Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset on tyhmiä, kun ne maksaa kunnossa pysymisestä!

Vierailija
23.03.2015 |

Pitää olla kallis salikortti/jumppakortti/uimahallikortti/jne., että jaksaa harrastaa liikuntaa ja pysyä kunnossa. Itse en ole pistänyt penniäkään maksulliseen painojen vemppaamiseen ja olen todella hyvässä kunnossa. Älkää kysykö miten, mutta nekin rahat, mitkä olis menny salikortteihin, on menny kivoihin asioihin kuten ulkomaanmatkoihin ja kulttuuririentoihin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tyytyväinen, ettei tarvitse käydä millään saleilla odottamassa laitteitten vapautumista. Kotiin voi hankkia peruslaitteet ja ulkoliikuntaa ei kyllä korvaa mikään.

Vierailija
22/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus salillakävijöistä on kuin sohaisi muurahaispesää. Taattu reaktio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen, että aloitus koskisi PT:itä. Itse ymmärrän PT:n tarpeen vain sillä, että ihminen ei ole yksinkertaisesti tottunut liikkumiseen ja tarvitsee jonkunlaisen kannusteen että saa laitettua itsensä liikkeelle.

Itse olen taas tottunut liikkumaan ns. "aina", harrastanut jopa kilpaurheilua lapsena ja nuorena.

Ja mitä aiheeseen, niin onneksi meidän kaupungilla on edulliset kaupungin salit & lenkkeily ja hiihto on ihan ilmaista (- välineet)

Vierailija
24/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen hoitajan vitun fyysistä duunia ! Hiki päässä painan menemään ! Joo...ei tarvitse kuntosalille mennä...hah ! Töissä teen vaan erittäin väärään kehonosaan kohdistuvia liikkeitä...samoja ja yksipuolisia...jos en kävisi huoltamassa ja punttia nostelemassa...olisin vittu jo täysi invaliiiiiiidi oikeesti...salilla teen monipuolisia liikkeitä ja voimaa tulee...oikeita liikkeitä...tätä tuskin aloittaja tajuaa...joku juntti landelta ! Joten jatka kotitöitäsi! Minä matkustelen ulkomailla ja käyn kylpylöissä alvariinsa ! Sekä tietty salilla treenaamassa salilla. Ja tämäkin aloitus on satasella provo(: Ei nyt kukaan oikeesti vois olla noin tyhmä! Vaikka landella ehkä vois olla!

Vierailija
25/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:25"]Itse en ole pistänyt penniäkään maksulliseen painojen vemppaamiseen ja olen todella hyvässä kunnossa.

[/quote]

Kyllä sä oot kaikkein paras, koko vauvapalsta kumartaa sulle.

Vierailija
26/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:24"]

Minäkin teen hoitajan vitun fyysistä duunia ! Hiki päässä painan menemään ! Joo...ei tarvitse kuntosalille mennä...hah ! Töissä teen vaan erittäin väärään kehonosaan kohdistuvia liikkeitä...samoja ja yksipuolisia...jos en kävisi huoltamassa ja punttia nostelemassa...olisin vittu jo täysi invaliiiiiiidi oikeesti...salilla teen monipuolisia liikkeitä ja voimaa tulee...oikeita liikkeitä...tätä tuskin aloittaja tajuaa...joku juntti landelta ! Joten jatka kotitöitäsi! Minä matkustelen ulkomailla ja käyn kylpylöissä alvariinsa ! Sekä tietty salilla treenaamassa salilla. Ja tämäkin aloitus on satasella provo(: Ei nyt kukaan oikeesti vois olla noin tyhmä! Vaikka landella ehkä vois olla!

[/quote]

Hui, toivottavasti et oikeasti ole hoitoalalla. Tunnut aika hyökkäävältä ja tuomitsevalta ihmiseltä ja haukut maalla asuvia ihmisiä. Kirjoitusvirheitäkin on aika lailla. Saattaisit tarvita henkistäkin huoltoa.

