Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinnostaako sossua jos tilin kautta on kulkenut rahaa?

Vierailija
24.03.2015 |

Eli esim joku on laittanut tilille 200 ja sillä on samantien maksettu lasku 200 euroa. Onko sillä vaikutusta toimeentulotukeen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain asumiskulut sekä sähkölaskut, vesi, ja sairauskulut on kelvollisia sossuun ja tämä lasku ei ollut mikään noista. Mutta tiedänpä tästälähtien olla käyttämättä tiliäni sellaiseen ylimääräiseen rahansiirtoon, jossa rahaa ei ole edes tarkoitettu minulle.

Vierailija
22/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikilla tt-asiakkailla ole muutama ylimääärinen tili. Esimerkiksi jos saa tt-tukea myös Ruotsista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:15"]

Vain asumiskulut sekä sähkölaskut, vesi, ja sairauskulut on kelvollisia sossuun ja tämä lasku ei ollut mikään noista. Mutta tiedänpä tästälähtien olla käyttämättä tiliäni sellaiseen ylimääräiseen rahansiirtoon, jossa rahaa ei ole edes tarkoitettu minulle.

[/quote]

Miksei laskun omistaja maksanut omalta tililtään? En tajua kuviota.

Vierailija
24/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lainaisit joltain rahaa. Ja se näkyy tiliotteessa, ja sinne on viestiksi kirjoitettu esim laina ruokaan. Niin sossu ottaa sen tulona huomioon. Menoihin sitä ei kuitenkaan katsota vaikka oikeasti sen takaisin maksaisit.

Vierailija
25/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:02"]

Yleisesti ottaen kyllä lasketaan tuloksi, etenkin tuollaiset isommat summat. Joskus huutijsessa olen myynyt jotain pientä ja ei ole laskettu tuloksi koska oon myynyt omia kamojani ja summat niin pieniä. Tosin jos jotenkin pystyt vakuuttamaan että raha vain kulki tilisi kautta (jiostain kumman syystä) mutta eipä niille yleensä mitkään selitykset kelpaa vaikka kuinka totta olisivatkin.

[/quote]

Eiköhän se ihan oman laskunsa maksanut eikä jonkun toisen? Kyllä mullakin työnantajan rahat kulkee mun tilin kautta vuokranantajalle..

[/quote] Onhan näitä tilanteita... Itselläkin kävi niin että veljen poika oli auttamassa muutossa ja vuokrasi sitä varten auton. Hankalaksi meni kun en voinut siirtää tuota auton vuokrarahaa + bensoja hänen tilille kun tiesin että sossu laskisi ne hänen tuloiksi vaikka oikeasti hän ei ois saanut niistä euroakaan! Jouduin sitten siirtään ne toisen henkilön tilille joka sitten maksoi ne hälle käteisellä. (Itse en voinut maks käteisellä kun välimatkaa n 100km)

Vierailija
26/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:16"]

Eiköhän kaikilla tt-asiakkailla ole muutama ylimääärinen tili. Esimerkiksi jos saa tt-tukea myös Ruotsista

[/quote]  Tiesithän että pankin on luovutettava tilitietosi sossulle jos sossu niitä pyytää? KAIKKIEN tiliesi, eli pankin on kerrottava myös jos sinulla on useampi tili.

Vierailija
27/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:50"]

Eli esim joku on laittanut tilille 200 ja sillä on samantien maksettu lasku 200 euroa. Onko sillä vaikutusta toimeentulotukeen?

[/quote]

Sehän niitä nimenomaan kiinnostaa,siksi pitää toimittaa tiliotteet vaadituilta päiviltä.Totta kai sossu haluaa tietää mistä tilillesi on ilmestynyt mystinen 200€,jos on muita tuloja,ei (sossun mielestä)tarvitse toimeentulotukea,joka on siis viime sijainen etuus.Muistaakseni 50€ ja sen yli menevistä panoista tilille tulee sanomista.