pienet näppylät otsassa
Minulle on tullut viim. puolen vuoden aikana älytön määrä pientä näppylää otsaan! Näpyt on pieniä, kovia, niitä on niin paljon ettei voi edes laskea ja pelkästään otsassa :(
Ne ei oo finnejä vaan enemmän mustapään tyyppisiä, mutta ei kuitenkaan niitäkään. Puristamalla saattaa tulla talia(?), mutta sattuu aivan @@#$$.
Ihoni on talvisin kuiva ja atopiaan taipuvainen.
Käytän herkän ihon tuotteita, juon paljon vettä ja syön terveellisesti.
Ikää on 31v ja ruokavalio on ollut vuosia maidoton.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kannattaako suunnata kosmetologille vai ihotautilääkärille?
Kommentit (16)
Kiitos asiallisista vastauksista. Täytyy ostaa jotain stydimpää rasvaa ja toivoa että iho rauhoittuisi :)
Hankkiutuisin sukupuolitautitesteihin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:41"]Hankkiutuisin sukupuolitautitesteihin.
[/quote]
Miksi?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:41"]Hankkiutuisin sukupuolitautitesteihin. [/quote] Miksi?
[/quote]
Hyvä tarkistuttaa.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:41"]Hankkiutuisin sukupuolitautitesteihin. [/quote] Miksi?
[/quote]
Hyvä tarkistuttaa.
[/quote]
Just.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:41"]Hankkiutuisin sukupuolitautitesteihin. [/quote] Miksi? [/quote] Hyvä tarkistuttaa. [/quote] Just.
[/quote]
Näin on.
Olisiko jollain oikeita vinkkejä? :(
noi kuulostaa että johtuu just tosta kuivuudesta. rasvaa paljon, ihan paksu kerros aina vaan jos tuntuu yhtään kuivalta. itellä ongelma just sekaihon kanssa, et jos liian kuivaks pääsee niin tulee noita kipeitä ja pieniä näppyjä, sit taas jos liian rasvanen niin satunnaisia valkopäitä, mut mielummin valitsen ne ja muuten tasasen ihon..
Minullakin on alkanut tulla pientä näppyä otsa täyteen. Samalla olen huomannut ihon kuivuneen hurjasti, imaisee rasvankin ihan hetkessä! Eli olisiko sitä kuivuutta sitten.
Hei, huomasin kirjoituksesi ja mietin, että oletkohan saanut helpostusta/hoitokeinon vaivaan? Minulla on ollut samaa juurikin otsassa jo pitkään ja alkaa kyllästyttämään ja toivo mennä.. Meikkinä käytän enää mineraalipuuteria ja puhdistan aika paljon ihoa erilaisilla Avonin puhdistusaineilla. Luin vastaavista tapauksista ja ainakin pari oli itse päätellyt hiusvärin aiheuttavan. Nyt en ole värjännyt (blondannut) 9 kuukauteen. Iho otsalla vähän parempi, mutta näppyä/karheeta on vieläkin..
Syötkö juustoa, siitäkin voi tulla rasvanäppylöitä otsaan?
Mulle tuli vastaavanlaisia kun käytin aurinkorasvaa, joka ei sitten sopinutkaan iholleni. Tai näin päättelin, kun näpyt hävisivät vaihtaessani rasvaa. Oli kai liian tukkiva tms.
Mulla oli tossa reilu pari vuotta sama ongelma ja itellä kans sekaiho. Luultavasti nimenomaan sen kuivuuden kaa tekemistä niillä näppylöillä, oon nyt käyttänyt huomattavasti ohuempaa kosteusvoidetta, minkä arvelen ongelman palaamisen syyksi. Sillä tänne palstalle eksyinkin kun yritin uudestaan saada käsiini saman tökötin nimeä, jolla aikasemmin sain ne näppylät pois. Käytin aikanaan siis basiron ac 5% nimistä rasvaa, jota ainakin aikaisemmin sai ihan apteekin hyllyltä ilman reseptiä. Vannon sen nimeen, toimi mulla tosi nopeasti eikä tullu moneen vuoteen näppylät takas. Se on kyllä siis ihan oikeeta lääkerasvaa, joka kuivattaa joten kantsii olla varovainen sen kaa.
Miliumeja? Tulee yleensä silmänympärysiholle, mutta kai otsaankin voi? Siis suomeksi luufinnejä. Mulle tuli niitä ainakin kun en käyttänyt silmänympärysvoidetta hetkeen, siis ihan kuivuudesta johtui ja rasvaamisella lähtivätkin. Niihin viittaid myös toi sun puristuskokemus, niitten puristaminen ei meinaan tunnu tavallisen finnin tai mustapään puristamiselta vaan sattuu aivan helvetisti. Kosmetologi pystyy ne puristamaan. Ja kosteuspitoista voidetta niihin, ei rasvaista mikä vaan tukkii entisestään. Katso voiteita mitkä sisältäis kasviöljyjä ja glyseriiniä, mahdollisesti myös aloe veraa.