Vierailija
27/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:57"]Minua ihmetyttää että samat ihmiset jotka käy kuntosalilla vaan ei viitsi tehdä mitään muuta ruumiillista. Muutaman kerran kyselly talkootöihin näitä salskeita kuntosalinaisia ja -miehiä, niin kumma kyllä ole ollenkaan aktiivisia sillä saralla. Mieletön kehuskelu somessa kun käynyt salilla sen puol tuntia pari kertaa viikossa ja tietty muiden dissaaminen päälle, että etkö muka käy salilla mitä? No, kuule en. Ei ole tarvetta. Ruumiillista työtä 8 tuntia päivässä ja siihen kotityöt ja muut ylimääräiset hommat. Lihakset huutaa hoosiannaa nukkumaan käydessä, mutta kylläpä oon vaan luuseri kun en juokse matolla sisätiloissa ja käy lueskelemassa lehtiä punttiksen nurkassa. Jumppaan toki myös ihan mielelläni kun kotona ehdin ja kivaa kyllä ilmaista. [/quote] Ei mua ainakaan mitkään talkootyöt nappaa

[/quote]

Ei varmastikaan, sillä kaikki mahdollinen pitää panostaa itseensä. Muitten hyvinvoinnilla tai auttamisella ei ole väliä.
[/quote]

Sovitaan sitten vaikka niin

Vierailija
28/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joku pistää 45e/kk muuttamaan olueen baarissa. Minä käytän saman summan jumppakorttiin ja käyn piristämässä itseäni 5-6 kertaa viikossa liikunnan merkeissä. Ja ennen kuin joku kitisee, niin toki käyn kävelyllä ja pyöräilen joka paikkaan kun autoa ei ole. Ammatiltani olen tarjoilija joten ei ihan istumatyössäkään.

Vierailija
29/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:52"]

[/quote] Ei mua ainakaan mitkään talkootyöt nappaa

[/quote]

Niin, eihän niitä lihaksia oikeasti tarvitse kuin näön vuoksi. Se riittää.

Vierailija
30/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här, mutta jotkut tykkää käydä jumpissa ym. Mä en käy, kun ei ole aikaa. Siitä huolimatta lihaskunto on hyvä ja mitat 165/49. Mun kunto on tullut siitä, että pyöräilen / kävelen kaikki matkat (myös työmatkat 8 kilsaa suuntaansa). En käytä koskaan hissiä. Asun 3. kerroksessa ja töissä 4. kerroksessa. Olen yh, joten kauppakassit ym. kamat tulee kannettua itse ylös. 

Usein vedän vatsalihakset esim. telkkaa katsoessa illassa. 

Eli sen kyllä allekirjoitan, ettei huonokunto rahasta tai ajasta kiinni pitäis olla. 

Vierailija
31/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:02"]

Totta. Ainakin aloittelija pääsisi ihan hyvin alkuun juuri peruslenkkeilyllä ja kehonpainotreeneillä. Sitten jos tuntuu, että esimerkiksi etunojapunnerrukset alkavat olla turhan helppoja, niin voihan sitä sitten mennä sinne salille. Mutta hyvin saa puoli vuotta tai enemmänkin kulumaan ihan ilmaisessa kunnonkohotuksessa.

[/quote]

Helpoin ja nopein tapa saada etunojapunnerrukset turhan helpoiksi on tehdä penkkipunnerrusta. Kun oma paino penkistä on helppo nakki, ei etunojapunnerrukset ole enää mitään. Pelkällä kehonpainotreenillä tuollaisiin voimatasoihin on vaikeampi päästä.

Vierailija
32/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina mollata toisia. Jos jollekulle se puoli tuntia kaksi kertaa viikossa on tärkeä irroittautuminen arjesta, niin miksi sitä ivata. Talkootyöt ei minuakaan kyllä nappaa pätkääkään ilmaiseksi, vaikka kuntoa olisi kääntää kiviä pihalla. Mutta miksi lähtisin sellaista tekemään. Maksakaa ammattilaisille siitä palvelusta.

