Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säilytätkö saamasi joulukortit?

Vierailija
15.12.2021 |

Pidempään kuin loppiaiseen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä on sukulaislasten valokuvaia, niin säilytän, valokuva-albumissa. Mulla on sellainenkin muinaismuisto vielä aktiivikäytössä.

Muut lähtee kartonkikierrätykseen kun joulu siivotaan varastoon, se ei  välttis tapahdu vielä loppiaisena.

Vierailija
2/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, menee heti luettuani paperinkeräykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole vuosiin tullut joulukortteja enkä lähetä niitä itsekään. Aikoinaan tuli joitain, jotka oli tehty valokuvista ja ne olen säästänyt. Muita en.

Vierailija
4/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeutuu suoraan postiluukun alta roskikseen. En arvosta.

Vierailija
5/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi ihmeessä niin tekisin? Eikä haittaa vaikka mulle lähetetään niitä rumimpia kortteja, roskiin menee kuitenkin.

Vierailija
6/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän ja kerään. Toivoisin , että ihmiset jotka heittävätjouluukortteja roskiin , lahjoittaisivat ne minulle. Olen joskus laittanut asiasta ilmoituksen tori.fi, mutta kukaan ei ole vastannut??.

Vierailija
7/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä ainakaan loppiaista pidemmälle.

Vierailija
8/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kortit menee saapuessaan "kirjetaskuun", joka otetaan joulukuuksi esiin. Edellisen vuoden kortit sieltä käydään läpi omaa korttilistan muokkausta varten ja tallennetaan sitten "menneiden korttien" laatikoon.

Vierailija
9/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän kaikki saamani kortit, niin joulukortit kuin muutkin. Niitä on kiva silloin tällöin selailla.

Vierailija
10/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia olen säilyttänyt jos niissä on jotain erityistä

Vierailija
11/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilytän ja kerään. Toivoisin , että ihmiset jotka heittävätjouluukortteja roskiin , lahjoittaisivat ne minulle. Olen joskus laittanut asiasta ilmoituksen tori.fi, mutta kukaan ei ole vastannut??.

Syy voisi olla se, ettei haluta jaella nimi- ja osoitetietoja ventovieraalle. Kaupasta voi ostaa joulukortteja, jos niitä haluaa kerätä. 

Vierailija
12/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei minulla ole sellaisia varastoja.

Vierailija
13/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin säilytän! Itselleni kortit ovat tärkeitä muistojen tuojia, huokuvat lämpöä, ja näitä tunteita haluan vaalia. Sydämetöntä on, jos toisten muistamisia tuolla tavoin vähättelee kierrätykseen heittämällä.

Vierailija
14/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme säilytä vaan kaikki ovat menneet roskiin. Onneksi hyvin harva enää niitä lähettää kun kuitenkin soittelemme kuulumisia. Toivomme että korttien lähettelijät laittaisivat sen rahan hyväntekeväisyyteen ennemmin kuin roskiin meneviin jätteisiin. 

https://www.toisenlainenlahja.fi/?gclid=EAIaIQobChMIxvf29PHl9AIV2tnVCh1…

Ehdotan korttirahat 15 euroa puuntaimi lahjaan tai laittaa linnun ruokintaan ostamalla niille pähkinöitä niillä roskiin menevillä rahoilla. Kyllä posti pärjää ilman korttien lähettämistä kun korona aikana netti tilausten määrä on räjähtänyt. 

Vierailija
15/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin säilytän! Itselleni kortit ovat tärkeitä muistojen tuojia, huokuvat lämpöä, ja näitä tunteita haluan vaalia. Sydämetöntä on, jos toisten muistamisia tuolla tavoin vähättelee kierrätykseen heittämällä.

Itse en koe kovin syväksi muistamiseksi, että kirjoitetaan valmiiksi painetun tekstin alle oma nimi. Siksi joulukortit lähes poikkeuksetta lähtevät kartonkikeräykseen joulun jälkeen. 

Vierailija
16/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi laatikollinen kaikenlaisia postikortteja. Osa on tullut ulkomailta ja niissä on harvinaisempia postimerkkejä. Siksi olen säästellyt.

Vierailija
17/19 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säilytän, kiikkustuolissa katselen niitä ja muistelen, että milloinkahan tämänkin kortin lähettäjä kuoli?

Vierailija
18/19 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Niitä on kiva lukea myöhemmin.

Vierailija
19/19 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän kaikki, paitsi työnantajan lähettämät joulukortit, koska niillä ei ole mitään tunnearvoa.

Välillä on haikeaa katsella vanhoja kortteja, joiden lähettäjät ovat jo aikoja sitten kuolleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan