Miten verotus voi olla korkeeta, jos 35000 vuosituloilla prosentti on 14,5?
Ihmettelen vaan.
Kyllä suurin menoerä alkaa kohta olee se tyel ja työttömyysvakuutusmaksu, yli 53-vuotiailla ylittää jo 10 %. Ja tyeliä siirretään koko ajan enemmän ja enemmän työnantajalta työntekijöiden maksettavaksi.
Kommentit (71)
Asuinpaikka tietysti vaikuttaa suht paljon.
Koska nuo ovat todella matalat tulot.
Tai sitten se vero% on alle 5, jos tulot on työttömyysetuus ja asumistuki.
Alle 20000 eläketuloilla veroja maksan 12%.
Niin. No minä olen aina laskenut nuo muut lisät veron päälle. Jos prosentti on noin 15 ja nuo työeläkemaksut ym 10%, niin yhteensä 25% eli neljännes koko palkasta menee hevon kuuseen. Siihen vielä bensa- ja muut autokulut päälle pelkän työmatkan takia, niin eipä työnteko enää edes kannata..
Vierailija kirjoitti:
Niin. No minä olen aina laskenut nuo muut lisät veron päälle. Jos prosentti on noin 15 ja nuo työeläkemaksut ym 10%, niin yhteensä 25% eli neljännes koko palkasta menee hevon kuuseen. Siihen vielä bensa- ja muut autokulut päälle pelkän työmatkan takia, niin eipä työnteko enää edes kannata..
Millä ihmeen vassarilogiikalla työnteko ei kannata jos sillä maksaa itselleen katon pään päälle ja ruoat?
Vierailija kirjoitti:
75000 tuloilla se on 30.
No eihän se noilla tuloilla paljoa ole.
Joo normi vero on 24-35 % ja ylityöt 60%. Kyllä jotkut maksaa 45%. Pienituloiset eläkeläiset noin 11% ja ylevero terve.maksu ja muu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikka tietysti vaikuttaa suht paljon.
Vantaa ei ole mikään halvin kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Koska nuo ovat todella matalat tulot.
No eihän ole, melkein 3000 e/kk
60000€ ja verot 23.5% eli aivan todella vähän. Tanskassa lähtöprosentti on 35.
Vierailija kirjoitti:
No ethän sä voi sotkea veroja noihin muihin. Mitä siitäkin tulisi, että maksaisit vain noita muita ja valtion kassaan ei kilahtaisi mitään. Ei se tyel ole sun koulutusta kustantanut eikä muutakaan.
Joka ruokakuitissa vero24% kirjoitti:
Joo normi vero on 24-35 % ja ylityöt 60%. Kyllä jotkut maksaa 45%. Pienituloiset eläkeläiset noin 11% ja ylevero terve.maksu ja muu päälle.
Miten ne ylityöt on 60 %, kun on vain yksi prosentti käytössä ja sitä saa muutella pitkin vuotta sen mukaan miten tuloraja täyttyy.
Joka ruokakuitissa vero24% kirjoitti:
Puenituloinen eläkeläinen ei maksa yleveroa.
Vierailija kirjoitti:
75000 tuloilla se on 30.
Ei ole. Olen yrittäjä ja 78 000 euron tuloilla maksan 37% veroa + tietysti kaikki yellit yms.
Vierailija kirjoitti:
Ai että sun pitäisi saada autoilu ilmaiseksi ja varmaan vielä ulkomaanmatkatkin ja ruoka ja ryyppääminen ja...
Vierailija kirjoitti:
60000€ ja verot 23.5% eli aivan todella vähän. Tanskassa lähtöprosentti on 35.
Palkan sivukulut noin 8-11 % päälle, niin puhutaan sitten uudelleen asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75000 tuloilla se on 30.
Ei ole. Olen yrittäjä ja 78 000 euron tuloilla maksan 37% veroa + tietysti kaikki yellit yms.
Vaihda yritysmuotoa. Ja hommaa kunnon tilitoimisto.
Jyrki mää nukkumaan