Koiran lääkäri maksoi 90 !! ja viikon päästä tarkastus, maksaako sekin?
en muuten mene jos maksaa toiset 90 e. Ensimmäinen käyntikin kesti vain 10 min ja tarkastus varmaan 2 min
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:31"]
Elämä on valintoja, joten ihan turha valittaa. Joku haluaa laittaa rahansa kissan hampaisiin,joku toinen etelän matkaan.
[/quote]niin ja minä en laita kumpaankaan niistä, vaan säästän osakkeisiin. saa joku katkera etelänmatkailija tai kissanomistaja sitten kadehtia kun minä olen rikas ja he eivät.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:31"]
Elämä on valintoja, joten ihan turha valittaa. Joku haluaa laittaa rahansa kissan hampaisiin,joku toinen etelän matkaan.
[/quote]niin ja minä en laita kumpaankaan niistä, vaan säästän osakkeisiin. saa joku katkera etelänmatkailija tai kissanomistaja sitten kadehtia kun minä olen rikas ja he eivät.
[/quote]
Ei kyllä käy kateeksi pätkääkään! Minulle on koiristani seuraa joka päivä, rakastan niitä ja niiden kanssa yhdessä oleskelua, ulkoilua jne. En ikinä vaihtaisi sitä mihinkään tietoon että tililläni on enemmän rahaa. En edes tekisi mitään enemmällä rahalla, tämä ok toimeentulo ilman erityistä varakkuutta riittää täydellisesti.
Tietysti maksaa. Ja halvalla olet päässy. Missä päin suomea on noin halvat eläinlääkärit. Miksi et ole ottanu vakuutusta koiralle kun se oli pentu.
Siis älä vitussa sano, että tarkastus maksaa 90 e? No sitten se jätetään väliin. Kyse on vain korvatulehduksesta
Totta kai jokainen käynti maksaa. Eikä 90 euroa ole mikään paha hinta. Riippuu käynnin syystä täytyykö/kannattaako sinne toiselle käynnille mennä. Omaa järkeä saa käyttää.
Todella huolestuttavalta kyllä kuulostaa jos 90 euron lasku on jo noin kauhea asia. Meillä meni viime syksynä koiralta ristisiteet polvesta onnettomuudessa ja leikkaus + eläinlääkärikulut jatkokäynneistä jotain 1500 euroa...
Vakuutuksia en ole koskaan pitänyt, ja voiton puolella ollaan siinä mitä on vakuutusmaksuissa säästetty. Mutta jos on sellainen tilanne ettei ole varaa maksaa yllättäviä menoja aina "omasta pussista" niin sitten vakuutus kyllä pitäisi olla. Se eläin kun on pakko hoitaa jos jotain tulee, ja yhteiskunta ei eläimen terveydenhoitoa tue.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 14:47"]
Siis älä vitussa sano, että tarkastus maksaa 90 e? No sitten se jätetään väliin. Kyse on vain korvatulehduksesta
[/quote]
Jos on korvatulehdus ollut, ja siihen lääke, niin en minä mihinkään tarkastukselle menisi, jos oireet kuurilla loppuu. Turhaa rahastusta semmoinen tarkastus. Oma eläinlääkärini ei ole ikinä edes pyytänyt korvatulehduksen takia tarkastukseen. KOrvien tutkiminen ja tipat mukaan, ja pyyntö että jos oireet jatkuu kuurin jälkeen niin sitten varaat uudestaan ajan.
Onpa täällä kummaa porukkaa, jos teidän mielestä lopputarkastuksesta, joka kestää 2 min, on Ok maksaa 90 euroa !
Kyllä lopputarkastuksen hinta pitäisi olla vaikkapa 20 e.. jotain rajaa.
Esim rokotus ja samalla kynsien leikkaus maksaa samassa paikassa 70 e
Eläinlääkärit on ihan törkeän kalliita. Ilman sosiaaliturvaa, olisi ihmistenkin käynnit yhtä hurjia! Muistakaa se siis äänestäessänne!
Ei varmaan kannattaisi hankkia niitä eläimiä jos ei niihin ole rahaa. Jälkiviisastelu ei tietysti auta, mutta silti.
Pelkkää rahastusta. En menisi jos koira näyttää parantuneen.
