Miksi ihastukseni kiinnostus selvästi tuntui vähenevän, kun puhuin hänelle exästäni?
Olen ollut ihastunut erääseen ihmiseen ja huomasin taannoin, että hän muuttui jotenkin ihan aavistuksen verran kiusaantuneeksi ja vähemmän kiinnostuneeksi, kun aloin puhua exästäni. Voiko olla niin, että hän koki, että olen vielä häntä kiinnostuneempi exästäni vai mistä voi olla kyse?
Kommentit (27)
Ei existä puhuta kuin vakiintuneissa suhteissa, jos on pakko jotain mainita esim yhteisten lasten takia. Muuten ei exät elämään kuulu.
Jotkut ihmiset on mustasukkaisia ja herkkiä. En oikeasti tajua mitä niiden päässä liikkuu. Sen kun puhuu exästään jos on tarve. Puhun minäkin monista asioista, ei exät sen kummempi ole niiden joukossa.
Ihastuksesi on sairas, juokse ja lujaa.
0/5
Montako ”en tajua mitään ihmissuhteista ja elämästä” -provoa ajattelit tehtailla tänään?
Oma melko tuore eksäni puhui alusta asti paljon eksistään ja melko ikävään sävyyn. Tuo särähti, mutta aattelin naisen olevan nyt onnellinen kun tapasi kunnon miehen. Noh, kitkaa ja sekoilua alkoi ilmetä meilläkin parin kuukauden jälkeen ja lopulta meno meni todella raskaaksi. Joten puolessa vuodessa päädyin itsekin kusisten eksien kategoriaan. Tämä eksäni oli kokenut karun lapsuuden, joten epävakaa ja sirpailen sielu lienee peruja sieltä.
Jatkossa taidan kuitenkin välttää naiset, jotka puhuvat turhankin innokkaasti eksistä. Voihan niistä joskus puhua, mutta ajan kanssa ja riittävällä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttis pani välit poikki kokonaan, kun kerroin että äitini oli narsisti ja kaksi aikaisemaa tyttistäni oli narsisteja. Odotin tukea, mutta tämäkin tyttis oli narsisti. Mikä naisia oikein vaivaa?
Nyt tuli kyllä joku narsku liikaa tarinaan, jotta päättelykykyäsi voitaisiin pitää luotettavana...
Eivät ihan noin yleisiä ole. Narsisitisia piirteitä löytyy toki useimmista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Montako ”en tajua mitään ihmissuhteista ja elämästä” -provoa ajattelit tehtailla tänään?
Kyseessä ei ole provo. Olisi mielenkiintoista tuntea ihmisten ajattelutapoja tarkemmin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset on mustasukkaisia ja herkkiä. En oikeasti tajua mitä niiden päässä liikkuu. Sen kun puhuu exästään jos on tarve. Puhun minäkin monista asioista, ei exät sen kummempi ole niiden joukossa.
Yök, miksi minua kiinnostaisi jonkun eksät? Enkä ole mustasukkainen jostain roska-eksästä. En puhu eksistäni ikinä.
Pelinainen puhuu eksistään. Näitä on nähty. Se eksä saattaa olla talon ulkopuolella autossa kyttäämässä. Ainekset kunnon draamaan mutta sitä ei synny koska vihellän pelin poikki ja häädän naisen pois.
Tosi läpinäkyvää nämä naisten pelit.
Kerro sinä puolestasi, ap, miksi aloit kertoa exästäsi nykyiselle ihastuksellesi? Mikä ajatus siinä oikein oli takana? Miksi sinä halusit kertoa ja miksi kuvittelit, että toista kiinnostaisi?
Ketään ei kiinnosta kuulla existä mitään, koska se luo kilpailuasetelman, jossa kumppaniehdokas kokee kilpailevansa exän kanssa (puhut kuinka ihanasti exä teki sitä ja tätä) tai vaihtoehtoisesti hän on se laastari, kun se exä oli ihan paska. Kumpikaan tilanne ei viehätä. Kumppaniehdokas haluaa lähteä puhtaalta pöydältä ilman menneisyyden painolasteja, jolloin fiksut eivät puhu existä, ellei erikseen kysytä ja silloinkin vain lyhyesti ja pahvinmakuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kyseessä ei ole provo. Olisi mielenkiintoista tuntea ihmisten ajattelutapoja tarkemmin.
