Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka ruotsi a2 kielenä vaikuttaa yläasteella?

Vierailija
23.03.2015 |

Joo, taidan olla väärällä sivustolla kyselemässä ko. asiasta, mutta ajattelin että täällä joku tietäisi.

Olen siirtymässä seitsemännelle luokalle ja olen valinnut (/ vanhempani valitsivat minulle -_-) ruotsin a2 kieleksi. Onko minulla siis mitään mahdollisuuksia päästä ystävieni kanssa samalle luokalle, joilla ei ole ruotsia valittu a2 kieleksi ala-koulussa? Asia piinaa, koska haluaisin kovasti ystävieni kanssa samalle luokalle, ja olen kuullut että jotkut ovat päätyneet yläasteella ("rauhallisemmalle") kieliluokalle. Kysyin asiasta omalta opettajaltani SEKÄ ala-asteen (obiosly) a2 kielen opettajaltani. Eivät tienneet. (lupasivat selvitellä.. mutta kyseessa aika akuutti ongelma, koska kaveritoiveita koskeva lappu pitäisi palauttaa viimeistään Ke 25.3 (kaveritoiveeseen saa laittaa vain 2 nimeä ja haluaisin samalle luokalle viiden muunkin kaverini kanssa - en haluaisi tuhlata omiani enkä muiden toiveita jos joudumme väistämättä eri luokille))

KIITOS VASTAAJILLE. :=)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan saada tietää. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up ;____;

Vierailija
4/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luokat valikoidu valinnaisaineiden mukaan. Itse nään omaa luokkaani noin 4h viikossa, muilla tunneilla on omat ryhmät. Voitte olla samalla luokalla, mutta vain eri ruotsinryhmässä.

T. Yhdeksäsluokkalainen

Vierailija
5/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obviously eikä obiosly

Vierailija
7/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta! :)

Vierailija
8/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:08"]

Obviously eikä obiosly

[/quote]

Kiitos tiedosta.

Vierailija
9/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne osan luokista tekee nimenomaan tärkeimpien valinnaisainiden perusteella, että oltaisiin samoissa ryhmissä enempi. Tuo kielivalinta on täällä päin just yksi niistä, joiden perusteella ryhmiä laitetaan. Meidän luokalla tosin aikanaan kaikilla ei ollut sama kieli a2:na, että sikäli sullakin saattaa olla toivoa, jos niillä kavereilla on eri kieli valittuna. 

Vierailija
10/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tässä jatkaa, että toisaalta just toi ruotsi on sikäli vaikuttava, että teillä se vie lukujärjestyksestä "valinnaisainepaikan", kun toisilla se on pakollisten kohdalla. Valinnaisaineita kaikilla rinnakkaisluokilla siis on todennäköisesti samaan aikaan eli jos a2-ruotsin lukijat on samalla luokalla, tämä säätäminen helpottuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme