,miljoonakaloja, taisto ja neontetroja. Kuulema hyvin sopivat samaan :D Kyllähän nuo pari vuotta kesti!

Vierailija
187/315 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
188/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kurja

Vierailija
189/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kysynyt sopiiko nuo kalat.

Vierailija
190/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:11"]

Minullahan on jo miljoonakaloja ja monnisia. Kaupassa kerroin vesiarvot ja lämpötilan ja myyjä sanoi että miljoonakalat sopii sekä nuo panssarimonniset. Ostin niitä sitten. Monniset näyttää ihan virkeiltä samoin loput miljoonakalat. Niitä oli aluksi 15, nyt enää 13 :(

Vaihdan veden nyt joka päivä ja mittaan nitriittiä. En ymmärrä miksi se nousu. Luulin, että jos kypsyttelee akvaariota niin, että nitriittipiikki tulee ja laskee (kuten minulla) niin sitä ei tule enää kun kalat ovat altaassa ja säästyy kalakuolemilta. Mutta miksi minulla nousi nitriitti uudestaan :(

Toivottavasti loput kalat säästyvät. Miljoonakalamiehet olivat 2,98 e/kpl ja monniset 2,49 e/kpl.

Ap

[/quote]

Nitriittiä voi tulla, vaikka allasta olisi kypsyteltykin jonkin aikaa, jos bakteerikanta ei ole riittävä akvaarion kuormituksen kannalta. Mutta vaihda tosiaan vettä (älä lappoa pohjaa tai pese suodatinta) niin kauan, kun nitriittiä sinne altaaseen tulee.

Panssarimonninen ei ole kalalaji, vaan panssarimonneihin kuuluu esimerkiksi monnisisa. Mitä monnisia sinulla siellä on?

Ja kannattaa itse selvittää kalojen vaatimuksia, koska ihan oikeasti niillä myyjilläkään ei välttämättä ole oikeaa tietoa. Viime kädessä sinulla on vastuu, että tarjoat kaloille oikeanlaiset olosuhteet. Oletko kovettanut vettä?

Vierailija
191/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pari karvaturskaa,ne on tosi kivoja

Vierailija
192/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonakala jos haluat että lisääntyy. Ja paljon

Vierailija
193/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
194/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:11"]

Minullahan on jo miljoonakaloja ja monnisia. Kaupassa kerroin vesiarvot ja lämpötilan ja myyjä sanoi että miljoonakalat sopii sekä nuo panssarimonniset. Ostin niitä sitten. Monniset näyttää ihan virkeiltä samoin loput miljoonakalat. Niitä oli aluksi 15, nyt enää 13 :(

Vaihdan veden nyt joka päivä ja mittaan nitriittiä. En ymmärrä miksi se nousu. Luulin, että jos kypsyttelee akvaariota niin, että nitriittipiikki tulee ja laskee (kuten minulla) niin sitä ei tule enää kun kalat ovat altaassa ja säästyy kalakuolemilta. Mutta miksi minulla nousi nitriitti uudestaan :(

Toivottavasti loput kalat säästyvät. Miljoonakalamiehet olivat 2,98 e/kpl ja monniset 2,49 e/kpl.

Ap

[/quote]

Nitriittiä voi tulla, vaikka allasta olisi kypsyteltykin jonkin aikaa, jos bakteerikanta ei ole riittävä akvaarion kuormituksen kannalta. Mutta vaihda tosiaan vettä (älä lappoa pohjaa tai pese suodatinta) niin kauan, kun nitriittiä sinne altaaseen tulee.

Panssarimonninen ei ole kalalaji, vaan panssarimonneihin kuuluu esimerkiksi monnisisa. Mitä monnisia sinulla siellä on?

Ja kannattaa itse selvittää kalojen vaatimuksia, koska ihan oikeasti niillä myyjilläkään ei välttämättä ole oikeaa tietoa. Viime kädessä sinulla on vastuu, että tarjoat kaloille oikeanlaiset olosuhteet. Oletko kovettanut vettä?

[/quote]

Tässä hyvä ja asiallinen vastaus, johon jatkan vielä, että oli kypsytystapa mikä tahansa, aina kalojen tultua seurataan nitriittiä ja vettä vaan vaihtoon, jos alkaa nitriittiarvot nousta! Muulla keinoin et nopeasti nitriitistä eroon pääse. Kalavalinnat eivät myöskään tosiaan ihan nappiin menneet, pehmeä vesi voi hyvinkin olla osasyy millisten ongelmiin. Onhan monnisille pohjalla hienoa hiekkaa eikä karkeaa soraa?

Vierailija
195/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti että ph on 8. eikö se ole ihan oikea miljoonakaloille?

Vierailija
196/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:40"]

ap kirjoitti että ph on 8. eikö se ole ihan oikea miljoonakaloille?

[/quote]

pH ei kerro vielä mitään kovuudesta. Kovuus johtuu mineraaleista, jotka vaikuttavat kalan osmoottiseen säätelyyn.

Vierailija
197/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävistä kaloista: Minulla oli mustatetroja ja kaksi helmirihmaa ja ne elivät (mielestäni) tosi pitkään, 5-10-vuotiaiksi.

Vierailija
198/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rempseydestä en tiedä, mutta hauki on iloinen kala. Hei-hoi...

Vierailija
199/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ääneen ja samalla järkyttää joidenkin kirjoittajien kertomukset kun samaistun niihin niin hyvin! Sain 8-vuotiaana akvaarion, josta olin yksinään vastuussa. Sehän on niin "helppo" harrastus. PH-arvoista tai nitriiteistä ei ollut tietoakaan, kalat senkus tankkiin. Välillä kävin koulun jälkeen ostamassa yhden tai kaksi uutta kalaa läheisestä eläinkaupasta ihan heräteostoksina, myyjiä ei tainnut hirveästi kiinnostaa kalojen tulevaisuus. Parilla kaverilla oli myös akvaariot ja heidän kanssaan saatettiin jopa tehdä KALAVAIHTAREITA! Nyt tuntuu käsittämättömältä miten yksikään kala säilyi hengissä viikkoa pidempään, jotkut elivät jopa vuosia...

Vierailija
200/315 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitriitti on edelleen vaaleanoranssi! Miksi se ei muutu keltaiseksi? Ruumiita ei ole tullut mutta tänään aamulla yksi keltainen miljoonakalamies lojui mahallaan pohjalla ja näytti masentuneelta. Vaihdoin heti veden. Vaihdan sen joka toinen päivä että nitriitti laskisi. En ymmärrä tätä. Miksi tämä olikin niin vaikea harrastus!

Ap