HS: kantasuomalaiset välttävät alueita
http://www.hs.fi/kaupunki/a1414298338550
Maahanmuutto keskittyy Helsingissä – kantasuomalaiset välttävät alueita
Pääkaupunkiseudulla on kolmisenkymmentä aluetta, joissa ulkomaalaisia on yli 20 prosenttia väestöstä. Kantasuomalaiset ovat alkaneet välttää niitä.
Vieraskieliset asukkaat keskittyvät pääkaupunkiseudulla tietyille asuinalueille. Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla on lähes kolmekymmentä aluetta, joiden asukkaista yli viidennes puhuu äidinkielenään muuta kuin suomea, ruotsia tai saamea.
"Kehitys on jyrkkä ja erittäin nopea", kuvaa Helsingin yliopiston kaupunkimaantieteen professori Mari Vaattovaara maahanmuuttajien määrän kasvua.
Vieraskielisten määrässä on rajuja alueellisia vaihteluita. Pääkaupunkiseudulla on lähes viisikymmentä aluetta, joissa vieraskielisiä on alle viisi prosenttia koko väestöstä.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:54"]
Jos osaatte kertoa Helsingin piiristä ehdokkaan joka ajaa vahvasti maahanmuuttajien hajasijoittamista ympäri Suomen pelkän pääkaupunkiseudun ylirasittamisen sijaan antaa palaa!
On täysin naurettavaa että muuttovoittoalueelle, jossa hinnat kohoavat jo muutenkin sietämättömän korkeiksi ja on asuntopulaa, tungetaan kaikki nekin joilla ei ole pienintäkään syytä olla nimenomaan kyseisellä alueella (ei historiaa, sukua, töitä, koulua, läheisiä jne).
[/quote] Sorry, mutta ei me haluta niitä "meiän krannille" pitäkää ne siellä pääkaupunkiseudulla vaab edelleenkin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:54"]
Jos osaatte kertoa Helsingin piiristä ehdokkaan joka ajaa vahvasti maahanmuuttajien hajasijoittamista ympäri Suomen pelkän pääkaupunkiseudun ylirasittamisen sijaan antaa palaa!
On täysin naurettavaa että muuttovoittoalueelle, jossa hinnat kohoavat jo muutenkin sietämättömän korkeiksi ja on asuntopulaa, tungetaan kaikki nekin joilla ei ole pienintäkään syytä olla nimenomaan kyseisellä alueella (ei historiaa, sukua, töitä, koulua, läheisiä jne).
[/quote]
white flight pk seudulta niin on taas tilaa.
PS lupaa hajasijoittaa ne ympäri suursuomea savanneille
Me asuimme Helsingissä alueella, jossa mamujen osuus hieman keskiverron alapuolella ja mamut selvästi keskittyneet alueen "heikommalle" puolelle. Kun ei ollut enää varaa alati kallistuvaan vuokraan, muutimme kehyskuntaan. Täällä asumme hyvin keskiluokkaisessa lähiössä ja harvat mamut tuntuvat olevan koulutettuja ja/tai töissä. Alueemme ainoa somalimies ajaa taksia jne.
Kyseiselle julkaisulle tyypilliseen tapaan alueita ei ole juuri nimetty jutussa, vaan saadakseen alueiden vierasosuuden selville on joko tunnettava kaikki Helsinki-Vantaa-Espoon kaupunginosat karttakuvasta, jossa kaupunginosia ei ole nimetty, tai käytettävä hankalaa alasvetovalikkoa, josta voi yksi kerrallaan tarkastella vieraskielisten osuutta väestöstä.
Mä välttelen noita alueita, koska ne on ankean näköisiä, niissä on rikollisuutta ja spurguja. En sen takia, että niissä on vieraskielisiä. Olen nuori hento nainen. Mielestäni saan valita asuinalueen, joka tuntuu turvalliselta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:23"]
Mä välttelen noita alueita, koska ne on ankean näköisiä, niissä on rikollisuutta ja spurguja. En sen takia, että niissä on vieraskielisiä. Olen nuori hento nainen. Mielestäni saan valita asuinalueen, joka tuntuu turvalliselta.
[/quote]
Vieraskielisten määrä ja rikollisuus korreloi tilastoissa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:25"]
[/quote]
[/quote] Huono-osaisuus aiheuttaa rikollisuutta. Monet vieraskieliset joutuvat huonommille alueille mikä lisää heidän huono-osaisuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:32"]
[/quote]
[/quote] Huono-osaisuus aiheuttaa rikollisuutta. Monet vieraskieliset joutuvat huonommille alueille mikä lisää heidän huono-osaisuuttaan.
[/quote]
Äläs nyt. Kiinalaiset menestyy hyvin mutta muslimimamut perseilee joka maassa. Tuota et voi selittää "yleisellä mamujen huono-osaisuudella"
Eikös ne mamut ihan itse halua muuttaa maagiseen Helsinkiin heti, kun mahdollista. Pitäkää (pidämme... asun itsekin täällä, mutta koen olevani vain käymässä) hyvänänne, kun olette olevinanne niin hipster-cool-etno-vihreä-suvis-tyyppejä, ja mollaatte maalaispersuja.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:36"]
Eikös ne mamut ihan itse halua muuttaa maagiseen Helsinkiin heti, kun mahdollista. Pitäkää (pidämme... asun itsekin täällä, mutta koen olevani vain käymässä) hyvänänne, kun olette olevinanne niin hipster-cool-etno-vihreä-suvis-tyyppejä, ja mollaatte maalaispersuja.
[/quote]
Islammyönteisyydesä tosin ei ole enää mitään coolia.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:32"]
[/quote]
[/quote]
Äläs nyt. Kiinalaiset menestyy hyvin mutta muslimimamut perseilee joka maassa. Tuota et voi selittää "yleisellä mamujen huono-osaisuudella"
[/quote]
Niin no, kummat tekee enemmän rikoksia? Toihan vaan tukee aiemman kommentoija väitettä.
Ei niitä mamuja kukaan Hesaan käske, vaan haluavat, ja saavat, itse valita missä asuvat. Useimmat haluavat muuttaa sinne muualta Suomesta maahan tultuaan.
Mielestäni kaikki muslimit mamut pitäisi siirtää Helsingiin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:36"]
[/quote]
[/quote] No kyllä vaan on suvisten mielestä, katso vaikka se viimeisin a-studio. t. lainaamasi epäcool maalainen Helsingistä
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:36"]
[/quote]
[/quote] No kyllä vaan on suvisten mielestä, katso vaikka se viimeisin a-studio. t. lainaamasi epäcool maalainen Helsingistä
[/quote]
Sori, av sekoili. Epäcooliuteni tuli samalla todistetuksi. t. maalainen
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:18"]
Kyseiselle julkaisulle tyypilliseen tapaan alueita ei ole juuri nimetty jutussa, vaan saadakseen alueiden vierasosuuden selville on joko tunnettava kaikki Helsinki-Vantaa-Espoon kaupunginosat karttakuvasta, jossa kaupunginosia ei ole nimetty, tai käytettävä hankalaa alasvetovalikkoa, josta voi yksi kerrallaan tarkastella vieraskielisten osuutta väestöstä.
[/quote]
Miksi nuo alueet teitä maalaisia noin paljon kiinnostaa:)? Ettehän te täällä asu. On myös alueita, joilla paljon eri maiden suurlähetystöjä, luonnollisesti siis puhutaan muutakin kuin suomea. Kyllä helsinkiläiset nuo alueet tietävät ilman karttojakin.