Jos Yo-juhlissa ei ole todistus esillä
Pyydän suureen ääneen, että missäs se on, haluan nähdä. Noloa, jos ei ole esillä jo joutuu sen B:n paperin kuitenkin kaivamaan esiin.
Kommentit (48)
Mulla oli esillä piruuttaan molemmat todistukset, 6 ällää ja päättötodistuksen keskiarvo 7,6, ja koulusta
poissaolotunteja parisataa. Oli siinä jutun aihetta juorutädeillä.
Liikunta 5 vaikka olin sinä vuonna erään lajin suomenmestari. Saatiin hyvä keskustelu arvosteluperiaatteista ja osaamisen oikeanlisesta mittaamisesta.
Koulu sinänsä ei kiinnostanut kun oli niin paljon muuta tekemistä ja harrastus joka vei 4 tuntia päivästä.
Jo on törkeetä. Se on vaan paperinpala. Itellä torkka oli hukassa pari päivää, johki sen vaan tungin, kun lakituksesta kotiuduin. Oiski ollu hauska sitä ruveta ettiin :D
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:01"]
Meillä on sitten avoinna toukokuun lopussa. Poika pettyy jos ei saa pitkästä matematiikasta L. Huonoin taitaa olla ruotsin M
[/quote] arvelen että ruotsista tuleeM ja pitkä matematiikka on pojalla vahva, kymppejä vedellyt joskus 9,5 mutta jos epäonnistuu että tulee vaan E niin ilmeisesti pettymys. Ei se mulle oo, E on ihan ok
Hauskaa, että päätät poikasi puolesta.
[/quote]
[/quote]
Sinunko se pitäisi päättää? Entä jos pojalla itsellään ei ole mitään sitä vastaan?
[/quote] nimenomaan poika haluaa tietenkin laudaturin luonnontieteistä koska ne ovat vahvat ja varsinkin pitkä matematiikka niin ARVELEN että olisi pojalle pettymys jos ei saa laudaturia, se on mun arvelu
"No mitä sinne juhliin tullaan katsomaan, jos ei todistusta..?" - Ei tuo päivän sankarin näkeminen yhtään hetkauta? - Toisaalta olen kerran jos toisen miettinyt, että mitä merkitystä oikeastaan on koko ylioppilaskirjoituksissa, kun ei muuta kuin erinomaisilla arvosanoilla ole merkitystä jos tai kun hakee (jatko-)opiskelupaikkaa.. Mutta onhan se kiva juhlia yhden kouluputken päättymistä, ennekuin alkaa pääsykoe rumba. En halua latistaa, mutta pelkällä ylioppilastodistuksella tekee varsin vähän; kummallakohan loppupeleissä tekee enemmän ylioppilaslakilla vai keskinekertaisella ylioppilastodistuksella...? Yhtä kaikkki onnea kaikille tuleville ylioppilaille ja jo ylioppilaaksi päässeille.
Enpä muista juhlia, joissa yo-todistus olisi ollut esillä.
Mutta jos morsiamella on häissä huntu, kyselen isoon ääneen, että oikeastiko olet vielä neitsyt, todista se!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:18"]
Hih, olen APn kaltainen. Saattaisin jopa ääneen epäillä onko sitä edes oikesti päästy ylioppilaaksi jos ei todistusta löydy. Lakkeja saa kaupasta. Olen vähän särmikkäämpi persoona :D
[/quote]
Ja meillä tuore ylioppilas sanoisi, että jos todistus todistaa ylioppilaaksi, niin sun puheet todistaa typeryydeksi.
Aloitukseen viitaten huonoa käytöstä on se, jos ei näytä todistusta edes pyydettäessä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:29"]
Serkullani ei ollut todistusta eikä lehdessä tai netissäkään näkynyt että olisi valmistunut.. Taisi olla rahankeruu juhla vaan!!
[/quote]
Serkkusi ei ollut lehdessä tms. koska oli tehnyt sen viimeisen puuttuvan kurssin valmiiksi vähän liian myöhään. Näitä on lähes joka vuosi, yo -kokeet tehty, mutta kurssimäärä päättötodistukseen vajaa ja ei ajoissa ehdi sitten mihinkään. Mutta meillä ainakin lakitetaan, jos siihen mennessä hoidettu. Eli ihan oikea yo :-) t. lukion ope