Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia isoista finneistä/paiseista pikkuhousualueella

Vierailija
23.03.2015 |

Viime syksynä tämä alkoi, isoja kipeitä paiseita ilmestyi  nivusiin, häipyivät itsestään puhkeamatta aikansa kiusattuaan. Takapuoleenkin niitä on tullut ja vatsanahkaan. Tammikuun alussa sain 3 kk Dalacin ab-kuurin ja olen niitä nappaillut 4 kertaa päivässä ja valellut finneille Dalacin liuosta. Pienempinä tulee, mutta tulee kuitenkin ja ovat kipeitä ja rumia ja jättävät rumia arpia.

Onko kellään ollut vastaavaa ja millä pääsit eroon?

Ehkäisymetodi on ollut jo kymmenisen vuotta hormonikierukka, eli ei ole vaihtunut.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:54"]Se on hikirauhastulehdus. Googlettakaa kuvia. Itse sairastan myös sitä ja sain diagnoosin vasta 40-vuotiaana. Kiusallinen vaiva. [/quote] Olen googlettanut kuvia, mutta e

i näytä aivan samanlaiselta kuin itselläni... Saitko mitään hoitoa tai lääkettä? Paraniko?

[/quote]

Olen sairastanut sitä 20 vuotta. Joskus nuorempana olen syönyt antibiootteja, pysyy rauhassa antibiootin ajan, mutta sen jälkeen tulee uudelleen. Joten ei kannata syödä myrkkyjä. Ei tähän mitään apua ole lääkärinkään mukaan, muuta kuin että leikataan koko ihoalue pois. Minulla paiseita on nykyään 1-2 vuodessa ja aika pieniä. Paise jää auettuaan auki ja vuotaa märkää useita viikkoja. Jos on reiden sisäpinnalla, niin pitää käyttää laastaria, että ei housut hankaa. Pärjään näiden kanssa, kun ei kuulemma leikkauskaan anna varmuutta paranemisesta. En todellakaan halua turhia leikkauksia. Onneksi ei ole näkyvällä paikalla. Olen lukenut, että joillakin voi olla kainaloissa ja rintojen alla. Silloin tauti on erittäin kiusallinen, etteikö nyttenkin.

Vierailija
22/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:07"]

hyi helvetti mitä monsterihousuja te ootte

[/quote]

Kerropas sitten, että miten näistä pääsee eroon?

[/quote]

Anna karvojen kasvaa takaisin. Totta hitossa iho ärtyy, kun sitä jatkuvasti höylätään. Karvoilla on ihan oikea tarkoitus, ne suojaa herkän alueen ihoa.

[/quote]

Hikirauhastulehduksessa ei ole mitään tekemistä sheivaamisen kanssa, kurjaa kun täällä kommentoi ihmiset joilla ei todellista tietoa asiasta =(

[/quote]

No, eiköhän tässä ketjussa ole avauduttu useammanlaisista pattiongelmista. Joillakin tulehtuneita karvatuppia, sisäänkasvaneita karvoja ja joillakin hikirauhastulehdus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamaan

Vierailija
24/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 14:02"]Laihduttamaan
[/quote]
Näitä patteja on myös hoikilla ja normaalipainoisilla, kuten itselläni.

Vierailija
25/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut samanlaisia jo teinistä asti, nyt olen yli 40. Viime viikolla oli niin kipeitä paukamia, että kävely sattui. Yksikään lääkäri ei ole ottanut näitä vakavasti. Krooninen karvatupentulehdus?

Vierailija
26/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joskus toissatalvena tosi isoja, kipeitä, syviä finnejä takapuoleen. Näyttivät vaalean ihon läpi ihan violeteilta, melkein kuin mustelmia mutta kohollaan. Niin kipeitä, että piti kiehnätä sopivan istuma-asennon löytymiseksi. Muutama noita tuli, eivät koskaan puhjenneet ja katosivat sitten itsekseen. Arvet jäivät joksikin aikaa kiusaamaan, mutta hiljalleen ovat hiipuneet nuokin. Onneksi.  Syy ei mulle koskaan selvinnyt.

Vierailija
27/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nivusessa patti joka pysyy poissa jos pesen aamuin illoin urtekramin aloe vera palasaippualla patin kohdan. Ihme juttu mutta teen näin koska toimii:-)

Vierailija
28/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos karvat haluaan nimen omaan ajella pois, alue kannattaa kuoria kuorintavoiteella (karkearakeisella) aina niillä pesukerroilla, kun ei ajele. Estää karvojen jäämistä ihon alle kasvamaan pateiksi. 