Meilläkin maksaa rokotus ja samalla kynsien leikaus noin 70 e ja tuohon suhteutetuna muutaman minuutin tarkastus 90 e on säälittävää rahastusta
Kysy sieltä eläinlääkäriasemalta, mitä maksaa!! Tikkienpoisto kuuluu usein leikkauksen hintaan, mutta korvatarkastuksen kohdalla en tiedä. Ja 90€ ei ole paljon, ihan normi hinta tai jopa halpa. Jos tämä tuli sulle yllätyksenä, niin et perehtynyt kunnolla koiran hankintaan!
Tämän takia en ota toista kissaa, en ikinä halua olla tilanteessa, ettei olisi varaa hoitaa lemmikkiäni. Kissani hammashoito maksoi 120, mikä oli minusta aika edullista. PK-seudulla kunnallisella tuttuni maksoi 800. Kyllä, 800. Kissan hampaat menneet niin huonoon kuntoon, että osa piti poistaa.
Meillä maksoi 125€ pelkkä 5 minuutin tutkimusaika.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 14:52"]
Onpa täällä kummaa porukkaa, jos teidän mielestä lopputarkastuksesta, joka kestää 2 min, on Ok maksaa 90 euroa !
Kyllä lopputarkastuksen hinta pitäisi olla vaikkapa 20 e.. jotain rajaa.
Esim rokotus ja samalla kynsien leikkaus maksaa samassa paikassa 70 e
[/quote]
Ei se varmasti maksa 90 euroa se tarkastus. Jos haluat sen tarkan hinnan, kysy sieltä eläinläkääristä. Eri paikoilla on eri käytäntöjä. Joku perus poliklinikkamaksu menee varmasti, mutta se voi olla vain 15-20 euroakin, ja sitten joku toimenpidemaksu, jonka suuruus vaihtelee paikoittain.
Mutta enpä kyllä minäkään veisi edes tavallisen korvatulehduksen takia mihinkään jälkitarkastukseen, elleis itten siinä ole olltu jotain erikoista kuten tärykalvo jo puhjennut tulehduksen takia.
Et sitten huomannut kysyä sieltä paikan päältä onko tarkastus maksullinen vai ei...
Ehkäpä kannattaa kysyä lääkäriltä paljon tarkastus maksaa. Itse uskoisin, että ns. normikäynnin verran, eli vähemmän kuin oireiden toteaminen ja lääkkeiden määrääminen.
Mutta tosiaan, jos 90 eurosta nousee tollainen poru, kannattaa jatkossa pitäytyä harrastuksissa, joihin ei liity eläviä olentoja.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:00"]Tämän takia en ota toista kissaa, en ikinä halua olla tilanteessa, ettei olisi varaa hoitaa lemmikkiäni. Kissani hammashoito maksoi 120, mikä oli minusta aika edullista. PK-seudulla kunnallisella tuttuni maksoi 800. Kyllä, 800. Kissan hampaat menneet niin huonoon kuntoon, että osa piti poistaa.
[/quote]
Meillä maksoi koitan hammashoito yhteensä reilu tonnin. Se tehtiin kahdella kerralla. Ensimmäinen käynti oli reilu 400€ ja toinen n.600€. Molemmilla kerroilla nukutettiin. Toisella kerralla hampaita poistettiin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:00"]Tämän takia en ota toista kissaa, en ikinä halua olla tilanteessa, ettei olisi varaa hoitaa lemmikkiäni. Kissani hammashoito maksoi 120, mikä oli minusta aika edullista. PK-seudulla kunnallisella tuttuni maksoi 800. Kyllä, 800. Kissan hampaat menneet niin huonoon kuntoon, että osa piti poistaa.
[/quote]
Meillä maksoi koitan hammashoito yhteensä reilu tonnin. Se tehtiin kahdella kerralla. Ensimmäinen käynti oli reilu 400€ ja toinen n.600€. Molemmilla kerroilla nukutettiin. Toisella kerralla hampaita poistettiin.
[/quote]
Siis koiran.
Niin no, yksityislääkärillä käyminen maksaa niin ihmisillä kuin eläimilläkin. Meidän eläinlääkärissä jälkitarkastuksista menee vaan poliklinikkamaksu, tosin sairauden hoidosta on harvoin selvitty alle parinsadan. Onneksi on vakuutus.
Eläinlääkärit pitävät eläimistä, mutta eivät se silti tee työtään talkoilla, eikä ne toimitilatkaan ihan ilmaisia yleensä ole, vaan omistaja haluaa niistä vuokraa.