Te joilla on rytmihäiriöitä
Siis niitä "vaarattomia", kuinka pitkiä aikoja teillä niitä on kerrallaan? Monenko lyönnin välein muljahtaa?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:34"]
Mulla oli takykardiaa ihan lapsesta asti. "Parhaimillaan" sydän hakkas 290krt/minuutissa. Muutama vuos sitte tehtiin ablaatiohoito jolla saatiin oireet pois.
[/quote] Ihan kauhea tahti! :o Lisääntyikö sulla oireet esim flunssassa?
Lisälyöntejä joskus on melkein koko ajan, tiedän tarkasti mikä aiheuttaa lisääntyviä määriä, stressi, valvominen, alkoholi, kahvi jne.
Raivostuttavia, lenkillä ja toimiessa ei tunne, eli siitäpä päätös touhua koko ajan. inhottavia ovat
Itsellä muljahteluja ollut aina ja nyt raskauksien jälkeen alkanut ilmaantua myös nopealyöntisyyspyrähdyksiä. Muljahtelua, eli lisäreitä voi olla joa niin, et joka toinen normaali lyönti, joka toinen lisäri.
Ennen lääkitystä mulla oli lisälyöntejä ihan jatkuvasti, tuhansia päivässä. Pakko siihen oli lääkkeet hankkia, kun oli todella epämiellyttävä olo, vaikka kyse oli vaarattomista lisälyönneistä.
Mulla tuli reilu vuosi sitten yhtäkkiä jatkuvat rytmihäiriöt, sitä ennen olin joskus tuntenut yhden muljahduksen joskus harvoin. Muljahduksia eli välilyöntejä oli välillä kun laskin niin 20 minuutissa. Välillä oli tosi huono olo ja vippas, mutta lääkäriin menin perjantaina kun maanantaina ongelmaan havahduin. EKG otettiin ja rytmihäiriöitä oli, sain betasalpaajaa joka ei auttanut. Maanantaina uudestaan työterveyteen, ekg ja samat rytmärit näkyi. Lähete kardiologille ja sydänultraan. Ei mitään vakavaa ollut, en tiedä mikä laukasi. Vaihdettiin toiseen betasalpaajan pitkävaikutteinen. Se auttoi ja viikon syönnin jälkeen ne loppui, välillä tuntuu muutama päivässä. Beetasalpaajaa syön edelleen, joskus jää päivä välistä niin alkaa vähän muljahdella. Mutta ei siis ollut mitään vaarallista. Inhottava vaiva vaan kun koko ajan muljahtelee aamusta iltaan, ei mitään taukoa. Se tekee jo oksettavan olon kun tuntuu voimakkaat muljahdukset kurkussa asti.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:34"]
Mulla oli takykardiaa ihan lapsesta asti. "Parhaimillaan" sydän hakkas 290krt/minuutissa. Muutama vuos sitte tehtiin ablaatiohoito jolla saatiin oireet pois.
[/quote] Ihan kauhea tahti! :o Lisääntyikö sulla oireet esim flunssassa?
[/quote]
Ei. Stressi ja unettomuus aiheutti aina nuo kohtaukset.:s. Mut muljahduksia tulee edelleen. Varsinki sillon kun on väsynyt ja lähtee treenaamaan kovaa. Inhottavan tuntusta mutta onneks ne on vaarattomia.:)