Salilla tai luonnossa. Jokainen oman halunsa mukaan. Miksi se pitää jotain noin ärsyttää.

Vierailija
33/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:09"]

Ei varmastikaan, sillä kaikki mahdollinen pitää panostaa itseensä. Muitten hyvinvoinnilla tai auttamisella ei ole väliä.

[/quote]

Muiden hyvinvointi ja auttaminen on hieman eri juttu kuin ilmaisen työn tekeminen. Vieläpä sellaiselle, joka suhtautuu saliharrastukseen noin v-mäisesti ja katsoo olevansa oikeutettu toisten vapaa-aikaan.

Vierailija
34/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia kaikkien pitäisi liikkua samalla tavalla. Jokainen liikkukoon tavallaan ja rahoillaan niinkuin itse haluaa. Eipä tuo ole muilta pois.

Itse käyn kuntosalilla lähinnä ohjatuissa ryhmissä (jooga, pilates, kahvakuula). Toki voisin samat tehdä kotona mutta eipä tule tehtyä. Ohjatuissa ryhmissä tulee aina uusia ja erilaisia liikkeitä ja sen myötä monipuolisuutta kehon huoltoon. Sen lisäksi liikun töissä, teen puutarhatöitä, juoksen ja pyöräilen. 

Vierailija
35/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:52"]

[/quote] Ei mua ainakaan mitkään talkootyöt nappaa

[/quote]

Niin, eihän niitä lihaksia oikeasti tarvitse kuin näön vuoksi. Se riittää.

[/quote]

Olet ihan tosikommari, jos muiden lihaksetkin ovat sinusta julkista omaisuutta. Onneksi ihmiset saavat ainakin toistaiseksi päättää, mitä töitä lihaksillaan tekevät ja kenen hyväksi. Sinunlaisesti hyväksi varmaan aika harva haluaa ilmaista työtä tehdä.

Vierailija
36/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä just hain, että miksi kytätä toisten tapoja pitää itsensä kunnossa? Todellakaan ei haittaa/ole itseltä pois jos joku käy salilla ja maksaa siitä. Ei ärsytä pätkääkään. Sen sijaan se ärsyttää jos joku pullataikinaa muistuttava tapaus, joka on juuri aloittanut salilla käymisen alkaa pitää meteliä siitä miksei muut käy. Onko kaikilla salilla kävijöillä aina ne omat motiivit kohdallaan? Hyvä lihaskunto on itselle tärkeää, ei se miten ne hankitaan. Käyn kyllä siinä vaiheessa salilla, jos ei muuten tunnu saavan sopivan monipuolisesti harjoitusta. Hauskaa miten moni osaa vetää asiat niin itseensä ja alkaa vauhkota asiasta miettimättä sen enempää. -Ei ap, vaan se landekommari ;)

Vierailija
37/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Mä en ainakaan pysty juoksemaan tai harrastamaan mitään liikuntaa kolmen pienen lapsen kanssa. Tähän auttaa kuntosalin lapsiparkki, jonne lapset voi viedä hoitoon siksi aikaa, kun itse treenaa. Lisäksi en huolisi kotiin spinning -pyörää, juoksumattoa, cross traineriä, penkkiä ja painoa, enkä muitakaan laitteita. Niille jotka ihmettelee tätäkin, voin kertoa, että ainoastaan vaihtelu kehittää eteenpäin.

Vierailija
38/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa kysyä miten? Kummallinen aloitus.

Vierailija
39/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on tyhmiä kun maksaa ulkomaanmatkoista ja kulttuuririennoista.

Vierailija
40/41 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liikkumattomuutta puolustetaan ja selitellään sillä, että ei ole rahaa harrastaa liikuntaa.