kuinka pitkä on "pitkä" nainen?
Kommentit (72)
Henkisen kehitysvamman raja on äo 70. Sen alle jää ap ja persut.
Kyllä 170cm ja yli alkaa olla pitkä nainen.
Itse olen 164cm ja olen mielestäni keskipituinen nainen. En lyhyt enkä pitkä. Tuon alle alkaa taas olla lyhyt. 160cm on jo lyhyt.
Karkeasti 150-160cm on lyhyt. 160-170cm keskimittainen ja 170-180cm pitkä. Tuon yli tosi pitkä ja alle 150 tosi lyhyt 😅
Kyllä, 175 on Suomessa mallienkin raja. Se on aika lyhyt malliksi, mutta alaraja. Alle 170 on lyhyt. 175 alkaa olla sopivan pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 170cm ja yli alkaa olla pitkä nainen.
Itse olen 164cm ja olen mielestäni keskipituinen nainen. En lyhyt enkä pitkä. Tuon alle alkaa taas olla lyhyt. 160cm on jo lyhyt.
Karkeasti 150-160cm on lyhyt. 160-170cm keskimittainen ja 170-180cm pitkä. Tuon yli tosi pitkä ja alle 150 tosi lyhyt 😅
Täysin samaa mieltä. Kuulun itse tuohon lyhyt-kategoriaan, kun olen 158 cm pitkä/lyhyt ja niin on sukuni kaikki naiset. Pisin nainen suvussani oli mummini, joka oli 163 cm pitkä. Minusta hän oli keskipituinen.
Hyvä ystäväni on 179 cm pitkä. Hän on minusta todella, todella pitkä.
Olen 172cm ja aina kokenut olevani pitkä, mutta ns "lyhytpitkä" (vrt. laihaläski) =D
Eli pitkien joukossa lyhimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 172cm ja aina kokenut olevani pitkä, mutta ns "lyhytpitkä" (vrt. laihaläski) =D
Eli pitkien joukossa lyhimpiä.
Hyvä määritelmä :)
Maailmalla 165 cm, Euroopassa 170 cm, Suomessa 175 cm.
Olen 168cm ja mielestäni aika keskiverto pituudeltani, monet ystäväni taas ihmettelevät että olen tosi pitkä. Töissä taas päivittelevät sitä miten lyhyt olen. Mielestäni yli 175 on suomalaisella naisella pitkä.
176 olen ja tunnen välillä itseni aivan liian pitkäksi(melkein koko ajan) seuraavaksi olenkin liian lyhyt kun vierelle astelee 180+ naisia. Välillä on sitten normaalin kokoinen, eli kun yksin.