Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia isoista finneistä/paiseista pikkuhousualueella

Vierailija
23.03.2015 |

Viime syksynä tämä alkoi, isoja kipeitä paiseita ilmestyi  nivusiin, häipyivät itsestään puhkeamatta aikansa kiusattuaan. Takapuoleenkin niitä on tullut ja vatsanahkaan. Tammikuun alussa sain 3 kk Dalacin ab-kuurin ja olen niitä nappaillut 4 kertaa päivässä ja valellut finneille Dalacin liuosta. Pienempinä tulee, mutta tulee kuitenkin ja ovat kipeitä ja rumia ja jättävät rumia arpia.

Onko kellään ollut vastaavaa ja millä pääsit eroon?

Ehkäisymetodi on ollut jo kymmenisen vuotta hormonikierukka, eli ei ole vaihtunut.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:26"]

On ollut samanlaisia jo teinistä asti, nyt olen yli 40. Viime viikolla oli niin kipeitä paukamia, että kävely sattui. Yksikään lääkäri ei ole ottanut näitä vakavasti. Krooninen karvatupentulehdus?

[/quote]

Sama mulla. Ovat tosiaan kuin lievästi tulehtuneita karvatuppia ja näitä on erityisesti ulommissa häppäreissä. Eivät ole lääkärit pitäneet yhtään minään joten en jaksa itsekään sen enempää asiaa murehtia. Mulla ne ei onneksi ole kävellessä kipeitä, lähinnä jos siihen kohtaan painaa missä on sellainen turvonnut alue, niin sattuu.

Vierailija
2/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viimeisen vuoden aikana tullut niitä. Viime kerralla sain antibiootit kun ei puhjennut millään. Muulloin olen puukolla viiltänyt auki ja tyhjännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:26"]

On ollut samanlaisia jo teinistä asti, nyt olen yli 40. Viime viikolla oli niin kipeitä paukamia, että kävely sattui. Yksikään lääkäri ei ole ottanut näitä vakavasti. Krooninen karvatupentulehdus?

[/quote]

Sama mulla. Ovat tosiaan kuin lievästi tulehtuneita karvatuppia ja näitä on erityisesti ulommissa häppäreissä. Eivät ole lääkärit pitäneet yhtään minään joten en jaksa itsekään sen enempää asiaa murehtia. Mulla ne ei onneksi ole kävellessä kipeitä, lähinnä jos siihen kohtaan painaa missä on sellainen turvonnut alue, niin sattuu.
[/quote]
Olen keskiviikkona menossa lääkärille. Pitäsköhän vaihteeksi ottaa puheeksi tänä ongelma... En kylläkään usko, että tämän parantamiseen löytyy sopivaa lääkettä. Jos jollain on hyviä vinkkejä, kuinka välttyä näiltä kipeiltä mätäpaiseilta, niin kertokaa toki!
T. 2

Vierailija
4/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:26"]

[/quote]

[/quote]
Olen keskiviikkona menossa lääkärille. Pitäsköhän vaihteeksi ottaa puheeksi tänä ongelma... En kylläkään usko, että tämän parantamiseen löytyy sopivaa lääkettä. Jos jollain on hyviä vinkkejä, kuinka välttyä näiltä kipeiltä mätäpaiseilta, niin kertokaa toki!
T. 2
[/quote]
Mulle lääkäri sanoi, että sheivaamisen jälkeen kannattaa alue desinfioida vaikka käsidesillä.

Vierailija
5/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:26"]

[/quote]

[/quote]
T. 2
[/quote]
Mulle lääkäri sanoi, että sheivaamisen jälkeen kannattaa alue desinfioida vaikka käsidesillä.
[/quote]
Tuo on varmaan hyvä idea. Itselläni tosin on patteja ollut jo vuosia ennen sheivaamisen aloittamista. Käsidesiä ostamaan!

Vierailija
6/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samoja patteja. Tulevat pakaraan ja reisien sisäpintaan. Välillä niitä on enemmän, välillä ei ollenkaan. Minulla sokerin syönti laukaisee ne. Nyt olen ollut tiukalla sokeri-vilja-maitopaastolla ja patteja ei ole. Olen tehnyt tämän ennenkin. Kun palaan tavalliseen ruokavalioon, patit palaavat.
En tiedä mistä näissä pateissa on kyse. En ole kehdannut näyttää niitä lääkärille.

Vierailija
7/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:26"]

[/quote]

[/quote] Kävitkö mies vai nais lääkärillä? Luulisi naislääkärin suhtautuvan häppärialueeseen vakavasti.

/ villivallaton

Vierailija
8/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:51"]

Minulla on samoja patteja. Tulevat pakaraan ja reisien sisäpintaan. Välillä niitä on enemmän, välillä ei ollenkaan. Minulla sokerin syönti laukaisee ne. Nyt olen ollut tiukalla sokeri-vilja-maitopaastolla ja patteja ei ole. Olen tehnyt tämän ennenkin. Kun palaan tavalliseen ruokavalioon, patit palaavat. En tiedä mistä näissä pateissa on kyse. En ole kehdannut näyttää niitä lääkärille.

[/quote] Neoamiseptia iltaisin nukkumaan menon yhteydessä.

Vierailija
9/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi helvetti mitä monsterihousuja te ootte

Vierailija
10/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:07"]

[/quote]

Kerropas sitten, että miten näistä pääsee eroon?

Vierailija
12/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee välillä nivuseen sellainen aivan älytön, euron kolikon kokoinen näppy, aivan finnin näköinen. Olen kyllä aina saanut sen puristettua tyhjäksi, sitä valkoista mönjää tulee ihan älytön määrä. Jos on stressiä niin silloin yleensä tulee, yhtäkkiä ilmestyy siihen ja hiertää ikävästi. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut (eipä ole stressiäkään ollut), mutta sellainen ruma arpi siinä kohdalla on. Tosi ällöttävä juttu koko paise.

Vierailija
13/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vaikuttaa että mulla on tää sama ja tuon terveyskirjastotekstin mukaan siis hikirauhastulehdus. Oon ylipainoinen, mutten tupakoi enkä ajele alapääkarvojani. Mulle tulee noita patteja satunnaisesti karvojen sekaan ja pakaroihin/reisiin. Ei oo kauheen mukavia, mutten oo mennyt lääkäriin, koska niitä ei oo ihan koko ajan ja on vain 1-2 samaan aikaan.

Vierailija
14/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina satunnaisesti sheivaamisen jälkeen saattaa yksittäinen karvatuppi ärtyä, hoidan ensin muutaman päivän ajan sipaisemalla useamman kerran päivässä Neoamiseptillä ja sitten pari kertaa Bacibactia niin patti pehmenee puristettavaksi.

Vierailija
15/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vaaraa jos itse puhkaisee neulalla?

Vierailija
16/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpotti kun harvensin sheivaamista pariin kertaan viikossa. Joskus olen käynyt avaamassa kirurgisesti ta:lla ja päälle ab. Sitte kun se "kierre" saatiin hoidettua niin tulee ehkä pari paisetta/vuosi. Lisäksi luulen taipumuksn periytyvän, koska molemmilla vanhemmilla taipumusta. N23

Vierailija
17/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hikirauhastulehdus. Googlettakaa kuvia. Itse sairastan myös sitä ja sain diagnoosin vasta 40-vuotiaana. Kiusallinen vaiva.

Vierailija
18/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:26"] On ollut samanlaisia jo teinistä asti, nyt olen yli 40. Viime viikolla oli niin kipeitä paukamia, että kävely sattui. Yksikään lääkäri ei ole ottanut näitä vakavasti. Krooninen karvatupentulehdus? [/quote] Sama mulla. Ovat tosiaan kuin lievästi tulehtuneita karvatuppia ja näitä on erityisesti ulommissa häppäreissä. Eivät ole lääkärit pitäneet yhtään minään joten en jaksa itsekään sen enempää asiaa murehtia. Mulla ne ei onneksi ole kävellessä kipeitä, lähinnä jos siihen kohtaan painaa missä on sellainen turvonnut alue, niin sattuu. [/quote] Olen keskiviikkona menossa lääkärille. Pitäsköhän vaihteeksi ottaa puheeksi tänä ongelma... En kylläkään usko, että tämän parantamiseen löytyy sopivaa lääkettä. Jos jollain on hyviä vinkkejä, kuinka välttyä näiltä kipeiltä mätäpaiseilta, niin kertokaa toki! T. 2

[/quote]

Hikirauhastulehdus

Vierailija
19/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:54"]Se on hikirauhastulehdus. Googlettakaa kuvia. Itse sairastan myös sitä ja sain diagnoosin vasta 40-vuotiaana. Kiusallinen vaiva.
[/quote]
Olen googlettanut kuvia, mutta ei näytä aivan samanlaiselta kuin itselläni... Saitko mitään hoitoa tai lääkettä? Paraniko?

Vierailija
20/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:07"]

[/quote]

Kerropas sitten, että miten näistä pääsee eroon?

[/quote]

Anna karvojen kasvaa takaisin. Totta hitossa iho ärtyy, kun sitä jatkuvasti höylätään. Karvoilla on ihan oikea tarkoitus, ne suojaa herkän alueen ihoa.

[/quote]

Hikirauhastulehduksessa ei ole mitään tekemistä sheivaamisen kanssa, kurjaa kun täällä kommentoi ihmiset joilla ei todellista tietoa asiasta =(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan