Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogiin kommentoiminen

Vierailija
23.03.2015 |

Siis jos minulla olisi oma blogi ja alkaisin saamaan epämiellyttävää kommenttia joltakin randomilta, niin pystyisihän sen lähettäjän selvittämään tarpeen tullen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä?

Vierailija
2/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Mitenköhän se käytännössä tapahtuisi?

ap

Vierailija
4/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin hypoteettinen kysymys ilmeisestikin. :D "mun kaverin kaverilla on semmonen tilanne, että..." :D googlaa ip-osoitteen selvitys blogger/wordpress/oma alustasi.

Vierailija
5/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 07:39"]

Täysin hypoteettinen kysymys ilmeisestikin. :D "mun kaverin kaverilla on semmonen tilanne, että..." :D googlaa ip-osoitteen selvitys blogger/wordpress/oma alustasi.

[/quote]Joo sellainen melko outo tilanne että haluaisin että epäilykset minun osuudestani kommentoimiseen voitaisiin osoittaa vääriksi :(

Vierailija
6/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää.

Vierailija
7/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogistin kannattaa tuntea hakkeri. Tällä hetkellä minusta paskaa jauhava henkilö ei tiedä että hänen henkilöllisyytensä on jo tiedossa ja kosto tulee olemaan näyttävä. Blogihullua viedään.

Vierailija
8/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:10"]

Blogistin kannattaa tuntea hakkeri. Tällä hetkellä minusta paskaa jauhava henkilö ei tiedä että hänen henkilöllisyytensä on jo tiedossa ja kosto tulee olemaan näyttävä. Blogihullua viedään.

[/quote]Toivottavasti et vajoa sen kiusaajan kanssa samalle tasolle.

ap

Vierailija
9/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:10"]

[/quote]Toivottavasti et vajoa sen kiusaajan kanssa samalle tasolle.

ap
[/quote]

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
10/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www2.kirjastot.fi/kysy/arkistohaku/kysymys/?ID=5f4eafc0-0c5c-4154-bebc-dac7efff42f8

henkilökohtaisia tietoja ei pysty saamaan selville ilman poliisin apua, jos silloinkaan. Ja sama ip-osoite saattaa vaihdella eri omistajien välillä, eli sellaista voisi pitää eräänlaisena "alibina". Ja jos sinua siis syytetään jostain, jota et oikeasti ole tehnyt, kannattaa kyseiselle bloggaajalle kirjoittaa ihan omalla nimellään sähköposti, ja kertoa, ettei ole niitä kommentteja kirjoittanut.

Vierailija
11/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:10"]

[/quote]

Valehtelet. Et voi todistaa mitään. Sinulla ei ole keinoja. Ainoastaan poliisi voi selvittää kirjoittajan henkilöllisyyden, ja vain vakavan rikoksen ollessa kyseessä. A ha ha ha!

Vierailija
12/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:10"]

[/quote]

Valehtelet. Et voi todistaa mitään. Sinulla ei ole keinoja. Ainoastaan poliisi voi selvittää kirjoittajan henkilöllisyyden, ja vain vakavan rikoksen ollessa kyseessä. A ha ha ha!
[/quote]

Ihastuttavan naiivia.

Vierailija
13/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilee tiettyä ip-osoitetta ja haluaa paljastaa sen käyttäjän, voi kokeilla jarna-ansaa. Eli ohjaa kyseisen osoitteen jollekin mainossivulle ja sitten syyllinen mahdollisesti paljastaa itsensä viestittämällä, ettei pääse blogiin. Kommentoijan henkilöllisyyttä/ip-osoitteen käyttäjää ei poliisikaan ala selvitellä, ellei kommentti ole sellainen, että sen kirjoittajan voi katsoa syyllistyneen rikokseen. Eli uhataan henkeä, paljastetaan yksityisyyden suojaan kuuluvia asioita tai kunnianloukkaus (kunnianloukkaus edellyttää yleensä, että loukkauksen kohteelle aiheutuu kommentista merkittävää taloudellista yms. haittaa)

Vierailija
14/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mua vaan ahdistaa ajatus että mun luullaan dissanneen erään tyypin blogissa vaikka en eläessäni ole yhteenkään blogiin laittanit kommenttia.

Tosi paljon tollanen ottaa pannuun kun vielä blogissaan on kuulemma vihjaillut minun olleen asialla. On siis selviä vihjeitä kun ei tietenkään ihan koko nimeäni ole julkaissut.

Vierailija
15/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:34"]

Joo mua vaan ahdistaa ajatus että mun luullaan dissanneen erään tyypin blogissa vaikka en eläessäni ole yhteenkään blogiin laittanit kommenttia.

Tosi paljon tollanen ottaa pannuun kun vielä blogissaan on kuulemma vihjaillut minun olleen asialla. On siis selviä vihjeitä kun ei tietenkään ihan koko nimeäni ole julkaissut.

[/quote]tämä siis ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän