Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Yo-juhlissa ei ole todistus esillä

Vierailija
23.03.2015 |

Pyydän suureen ääneen, että missäs se on, haluan nähdä. Noloa, jos ei ole esillä jo joutuu sen B:n paperin kuitenkin kaivamaan esiin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot käytöstavat on noloa.

Vierailija
2/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Läpi kuitenkin joten mitä väliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitten avoinna toukokuun lopussa. Poika pettyy jos ei saa pitkästä matematiikasta L. Huonoin taitaa olla ruotsin M

Vierailija
4/48 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan laittanut todistusta esille. Vanhemmat sen näkivät itseni lisäksi, ei se minun mielestäni muille kuulunut. Olin joka tapauksessa suorittanut kaksoistutkinnon, siis amis ja ylioppilastutkinto kummatkin läpi ihan hyvillä arvosanoilla, mutta minun mielestäni todistukset on kuitenkin melko henkilökohtaisia eivätkä kuulu puolitutuille tai uteliaille sukulaisille. Kutsuin ihmiset juhlimaan valmistumistani, en arvosanoja. 

Vierailija
5/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esimerkiksi oli yksi paska arvosana muiden hyvien joukossa. En halunnut pitää todistusta esillä, sillä en kaivannut perseenreikäsukulaisteni ivaa aiheesta omana juhlapäivänäni. Jos joku olisi alkanut ''vaatia suureen ääneen'', olisi saanut hävetä omaa noloa käytöstään. Kellään ei ole velvollisuutta näyttää sinulle henkilökohtaisia dokumenttejaan.

Vierailija
6/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:01"]

Meillä on sitten avoinna toukokuun lopussa. Poika pettyy jos ei saa pitkästä matematiikasta L. Huonoin taitaa olla ruotsin M

[/quote]

Hauskaa, että päätät poikasi puolesta.

Vierailija
7/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut. Muutamat pyysivät, en näyttänyt. Pettymys oli itsellekin. 

Vierailija
8/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin ylioppilas ja mun juhlissa olisi sunkaltainen vieras tuollaisena pyyntönä, niin vastapyyntönä mä pyytäisin sua poistumaan. Mun juhlissa ei vieraat esittele vaatimuksia. Jos ei juhlat kiinnosta sellaisina kun ne on, ei niihin tartte silloin tullakkaan.

Vierailija
9/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ylioppilasjuhlissa kävi juuri noin, oli paljon vieraita ja tätini miehensä kanssa alkoivat kovaan ääneen ihmetellä että missä se todistus oikein on kun ei ole näytillä. Tähän nauroin vaan että "sitäkö te tänne tulitte katsomaan? Se on tuolla lipaston laatikossa piilossa, ei tullut seitsemää ällää joten eipä siinä katselemista ole. Mutta hakekaa nyt kakkua ja kahvia kumminkin." Ei puhunut kukaan todistuksesta mitään tämän jälkeen, jälkikäteen kyllä moni ihmetteli pariskunnan huonoa käytöstä.

Ylioppilasjuhliin ei ole kenenkään pakko mennä, ei edes ap:n.

Vierailija
10/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] ällänä lähti

Vierailija
11/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:04"]

[/quote] arvelen että ruotsista tuleeM ja pitkä matematiikka on pojalla vahva, kymppejä vedellyt joskus 9,5 mutta jos epäonnistuu että tulee vaan E niin ilmeisesti pettymys. Ei se mulle oo, E on ihan ok  

Hauskaa, että päätät poikasi puolesta.

[/quote]

Vierailija
12/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos Yo-juhlissa ei ole todistus esillä Pyydän suureen ääneen, että missäs se on, haluan nähdä. Noloa, jos ei ole esillä jo joutuu sen B:n paperin kuitenkin kaivamaan esiin." Tjaa. Ja ellei näytä, niin mitä sitten? Meneekö sinulta ja juhlakalulta välit poikki jos ei näytä? Olisiko se isokin menetys menettää yks kaltaisesii huonotapainen...  - Minulla on mielikuva, että juuri mihinkään jatko-opiskelupaikkaa ei tarvitse enää toimitttaa ylioppilastodistusta joten juhlakaluhan voi, vaikka juhlan kunniaksi polttamaan todistuksena. Tai sitten todeta, että se on pääministeri tasoa.

Vierailija
13/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan mun B:n todistus esillä. Jotkut ehkä pitävät sitä surkeana, mutta so what. Minä ajattelin, että ylioppilaaksi minä olen valmistunut siinä missä muutkin ja eikös täällä juhlissa sitä ylioppilaaksi valmistumista olla juhlimassa.