T. Ap
Oletko joku autisti, alien tai robotti, jos perusasiat on muka noin hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Ei existä puhuta kuin vakiintuneissa suhteissa, jos on pakko jotain mainita esim yhteisten lasten takia. Muuten ei exät elämään kuulu.
Mites, kun mun tapailumies itse oma-aloitteisesti kyseli? Onko siis tämä nyt vakiintunut suhde heti ihan alkumetreiltä alkaen...?
Vierailija kirjoitti:
Kerro sinä puolestasi, ap, miksi aloit kertoa exästäsi nykyiselle ihastuksellesi? Mikä ajatus siinä oikein oli takana? Miksi sinä halusit kertoa ja miksi kuvittelit, että toista kiinnostaisi?
Jos se exä on osa arkista elämääni yhteisten tuttavien kautta, niin on luontevaa myös puhua hänestä. En ymmärrä sitä, mitä niin tulehtunutta siinä exän mainitsemisessa on. Teen selvän eron exän ja ihastukseni välillä, eikä exä kiinnosta lainkaan "siinä mielessä".
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta kuulla existä mitään, koska se luo kilpailuasetelman, jossa kumppaniehdokas kokee kilpailevansa exän kanssa (puhut kuinka ihanasti exä teki sitä ja tätä) tai vaihtoehtoisesti hän on se laastari, kun se exä oli ihan paska. Kumpikaan tilanne ei viehätä. Kumppaniehdokas haluaa lähteä puhtaalta pöydältä ilman menneisyyden painolasteja, jolloin fiksut eivät puhu existä, ellei erikseen kysytä ja silloinkin vain lyhyesti ja pahvinmakuisesti.
Jos noin on puhunut, että kuinka ihanasti exä jotain teki, niin joo siitä tuskin kukaan tykkää. :D Ajatuksena jo ihan absurdi. Neutraalimpi puhuminen on joillekin ok ja esim. itse en pidä sitä pahana enkä koe mitään kilpailuasetelmaa. Jatkuvana tulisi tunne, että riittää jo.
Exän haukkuminen olisi itselleni turn off, mutta tiedän niitäkin jotka oikein tykkäävät siitä. Kohottaa jotenkin omaa itsetuntoa, kun miehen exä on ollut hullu ja itse on niin ihana.
Eli, ap:n kysymykseen on mahdoton vastata kun ei tiedä mitä on puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Pelinainen puhuu eksistään. Näitä on nähty. Se eksä saattaa olla talon ulkopuolella autossa kyttäämässä. Ainekset kunnon draamaan mutta sitä ei synny koska vihellän pelin poikki ja häädän naisen pois.
Tosi läpinäkyvää nämä naisten pelit.
Wrong. Tämä pelinainen ei todellakaan mainitse eksiään missään tapauksessa. Sehän monia miehiä kyllä jurppii jostain syystä. Miksi ihmeessä puhuisin? Aito pelaaja ei kerro, tyhmä kertoo.
Kumma kuitenkii että kaikki miehet on jotain exästään puhunu.
Mullehan on ihan treffeilläkin alettu puhumaan eksästä. Siis todellakin sellaisia asioita, joiden mainitseminen ei olisi ollut millään tavalla pakollista ja joita en olisi halunnut tietää. Jos miehellä pyörii eksä mielessä silloin, kun on minun seurassani, niin kyllä se aika selvästi kertoo miehen kiinnostuksen tasosta minua kohtaan.
Sitäkin mietin että yrittikö mies saada noilla eksäjutuillaan minut lopettamaan sen suhteenalun. Kenties yritti.
Myönnän, että ihan hitusen halusin herättää mustasukkaisuutta ihastuksessani (siis idealla, ettå "oonhan mä tässä kelvannut muillekin"), mutta sen sijaan hän vaikutti vain vähän vähemmän kiinnostuneelta. Toinen syy oli se, että exä on niin arkipäiväinen henkilö, että en muistanut miettiä tarkemmin sanojani ja jättää ajatuksiani (joissa exä mukana) kertomatta.
T. Ap (nainen)
Aattele omalle kohdalle.