Monetko kurahousut samalla lapsella? Tarkoitan, että jos lapsi on ulkoillut päivän ja menee vielä illalla pihalle, laitaako silloin toiset puhtaat ja kuivat?
Kommentit (66)
Ei kai sitä täällä tarvi kysellä hyvänen aika!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä täällä tarvi kysellä hyvänen aika!
Miksei voisi kysyä, miten muut vanhemmat toimii? On täällä paljon tyhmempiäkin kysymyksiä. Hyvänen aika!
Vierailija kirjoitti:
En oo ihan varma, mitä kurahousuilla ihan tarkalleen tarkoitetaan, mutta kyllä meilläkin kai kahdet on, koska kakkosluokkalaisella on koulumatkalle sellaiset enempi tavallisen housun malliset kangaspintaiset vedenpitävät housut ja koulun jälkeen nuo jää kuivumaan ja kotona kun menee ulos, laittaa ne muovipintaiset henkseleillä kiinnitettävät housut. Ja mielestäni on tarpeen, että on kahdet, toiset voi tosiaan olla kuivumassa tai pesussa.
Näin laskien meidänkin koululaisella kahdet. Noita ensin mainittuja meillä tosin nimitetään ulkohousuiksi ja jälkimmäisia kurahousuiksi.
Meillä tilan ja rahan puutteen vuoksi olen aina mennyt vain yksillä kurahousuilla ja ulkovaatteilla. Jos päiväkodissa kastui, lapset eivät sitten vain enää ulkoilleet kotona. Yleensä näin loskakeleillä ja pimeällä ei edes tehnyt mieli ulkoilla päiväkodin jälkeen.
Kouluikäisenä sama systeemi eli jos vaatteet märät, lapset eivät enää ulkoile iltaisin. Tosin kouluikäisenä vaatteet eivät enää kastu samalla tavalla. Varahanskoja meillä on muutamat yhteiset lapsille ja jos ei ole käyttänyt kumppareita, lapsen on itse yritettävä muistaa/muistuttaa, että kengät ovat märät. Kengät kuivuu hyvin yön aikana, kun laittaa sanomalehteä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tilan ja rahan puutteen vuoksi olen aina mennyt vain yksillä kurahousuilla ja ulkovaatteilla. Jos päiväkodissa kastui, lapset eivät sitten vain enää ulkoilleet kotona. Yleensä näin loskakeleillä ja pimeällä ei edes tehnyt mieli ulkoilla päiväkodin jälkeen.
Kouluikäisenä sama systeemi eli jos vaatteet märät, lapset eivät enää ulkoile iltaisin. Tosin kouluikäisenä vaatteet eivät enää kastu samalla tavalla. Varahanskoja meillä on muutamat yhteiset lapsille ja jos ei ole käyttänyt kumppareita, lapsen on itse yritettävä muistaa/muistuttaa, että kengät ovat märät. Kengät kuivuu hyvin yön aikana, kun laittaa sanomalehteä.
Voih, tuntuu kurjalta, jos ulkoilut estyy sen takia, että ei ole rahaa vaatteisiin 😔 Saahan kirpparilta kuitenkin aika halvalla?
Meillä korona-aikana ulkoilun merkitys on vaan korostunut, kun siitä muuta harrastetta on vähemmän, ja käytäntönä on se, että koulun jälkeen ollaan hetki sisällä, syödään välipala, ja sen jälkeen mennään pihalle. Vaikka välitunneillakin ollaan ulkona, ei se ole sama kuin parin tunnin pihaulkoilu.
Minun korvaan tämä "Kouluikäisenä sama systeemi eli jos vaatteet märät, lapset eivät enää ulkoile iltaisin." kuulostaa suorastaan rangaistukselta! En minä ainakaan ollenkaan pahastu siitä, jos koulusta tullessa vaatteet on märät. Ne laitetaan kuivamaan ja pihaulkoiluun toinen puku ja kurahousut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sossusta saa lisätukea jos rahat on niin tiukassa, että lapsille ei saa vaatteita ostettua?
Kurahousuhullu. Joka toinen päivä kyselemässä kurahousuista.
Samat jos ei ole vuorikangas märkä, mä en noita kuravaateita juuri koskaan pese, illalla huuhtelee enimmät liat pois.
Vierailija kirjoitti:
Eikä välttämättä rahanpuute , varsinkin pienissä kaupunkiasunnoissa on rajallisesti tilaa säilyttää vaatetta. Kengille on olemassa sellainen näppärä pieni kuivuri. Kuivauskaappi on tosi kätevä jos sellaiselle vaan on tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 8v:llä ainakin riittää hyvin yhdet, koska koulussa niitä ei ollenkaan käytetä. Koulun jälkeen pukee pihalle ne puhtaat ja kuivat kurahousut, jotka ehtii hyvin taas kuivua seuraavaa kertaa varten.
Ai, minä en ole kurahousuja ostanut enää koululaisille.
Meidän koululaisella on sen takia, koska mummonsa vaatii, että pitää käyttää, kun käy välillä siellä koulun jälkeen.
Huoh... kuulostaa ihan omalta äidiltäni. Kamala ihmettely ja valitus aina, että miksi lapsilla ei ole kurahousuja mukana! Ei auta, vaikka kuinka yrittää selittää, että nämä vaatteet pitää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Käytön jälkeen huuhtelu jos ovat likaiset ja kuivumaan.
Meillä on yhdet tavalliset kurahousut ja yhdet fleece-vuorelliset.
Tuota huuhtelemista en ymmärrä, minusta se ei puhdista kuin korkeintaan hiekat pois ja muuten housut jäävät ihan rapaisiksi. Saattaa vielä vahingossa kastua vähän sisältäkin. Ennemmin vain ravistelen ulkona tai pyöräytän pikaisesti pesukoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä välttämättä rahanpuute , varsinkin pienissä kaupunkiasunnoissa on rajallisesti tilaa säilyttää vaatetta. Kengille on olemassa sellainen näppärä pieni kuivuri. Kuivauskaappi on tosi kätevä jos sellaiselle vaan on tilaa.
Itse olen pienten kuivaustilojen ongelman hoitanut niin, että lapset käyttää kurahousuja (vuorittomia), jos vähänkin on märkää ulkona. Kurahousut mahtuu pienessäkin kylpprärissä kuivumaan.
Meillä on kahdet, mutta aika harvoin tarvitsee sen takia toisia käyttää, että toiset olisivat likaiset tai märät... Kuivuvat tosi nopeasti jolloin helppo myös harjata hiekat pois, jos housuja ei ole huuhdeltu ennen kuivumaan laittamista. Noin muutoin nyt on se ja sama, jos ovat vähän likaiset.
Toisia tulee käytettyä lähinnä silloin, jos toiset ovat jääneet päiväkotiin, eli tästä syystä kahdet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 8v:llä ainakin riittää hyvin yhdet, koska koulussa niitä ei ollenkaan käytetä. Koulun jälkeen pukee pihalle ne puhtaat ja kuivat kurahousut, jotka ehtii hyvin taas kuivua seuraavaa kertaa varten.
Miksi et? En kysy ilkeästi, vaan ihmetellen, koska meillä on 7- ja 9-vuotiaat, jotka puuhaa monta tuntia tuolla kuraloskaisella pihalla koulun jälkeen, eikä tulisi mieleenkään päästää sinne ilman kurahousuja.
Tällä kahdeksanvuotias myös suunnilleen ui tuolla pihalla ja välillä mietin, että onkohan joku taantuma! Mutta jos vuotta vanhempikin harrastaa samaa, ei varmaan tarvitse huolestua. Ja koulussa pärjää kyllä erittäin hyvin. Kurahousut tietenkin on, yksillä on pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et? En kysy ilkeästi, vaan ihmetellen, koska meillä on 7- ja 9-vuotiaat, jotka puuhaa monta tuntia tuolla kuraloskaisella pihalla koulun jälkeen, eikä tulisi mieleenkään päästää sinne ilman kurahousuja.
Tällä kahdeksanvuotias myös suunnilleen ui tuolla pihalla ja välillä mietin, että onkohan joku taantuma! Mutta jos vuotta vanhempikin harrastaa samaa, ei varmaan tarvitse huolestua. Ja koulussa pärjää kyllä erittäin hyvin. Kurahousut tietenkin on, yksillä on pärjätty.
Sehän on juuri hyvää vastapainoa koulutyölle, kun voi riehua pihalla.
Ei siitä pidä huolestua. Kunhan on sopivat vaatteet siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän samanikäinen tyttö ei enää uimalla ui lätäköissä, mutta tokihan vesi tuolla pihalla nyt taas lentää, teki mitä teki.
Olen nyt vesikelillä suosinut hänellä kuriksia oikeastaan sen takia, että niissä on paljon paremmat lahkeet kuin noissa hänen ulkohousuissa, joiden kanssa sukat helposti kastuu. Kuriksissa lahje asettuu aika tiiviisti saappaan ympärille ja vielä lenkki saappaan alle, niin pysyy sukat kuivina.
Helsinkiläisenä harmittaa älyttömästi nämä säät, kun ehti olla jo ihania pakkaspäiviä ja maakin valkoinen, eikä tarvinnut vähään aikaan kuravaatteita!! Valkoisesta joulusta saa vaain haaveilla.
Varsinaiseen kysymykseen vastaus on se, että eskarilaisella on kahdet kurahousut ja kahdet kurarukkaset ja yksi sadetakki. Ehkä yhdetkin riittäisi, mutta vähän helpompi, kun on aina yhdet puhtaat. Tokaluokkalaisella on kotikäyttöön yhdet kurahousut ja yhdet kurarukkaset, koulussa ei käytä näitä, joten yhdet on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän samanikäinen tyttö ei enää uimalla ui lätäköissä, mutta tokihan vesi tuolla pihalla nyt taas lentää, teki mitä teki.
Olen nyt vesikelillä suosinut hänellä kuriksia oikeastaan sen takia, että niissä on paljon paremmat lahkeet kuin noissa hänen ulkohousuissa, joiden kanssa sukat helposti kastuu. Kuriksissa lahje asettuu aika tiiviisti saappaan ympärille ja vielä lenkki saappaan alle, niin pysyy sukat kuivina.
Kyllä meillä on koululaisen ulkohousuissakin lenksut.
Tällä hetkellä on isommat ja pienemmät, isommat menee toppapuvun päälle, pienemmät sopii vielä ohuemman puvun kanssa
En oo ihan varma, mitä kurahousuilla ihan tarkalleen tarkoitetaan, mutta kyllä meilläkin kai kahdet on, koska kakkosluokkalaisella on koulumatkalle sellaiset enempi tavallisen housun malliset kangaspintaiset vedenpitävät housut ja koulun jälkeen nuo jää kuivumaan ja kotona kun menee ulos, laittaa ne muovipintaiset henkseleillä kiinnitettävät housut. Ja mielestäni on tarpeen, että on kahdet, toiset voi tosiaan olla kuivumassa tai pesussa.