Olisin toki voinut jättää todistuksen laittamatta esille ja se kävikin vaihtoehtona mielessä. Todistuksen arvosanoilla ei ollut mulle mitään painoarvoa tämän lopullisen päätöksen suhteen, vaan nämä päätökset tein aivan muista syistä. Vaikka se olisi ollut L:n todistus, ei se olisi vaikuttanut päätökseeni mitenkään. Olisin ehkä laittanut sen silloinkin esille tai sitten olisin yksinkertaisesti jättänyt laittamatta.

Niin ja korostan sitä, että ei ole olemassa oikeaa tapaa sen suhteen, että onko se todistus esillä vai ei. Jokainen tekee itse oman päätöksensä siitä ja sitä on syytä kunnioittaa.

Vierailija
14/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo isolla Y:llä! Kun itse pääsin ylioppilaaksi yli 25 v. sitten kukaan ei pitänyt yo-todistusta esillä. Koulu oli taaksejäänyttä elämää ja lakkiaisissa juhlittiin uuden elämänvaiheen alkua: aikuiseksi, oman elämä alkuun, opiskelemaan.

Koulu- ja varsinkin kirjoitusmenestyksestä kyselivät lähinnä vanhemmat sukulaiset, mutta kaiken kaikkiaan sen ajan lakkiaisissa oli kiva ja juhlava tunnelma. Ei udeltu, pilkattu, oltu vahingoniloisia tai kateellisia. Kuljettiin monissa juhlissa sinä yhtenä iltapäivänä, eihän siinä edes ehtinyt olla vittumainen päivän sankarille. :)

Vierailija
15/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Mielestäni ylioppilaaksi valmistumisessa ei ole mitään noloa. Sen sijaan tuollainen kovaan ääneen tivaaminen juhlissa tai vastaavasti AV-palstalla provoaminen, nehän ne vasta noloa ovatkin.

Vierailija
16/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut itsellänikään omissa juhlissani viime vuonna. Eikä kukaan kysellyt. Vanhanaikaista mielestäni, että yo-todistuksen pitäisi olla esillä juhlissa. Eiköhän se juhlien perimmäinen tarkoitus ole juhlia lukion läpipääsyä, eikä niitä numeroita mikä on tullut mistäkin aineesta. Ja kirjoitin itsekin sekä C:tä että pari L:llää, eli ei sinänsä olisi ollut mikään häpeä "esitellä" todistustani.

Vierailija
17/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut esillä. Kirjoitin LLLEMB muutama vuosi sitten, eli en kovin hyvin mutta ei mitkään A:nkaan paperit.

Mulle tärkeintä oli, että olin ylioppilas. Se oli vaatinut mm. monta romahtamista, ahdistuksen, masennuksen ja syömishäiriön. En olisi jaksanut sitä, että oltaisiin tivattu miksi noin huonosti kirjoitin. Jos joku olisi alkanut tivata todistusta kovaan ääneen, olisin lennättänyt vieraan pihalle. En ylipäätään halunnut mitään juhlia, mutta vanhemmat järjestivät ja pakottivat olemaan paikalla.
Ja ennen kuin kukaan tulee inisemään kiittämättömyydestä; vieraita ei ollut kovin montaa, enkä heidän lahjoillaan päässyt rikastumaan.

Ap:n kaltaiset ihmiset nolaavat käytöksellään vain itsensä.

Vierailija
18/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, itselläni oli kaunis kolmen aan, yhden been ja yhden ceen rivi esillä. Alunperin olin vannottanut, etten sitä kellekkään näytä, mutta koska lopulta oli ihme, että edes valmistuin, päätin jättää todistuksen nurkkaan lojumaan. En muista katseliko sitä edes kukaan, koska kaikille oli varmasti tiedossa, ettei se älliä sisällä. Illan suussa äiti oli sitä vilkaissut ja ilmoitti, että oli yllättynyt arvosanoistani, koska oli odottanut vitosen riviä päättötodistuksessa(tosi kiva).

Vierailija
19/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla esillä? Se on henkilökohtainen asiakirja jossa on syntymäaika ja sotu?
Siksikö että voit juoruilla pitkin kyliä, että tiedätkös mikä sen "Virtasen" likan toinen nimi oli ja että oli vielä sen ja sen arvosanan kirjoittanut! Niinkö?

Sinä se AP kuule nolo olet, mitäs itse muuten kirjoitit?

Vierailija
20/48 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nolompaa jos todistus ei ole esillä. Todistuksen piilottaminen vierailta jotenkin alleviivaa sitä että se on huono ja pettymys nje. En muista että kukaan on koskaan kommentoinut kenenkään esillä olevaa todistusta, mutta puuttuva todistus aiheuttaa supinaa vieraiden joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi