Onko Keski-Suomessa oikeasti tällaista?
Minulla on mielikuva esim. siitä, että Jyväskylässä meno on aika outoa. Välillä sekoillaan aineissa, välillä opiskellaan yliopistossa. Mitäpä minä siitä tiedän.
Minulla on kuitenkin positiivisempi mielikuva pohjoisesta Keski-Suomesta. Voiko olla oikeasti niin, että Karstulassa (n. 4000 as.) kesäisin joillain kyläjuhlilla miehet rallattelevat iloisesti C-duurissa: "Paska-Avenue, Paska-Avenue..."? Lopulta syödään jotain maalaisruokaa ja ehkä kävellään Paska-Avenueta pitkin parempiin maisemiin. Paska-Avenuehan on törkeästi nimetty tie just Karstulassa. Siellä nimeä pidetään huvittavana. Pienestäkin asiasta voi nousta ilo jos on nuorekas mieli.
Kommentit (3)
Se voipi olla. Ite käyn muutaman kerran vuodessa Jyväskylässä, niin en tiedä hirveesti menosta siellä. Mutta täällä Suolahdessa on oikein rauhallista, paitsi viikonloppuisin saattaa juoppoja olla liikenteessä useampiakin. Ja tietenkin tämän kylän ylpeys, tubettaja Marko Vanhanen saattaa tulla haastattelemaan sinua youtubeen hetkenä minä hyvänsä, joten suaa olla varuillaan, mutta muuten oikein mukava pikku paikkakunta tämä Suolahti.
Ihan eri porukkaa mikä opiskelee kun noi sovatekin asiakkaat jotka hengailee aineissaan päivästä toiseen sokkarin edessä...