Kuinka fiksuksi sitä sitten tuntee itsensä hangatessaan kuorintavoiteella pipariaan, on ihan toinen juttu. Hölmöyden tunteen saa maksimoitua käyttämällä kuivaharjausta (kyllä!), toimii myös.

Nämä toimivat finnimäisiin ja ennaltaehkäisynä. Jättipattien elämää en tunne.

Mut miten edes pystytte ajelmaan näppyläistä ja valmiiksi ärtynyttä aluetta? Hemmetti, en kykenis. Siksi kuorinkin kuuliaisesti.

Vierailija
29/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:30"]

[/quote]

Kerropas sitten, että miten näistä pääsee eroon?

[/quote]

Anna karvojen kasvaa takaisin. Totta hitossa iho ärtyy, kun sitä jatkuvasti höylätään. Karvoilla on ihan oikea tarkoitus, ne suojaa herkän alueen ihoa.

Vierailija
30/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persposkeen on pari kertaa tullut kammottavan kipea paise, joka ei myöskään puhjennut, vaan painui ajastaan pois. Vieläkin se paikka välillä kutiaa. Pelottaa, että kohta taas on kipeä äkämä kankussa. Yritä siinä sitten istua ihmisiksi!

Vierailija
31/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvatupentulehdukselta kuulostaa, mutta kerron vielä omalta kohdalta yhden tarinan. Mulle puhkesi hikirauhastulehdus jonkun trooppisen tulehduksen jälkeen ja se aiheutti suuria paiseita varsinkin pakaroihin ja kainaloihin. Olivat aivan kamalan kipeitä ja hankaloittivat elämää todella paljon noin puolen vuoden ajan. Tähän määrättiin eri lääkäreiden toimesta ainakin kuusi toimimatonta antibioottikuuria, kunnes löysin asiantuntevaa apua - yksi kuuri doksisykliiniä hoiti koko vaivan pois kerralla, eikä ole toistunut. Doksisykliiniähän käytetään mm. aknen hoitoon. Toivottavasti ratkaisu löytyy, yllättävän kivulias ja ikävä vaiva!

Vierailija
32/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvatupentulehdus. Tulee herkästi,jos sheivailee häpykarvoitusta, voi levitä pakaroihin,nivusiin Jne. Vaatii antibioottikuurin.

Vierailija
33/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta tämä oli hupaisa kommentti vaikka itsekin olen monsterihousu :D

Vierailija
34/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:35"]Jos karvat haluaan nimen omaan ajella pois, alue kannattaa kuoria kuorintavoiteella (karkearakeisella) aina niillä pesukerroilla, kun ei ajele. Estää karvojen jäämistä ihon alle kasvamaan pateiksi. 

Kuinka fiksuksi sitä sitten tuntee itsensä hangatessaan kuorintavoiteella pipariaan, on ihan toinen juttu. Hölmöyden tunteen saa maksimoitua käyttämällä kuivaharjausta (kyllä!), toimii myös.

Nämä toimivat finnimäisiin ja ennaltaehkäisynä. Jättipattien elämää en tunne.

Mut miten edes pystytte ajelmaan näppyläistä ja valmiiksi ärtynyttä aluetta? Hemmetti, en kykenis. Siksi kuorinkin kuuliaisesti.
[/quote]
Ei se iho ole näppyläinen, vaan ne patit on ihon alla ja monta senttiä halkaisijaltaan. Eivät ainakaan minulla ole finnimäisiä. Eikä niitä oikeastaan ole edes sillä alueella, josta sheivaan, vaan sen reuna-alueilla, nivusissa tai joskus sisemmissä häpyhuulissa.

Vierailija
35/35 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin kanssa noista paiseista muutaman kerran vuodessa. Molemmilla puolilla esiintyy, nivusen ja ulomman häpyhuulen rajalla. Kävin kerran lääkärillä yrittämässä tyhjennyttää yhtä paisetta, kun olin viimeisilläni raskaana eikä kyljellään nukkuminen onnistunut kauhean kivun takia jonka tuollainen n. 5cm läpimitaltaan oleva paise aiheutti puristuessan reisien väliin. Mutta ei sitä saanut puhki, ja se tuska minkä lääkärin yritys imeä märkää pois isolla truutalla aiheutti, oli pahempaa ku synnytys. Annan nykyään paiseen puhjeta itsekseen. Gynekologikaverini kertoi että lopullinen apu olisi leikkaus jolla tulehdusherkkä kohta voidaan poistaa. Minulla paiseiden tulo ei liity bikinirajan sheivaukseen. Ällö vaiva mutta lohduttaa kuulla etten ole ainoa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän