Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

syön ihan älyttömästi kun imetän!

Vierailija
23.03.2015 |

Synnytyksen jälkeen olin ihan hoikka, kaikki mitä oli tullut jäi synnärille. Imetys on saanut mulle aikaan ihan tolkuttoman nälän! Ruokaa menee ja karkkiin on ihan nistimäinen himo. Huomaan että olen 3 kuukaudessa kerännyt vatsaläskiä. Vaunulenkkien kyllä paljon mutta ei auta mitään. Imetyksenhän piti laihduttaa? Voi että kun on taas pinnalliset murheet mutta kun on niin on... Onko muilla käynyt samoin? Auttaako joku erityinen ruokavalio?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: käy tarkistuttamassa kilpirauhasarvosi

Vierailija
2/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös maistuu ruoka ja herkut ihan liikaa. Raskaudesta jäi neljä kiloa ja vaikka se onkin vähän, niin harmittaa kun sekin olisi helppo saada pois jos vaan malttaisin olla syömättä herkkuja näin paljon. Synnytyksestä on nyt 3kk ja voisi jo liikuntaakin alkaa harrastaa mutta kun on laiska niin minkäs teet. 

Mutta varo vaan kun loptetat imetyksen. Jos jatkat samaa mässäilylinjaa niin sitten se lihominen vasta alkaa. Esikoisen kohdalla lihosin kahdessa kuukaudessa 5kg imetyksen lopettamisen jälkeen ihan huomaamatta. Toki on yksilöllisiä asioita nämäkin, mutta mulla ainakin imetys kuluttaa paljon energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se imetys kyllä kaikkia laihduta (esim. mua). Syö vain reippaasti, mutta jätä ne karkit pois. Syö semmoista kunnon ravintoa ja herkuttele kohtuudella.

Vierailija
4/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla

Vierailija
5/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri vain lisää nälkää, joten älä sitä syö.

Vierailija
6/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama, ruokahalu kasvanut älyttömästi. Ja imetys kyllä sujuu loistavasti ja maitoa riittää vaikka muille jakaa.

Vierailija
7/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihduta. Mulla tuli +12kg kuudessa kuukaudessa. Onneksi raskaus laihdutti 10kg niin tuli sit vaan +2kg

Vierailija
8/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli melkein 20kg raskausaikana ja aika nopesti 10kg lähti pois, nälkä oli kyllä valtava imettäessä ja luulin että joka imetyksen välissä pitää tankata. Huomasin sitten 7kk kohdalla että nälkä alkoi tasoittumaan ja nyt 15kk imettänyt nälkää ei enää ole samalla tavalla ollenkaan. Vielä junnaa paino 58kg, mutta kaipa se siitä, en kuitenkaan näytä lihavalta omaan silmään enää.

Yritä kuitenkin jättää karkit ja muut herkut pois, kauheasti niissä on kaikkea, mitä vauva ei tarvitse? Leivän tilalle puuroa ja raejuustoa.

Treenaa vatsalihaksia vaikka niin että pidät vatsaa tiukkana koko ajan ja pientä jumppaa joka päivä.

Muista juoda paljon, imetys on tärkeämpää kuin ne vatsalöllyskät, niistä pääset varmaan nopesti kunhan vauva syö muutakin.

Toisilla paino tippuu vasta kun imetys loppuu, ainakin omalla kohdalla näin tuntuu menevän.

Vierailija
9/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söin/syön, mutta elimistö pitää sellaisen "varmuusvaraston" imetyksen ajan, niin monet laihtuvat sitten imetyksen loppumisen jälkeen vielä muutaman kilon. Eli syö ihan rauhassa, kyllä ne kilot sieltä lähtevät

Vierailija
10/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän imetys kalorikulutusta lisää about kolmanneksella, kun vauvalle täytyy valmistaa luomuna lähiruokaa, että onko tuo nälkä nyt joku ylläri. Karkkia välttäkää kuin ruttoa, ei ne vitamiinit ja mineraalit tyhjästä siihen rintamaitoon ilmesty, vaan syömästänne ravinnosta.

