Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku jo maistanut Valion Kefiriä?

Vierailija
11.02.2015 |

Jos olet, mitä makua/ oliko hyvää?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut, valmistan kefirini aivan itse. Sienet sain ystävältäni ja maitoa saa kaupasta alle eurolla litra. Uusi erä valmistuu noin vuorokaudessa ja on bakteerikannat vielä elossa toisin kuin teollisessa tuotteessa.

Vierailija
2/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan lapsuudesta kefiirin, 80-luvun alusta. Oli sellaisessa ruskeassa purkissa. Hyvää oli, onko tää niinku samaa tavaraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:27"]

No hyi helvetti...milloinkohan suomalaiset tajuaa että maito on turha elintarvike ja hyödytön ihmisen terveyden kannalta? Varsinkin kun sen sekaan pruutataan sokeria ja väriaineita, sitten väki näkee telkkarissa mainoksen että jee Valiolla taas uus ihana uutuustuote! Että joo en oo maistanut kefiriä :D

[/quote]

Lämmin maito rauhoittaa. Suosittelen sinulle.

Vierailija
4/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:36"]

Mä muistan lapsuudesta kefiirin, 80-luvun alusta. Oli sellaisessa ruskeassa purkissa. Hyvää oli, onko tää niinku samaa tavaraa?

[/quote]

Minulla on muistikuva, että lapsuuden keriiri oli aika vetistä. Onko muistikuvani oikea?

Vierailija
5/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:36"]

[/quote]

Minulla on muistikuva, että lapsuuden keriiri oli aika vetistä. Onko muistikuvani oikea?

[/quote]

Voi olla, että aika on taas kullannut muistot. Mä ainakin tykkäsin ja olin niin pettynyt kun sitä ei enää saanut. En oikein olomuotoa muista, mutta kai se aika lirua on ollu kun oli semmoista juotavaa. Pitääpä muuten testata tuota uutta kefiriä.

Vierailija
6/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvää, maistoin kaikkia makuja. jos tykkää piimästä niin kelvannee :)

ei ole niin laihaa eikä "suolaista" kuin turkkilainen kefiiri, mutta se on hyvä asia :)

Vierailija
7/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia makuja? Ei taida olla taaskaan oikeaa lisäainetonta ja aitoa kefiiriä... 

Vierailija
8/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:54"]

Kaikkia makuja? Ei taida olla taaskaan oikeaa lisäainetonta ja aitoa kefiiriä... 

[/quote]

Maustamaton, vadelma ja persikka.

En ole vielä maistanut, mutta maustamatonta ostan kunhan tulee kaupassa vastaan. Voiko tuota käyttää siemenenä jos tekee itse kefiiriä?

Vierailija
9/13 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:31"]

Kolme minuuttia ketjun aloituksesta ja ensimmäinen maitovihaaja paikalla. ANTAKAA MINUN JUODA MAITOA RAUHASSA!!!

[/quote]

No jos haluat olla vasikka niin siitä vain!

Vierailija
10/13 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti...milloinkohan suomalaiset tajuaa että maito on turha elintarvike ja hyödytön ihmisen terveyden kannalta? Varsinkin kun sen sekaan pruutataan sokeria ja väriaineita, sitten väki näkee telkkarissa mainoksen että jee Valiolla taas uus ihana uutuustuote!

Että joo en oo maistanut kefiriä :D

Vierailija
11/13 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavan makuista. Hieman kirpeä, mutta pehmeä ei liian sokerista. Persikan makuista.

Vierailija
12/13 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme minuuttia ketjun aloituksesta ja ensimmäinen maitovihaaja paikalla. ANTAKAA MINUN JUODA MAITOA RAUHASSA!!!

Vierailija
13/13 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä.

Kefiiri oli 1970 luvulla paksua todella hyvänmakuista , vielä raikkaampaa kuin kermaviilin pinnalta kuorittu kermainen viili . Se oli taivaallisen hyvää. Join litran kerralla kefiiriä enkä muuta tarvinnut koko päivänä.

Nyt piimä onkin jotain kannun pesuvettä , lantrattu ihan lieruksi , kun olisi edes kunnon kermaista kirnupiimää mutta mitä lienee. Tiedän mistä puhun kun olen veivannut voikirnua vuosia kotona josta tuli piimä jossa oli voi nokareita mukana. Taivaallinen juoma 1950 luvun alkupuolella ja pitkälle 1960 lukua mutta sitten meijerit keksivät laittaa piimään vettä sekaan ja siitä tuli kirnunpesuvettä. Täysmaidossa on rasvaa vähintään 4% , sitä voi vielä juoda mutta nämä siniset litkut pilaavat vatsan, suolisto näivettyy kun niitä käyttää. Suoliston seinämä taantuu niin ettei siedä enää lainkaan mitään maitotuotteita. Sillä on jokin hieno nimikin luotu vaikka kyseessä on ihan itse aiheutettu sairaus. Kun juo lehmän utareesta lypsettyä maitoa niin mitään ongelmaa ei ilmene. Itse aiheutettua vaivaa oikea maitoaan ei enää kykene korjaamaan.

Jos suolistosta on kadonnut maitoa hajottavat entsyymit niin ne eivät enää koskaan palaudu. Juokaa vain täysmaitoa ja käsittelemätöntä , ja vielä parempi jos se on suoraan tilalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi