Auttakaa, eroaisitteko tämmösessä tilanteessa?
Ollaan oltu yhdessä noin 8 vuotta ja meillä on lapsi. En ole ollut onnellinen tai en ole varmaan ikinä (tai ainakaa pitkään aikaan)tosissani rakastanut häntä. Välitän hänestä kyllä.
Se miksi mietin eroa on:
-En ole ollut onnellinen, ei rakkautta
-Juo 1-2 viikossa (joka kerta 12 tölkkiä), eikä pysty olemaan ilman alkoholia. On monta kertaa yrittänyt ja viikko tai kaks tais olla ennätys :D viime vuonna kännissä alko riehumaan muutamana kertana. Heitti tavaroita seinään, huusi ja satutti mua vähän fyysisesti, mut ei siis lyöny. Se suuttuu vielä tosi pienistä jutuista kännissä. Tänä vuonna se jopa huus lapselle tosi pahasti kännissä oltuaan ja lapsi tietty pelästy sitä paljon.
-Kun lopettaa työt alkaa pelaamaan tietokoneella iltaan asti. Käy siinä välillä yleensä vaa syömässä tai koirat käyttämässä ulkona. Joskus ehkä pari kertaa kuussa (jos sitäkää) se leikkii lapsen kanssa tai käy meidän kanssa kävelyllä.
-Sitä ei kiinnosta yhtään, että en tykkää ku se juo tai pelaa kaiket päivät. Se tekee sitä silti. Tuntuu, että mua ei kunnioiteta.
-Meillä on ihan eri unelmat. Esim hän haluaa omakotitalon yms ja mä en. En haluais olla sen unelmien tiellä, enkä halua että se on mun.
-Noista syistä tietenkin me riidellään tosi paljon välillä ja lapsikin joskus ne riidat kuulee. Ei hyvä :/
-Ei osaa käyttää rahaa ja tuhlaa rahaa kaikkiin turhaan paskaan, vaikka ei ois varaa.
Ja sit on kaikkia muita pikku syitä joita en nyt jaksa kirjottaa. Nuo on nyt ne mitkä eniten vaivaa. Onko mulla syytä erota? tuntuu, että mun syyt on tosi typeriä ja turhia. Kyllä meillä kumminkin on iha hauskaa välillä ja on hyvä isä aina sillon, kun antaa aikaa sille lapselle. En haluais hajottaa lapsen perhettä, mutta musta tuntuu et tää perhe on niin kamala, että onko siinä mitään järkee. En oo aiemmin uskaltanu erota monen syynkin takia, mutta tuntuu, että jos en tee sitä nyt niin en koskaa. Tiedän kumminkin, että hän mua rakastaa paljon ja siksi on niin vaikea erota, kun tiiän että se ois sille tooosi vaikeeta. Miehen hyvinvointia oon oikeestaan miettinyt monet vuodet, enkä omaani.Mitä ootte mieltä? :D
Kommentit (2)
Jos sulla ei ole mitään positiivista sanottavaa hänestä, niin tuskin kannattaa kahta kertaa miettiä lähtöä.
Jos mies on alkoholiongelmainen eikä hae apua siihen ja on vielä väkivaltainenkin niin ehdottomasti. Olet vastuussa lapsestasi, eikä lapsen tule kasvaa tuollaisessa ympäristössä. Tee se kuitenkin turallisesti eli huolehdi siitä että ei tule tilaisuutta jossa hän voi olla väkivaltainen sulle tai lapselle.