säälittää köyhät sossun tuilla elävät lapset :'(
eivät pääse koskaan minnekään lomalla, eivät omista uusimpia kännyköitä, ei suksia jne. elämä on yhtä kituuttamista ja toisten lapsen elämän kadehtimista :(
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:13"]Niinpä js kun tämä eriarvoisuus ei lopu milloinkaan. Köyhän lapset lähtevät tyhjin käsin myös opiskelemaan ja rakentamaan elämäänsä tyhjästä kun sen sijaan rikkaan lapsella on lapsilisistään ja vanhemmiltaan säästetty pesämuna ja vanhempien taloudellinen apu lähtiessään.
Tämä näkyy myös myöhemmin, köyhän lapsi on joutunut valitsemaan ammatin johon valmistuu nopeasti ja käymäön samaan aikaan osapäivä töissä, kun taas rikkaan lapsi voi rauhassa opiskella korkeamman ammatin ja keskittyä pelkästään opintoihin.
Ei ole tasan nallekarkit tässä maailmassa.
[/quote]
Kyllä tuo säästäminen onnistuu meiltä vähemmän rikkailtakin. Lapselle säästetty vauvasta asti rahaa jotta voi sitten hankkia ne mopot ja ajokortit ja jää vielä vähän opiskelujakin varten. Toivotaan vaan että lapsi aikanaan hakeutuu opiskelemaan sellaista alaa jota oikeasti haluaa, oli sitten koulutus pitkä tai lyhyt.
Työtön naapurin yh osti viime viikolla pojalleen 15 tuhannen BMW:n? Eli kyllä niillä rahoilla jotain saa, kun vain elää pihisti.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:13"]Niinpä js kun tämä eriarvoisuus ei lopu milloinkaan. Köyhän lapset lähtevät tyhjin käsin myös opiskelemaan ja rakentamaan elämäänsä tyhjästä kun sen sijaan rikkaan lapsella on lapsilisistään ja vanhemmiltaan säästetty pesämuna ja vanhempien taloudellinen apu lähtiessään. Tämä näkyy myös myöhemmin, köyhän lapsi on joutunut valitsemaan ammatin johon valmistuu nopeasti ja käymäön samaan aikaan osapäivä töissä, kun taas rikkaan lapsi voi rauhassa opiskella korkeamman ammatin ja keskittyä pelkästään opintoihin. Ei ole tasan nallekarkit tässä maailmassa. [/quote] Kyllä tuo säästäminen onnistuu meiltä vähemmän rikkailtakin. Lapselle säästetty vauvasta asti rahaa jotta voi sitten hankkia ne mopot ja ajokortit ja jää vielä vähän opiskelujakin varten. Toivotaan vaan että lapsi aikanaan hakeutuu opiskelemaan sellaista alaa jota oikeasti haluaa, oli sitten koulutus pitkä tai lyhyt.
[/quote]
Ja olette köyhiä, sossun tuilla? Miksi tämä yhtälö ei toimi? Ja minkä ikäinen lapsi teillä on?
Mun mielestä ei sossutukia tarvita, jos jää säästöön... Sehän raiskaa tämän hyvinvointivaltion!
Ja kyllä, silti toivon, että köyhätkin saisivat tukea, mutta tässä menee kipuraja mun auttamisen halulle...
Mä en saa tukia, enkä voi antaa lasteni harrastaa mitä aiemmin harrastivat, emme todella matkustele, mutta sitten veroillani kuitenkin olen kustantamassa sunkin perheelle lomia...... outs.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:30"]
"eivät omista uusimpia kännyköitä"
Kirjoita ensi kerralla "eivät omista kännyköitä".
T. sossun tuella elävien lasten äiti
[/quote]
eikö ole varaa ollenkaan kännyköihin? kyllä se on iso eriarvoisuus ja lapsi jää muista syrjään. ellei kyseessä ole joku huonon alueen koulu.
[/quote]
Mitä helvettiä? Luuletko että on alueita, joissa kaikki asukkaat ja koulun oppilaat ovat rutiköyhiä? Eli koko alueella ei yhdelläkään lapsella ole kännykkää? Kyllä sinä ja kaltaisesi jaksatte aina yllättää:). Voi hyvää päivää:D!
Ei voi säästää, jos on sossun tuilla, koska jos jotain jäisikin säästöön tiukalla budjetilla, se otettaisiin pois seuraavan kuun toimeentulotuesta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:48"]
Mua säälittää kans. Mutta eniten säälittää, että köyhät lapset eivät pääse edes kavereidensa synttäreille. Se on murheellista.
[/quote]
Miksei päääsisi? jalkaa toisen eteen vaan. Te vanhemmat luotte lapsille nämä tarpeet ja siirrätte ne eteenpäin. Ei lapsi osaisi ihmetellä toisen "köyhyyttä", ellei vanhemmat sitä jankuta heille. Tämän palstan mammojen lapsista 95% on tulevia tai jo täydessä touhussa olevia koulukiusaajia ja kusipäitä. Ja syy on tasan vanhempien!
Olen lapseton, onneksi. Olisipa raskasta yrittää kasvattaa lasta tämän porukan lasten keskellä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:34"]
Mä olin sossuntuilla elävä lapsi, enkä mä tajunnut ees kadehtia muita. Nyt vasta aikuisena olen tajunnut kuinka köyhä perheemme oli silloin. Kai se oli kun 90-luvun lama ja halpa kerrostalolähiö, niin muutkin oli köyhiä. Joka tapauksessa mulla oli hyvä lapsuus.
[/quote]
Mulla sama. Lisäisin vielä et kuinka kiitollinen ja onnellinen on, jos saa hankittua jotain uutta ja hienoa. Arvostan asioita erinlailla ja rahan käyttö on maltillisempaa, entä kuin mieheni joka on varakkaammasta perheestä lähtöisin.