Vierailija
11/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄn toisen vauvan kohdalla mulla alkoi kilot karista, kun täysimetys loppui. SItä ennen en oikeastaan laihtunut ollenkaan, vaikka en syönyt mitenkään valtavasti (ekan imetyksen aikana söin paljon enemmän, mutta raskaudesta ei jäänyt silloin oikeastaan kiloja). Nyt olen joutunut muista syistä noudattamaan tosi tiukkaa ruokavaliota ja kaikki raskauskilot ovat pudonneet. Vauva 9 kk.

2

Vierailija
12/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vauvan täysimetys taitaa kuluttaa n.500 kaloria/vuorokaudessa. Ei tietenkään lahdu jos syö ja syö ja syö vaan yli kaiken kulutuksensa. Minulla tippui imetysaikana paino reilusti. Luovutin myös maitoa ja kun vauva oli 4kk ja painoin vähemmän kuin ennen raskautta.

Vierailija
13/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se laihduttaa, koska energiaa kuluu n. 500 kcal vuorokaudessa enemmän kuin normaalisti. Mutta kyllä imetyksenkin aikana pätee se, että jos saa energiaa enemmän kuin kuluttaa, niin lihoo. Itse en jaksanut syödä niin paljon etten olisi laihtunut imetysaikoina.

Vierailija
14/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla imetys laihdutti yli vuoden ajan, toki liikuin ja söin suht terveellisesti myös, paino tippui tasaisesti hitaaseen tahtiin. Nyt paino on jumittanut samassa puolisen vuotta, jopa hitusen noussut. Imetys pitää yllä ruokahalua, tosi vaikea syödä vähemmän jotta tästä laihtuisi. Mielitekojakin on iltaisin. Kroppa tuntuu käyvän hitaammalla, esimerkiksi paleltaa koko ajan. Ihan kuin kroppa yrittäisi varmistaa, että energiaa riittää maidontuottoon, joten energiaa ei pistetä lämmöntuottoon. Vaikka syön tarpeeksi ja läskiäkin on, että kyllä sitä energiaa riittäisi sekä lämmöntuottoon että imetykseen. Onkohan tää jatkuva paleleminen ihan normaalia imetyksen aikana vai pitäisikö käydä lääkärissä? Alussä tätä ei ollut, nyt olen pari kuukautta palellut tosi paljon, raajat ja nenä ihan kylmät.

Vierailija
15/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kuulla että on kohtalontovereita :) kukaan kaveri ei ole tästä puhunut. Mulle tuli kyllä ihan yllätyksenä tämä nälän ja makeanhimon määrä! Jos aloittaisi vaikka karkkilakon. Painoa nyt on kilo enempi kuin ennen raskautta mutta synnytyksen jälkeen 3 kg tullut lisää. Ei kuulosta pahalle mutta kaikki ekstra taitaa olla mahan päällä vararenkaana. Maidon tulo on tärkeää mutta ei tässä ole tarkoitus 15 kg lihoa. Ap

Vierailija
16/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:19"]

Hauska kuulla että on kohtalontovereita :) kukaan kaveri ei ole tästä puhunut. Mulle tuli kyllä ihan yllätyksenä tämä nälän ja makeanhimon määrä! Jos aloittaisi vaikka karkkilakon. Painoa nyt on kilo enempi kuin ennen raskautta mutta synnytyksen jälkeen 3 kg tullut lisää. Ei kuulosta pahalle mutta kaikki ekstra taitaa olla mahan päällä vararenkaana. Maidon tulo on tärkeää mutta ei tässä ole tarkoitus 15 kg lihoa. Ap

[/quote]

Kun teet karkkilakon, niin älä sitä sokeria korvaa sokerilla.