kuinka pitkä on "pitkä" nainen?
Kommentit (72)
Mulla on 171 senttisenä aika keskivertokokoinen olo, joku 175+ on mulle pitkä.
170cm ja siitä eteenpäin alkaa olla jo pitkä. 160cm ja siitä eteenpäin on normi ja sen alle on lyhyt.
178, se on varusmiesten keskipituus ja yhtä pitkä nainen on mielestäni ehdottomasti pitkä. Toki 174 on jo pitkähkö mutta ei mielestäni sellainen jonka tuntomerkkeihin voi mainita että on pitkä... Samoin 185 cm mies on pitkä mies mutta ei sellainen jonka kaikki mieltäisivät ehdottomasti pitkäksi, eli virallisesti pitkä mies alkanee jostain 188cm hujakoilta.
Näitä senttejä tutkaillessa kannattaa pitää mielessä että ainakin miehet usein liioittelevat pituuttaan. 175 pitkät sanovat olevansa 178, 178 pitkät sanovat olevansa 180, 182 pitkät 185 jne. Jotkut pitkät naiset saattavat jopa pyöristää alaspäin pituuttaan, eli sanovat olevansa 179 vaikka oikeasti ovat 18-ja jotain.
yli 180 cm on mielestäni pitkä. Itse oon kyllä 178 cm enkä koe itseäni mitenkään huomioitavan pitkäksi.
Yli 175cm. Itse olen 175cm. Olisi todella epämukavaa olla yhtään tämän lyhyempi. Tietenkin jos olisi lyhyempi eikä muusta tietäisi niin varmaan olisi tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:04"]Yli 175cm. Itse olen 175cm. Olisi todella epämukavaa olla yhtään tämän lyhyempi. Tietenkin jos olisi lyhyempi eikä muusta tietäisi niin varmaan olisi tyytyväinen.
[/quote]
Tarkoitin sitten naisen pituutta. Mies on pitkä mielestäni 190cm jälkeen.
Vastaan myös 175+ cm. Itse olen joku 171 ja pidän itseäni aika keskivertona, moni muu on kyllä pitkäksi sanonut.
Sanoisin 178cm.
Mun mielestä naisen sopiva pituus on 165-172cm, mutta ei pituudella ole väliä jos muuten kolahtaa.
Tv.mies181cm
No mä olen 178 cm ja olen kaikkien mielestä liian pitkä. Pelasin nuorena lentopalloa maajoukkueessakin muutamalla kaudella ja siellä olin valmentajien mielestä liian lyhyt jotta minusta tulisi kunnon lentopalloilija. Mikään ei ole hyvä!
Mtv-toimittaja Mari Haavisto on mielestäni pitkä nainen, varmaankin ainakin n. 180 cm kuvista päätellen, en ole onnistunut löytämään tarkkaa tietoa hänen pituudestaan.