Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt jotain vinkkejä proppujen irrottamiseen?

Vierailija
22.03.2015 |

Tällä viikolla on kaksi pientä palaa tullut itsestään ulos. Sitä ennen ei muistaakseni ollenkaan, vaikka olenkin jo pitkään epäillut että niitä risojen syövereissä mätänee (hengitys haisee ja jos kosken sormella risoja niin hyi helvetti sitä hajua). En kuitenkaan saa niitä itse ulos vaikka kuinka yritän tökkiä ja kaivaa.

Mietin että auttaisiko se jos saisi jotenkin suolavettä ruiskutettua suoraan risojen sisään? Ja milläköhän se onnistuisi? Lääkeruisku (siis sellainen kokonaan muovinen, ei piikki) löytyisi mutta tarvitsisi varmaan jonkun jatkopalan siihen että yltäisi kunnolla ja saisi tähdättyä risoihin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helv.. MIKÄ teitä vaivaa!? Ei nielussa kuuku kasvatella mitään tuollaista! Miksette mene lääkäriin? Tuo on epänormaalia! Tulee ihan mieleen se jokin sammakko(?)- tai kalalaji, joka pullautti munansa tai muut poikasen alkunsa ulos selässään olevista reikäsistä. Todella kuvottavaa..! En ole ikinä kuullut tuollaisesta vaivasta. Onneksi minulla ei ole nielussani mitään onkaloita ja reikiä. Hyi...

Vierailija
2/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:14"]

Mitä helv.. MIKÄ teitä vaivaa!? Ei nielussa kuuku kasvatella mitään tuollaista! Miksette mene lääkäriin? Tuo on epänormaalia! Tulee ihan mieleen se jokin sammakko(?)- tai kalalaji, joka pullautti munansa tai muut poikasen alkunsa ulos selässään olevista reikäsistä. Todella kuvottavaa..! En ole ikinä kuullut tuollaisesta vaivasta. Onneksi minulla ei ole nielussani mitään onkaloita ja reikiä. Hyi...

[/quote]

Juu, ihan tahallaan niitä ihmiset kasvattavat, vaikka lääkäreillä olisi tarjota pilleri, jolla proput tuhotaan ja estetään uusien muodostuminen ikuisesti. Epänormaalia on joo, mutta niin antoisaa, että ei voi hillitä itseään. Kasvatanpa taas pari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:14"]

[/quote]

istutko tukevasti? Nimittäin jokaisen ihmisen nielussa on onkaloita ja reikiä :)

Vierailija
4/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun kuvittelin otsikosta että ap tarvii apua seinään laitettavien proppujen irrottamiseen. Siinä olisin osannut auttaa, tässä en. :D

Vierailija
5/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:24"]

Mä kun kuvittelin otsikosta että ap tarvii apua seinään laitettavien proppujen irrottamiseen. Siinä olisin osannut auttaa, tässä en. :D

[/quote]Tästä ketjusta kyllä huomaa hyvin, että miehet ovat löytäneet tämän palstan :D

Vierailija
6/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, enpä ole moisista kuullut. Uskaltaako tässä lainkaan ottaa muijaa enää? Hiivaa (!) pillussa, "proppuja" nielussa, liikavarpaita... vai tuleeko nää vain vanhoille?

Vierailija
7/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää lääkärissä ja hankkikaa lähete nielurisojen poistoon. Itsekin tein tuota "itsehoitoa" vuosia, kunnes kurkku ei enää toipunut, vaan oli jatkuvasti kipeä. Risat poistettiin viime vuonna. Kaks viikkoa saikkua ja sen jälkeen ei mitään vaivoja.

Olivat muuten ihan "läpimädät" risat, toinen ihan viipaloitunut proppujen vaikutuksesta. Kirurgi sanoi, että ei nyt niin epätavallistakaan tuo. Että joutivat mennä. Suosittelen leikkausta.

Vierailija
8/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:26"]

Huh huh, enpä ole moisista kuullut. Uskaltaako tässä lainkaan ottaa muijaa enää? Hiivaa (!) pillussa, "proppuja" nielussa, liikavarpaita... vai tuleeko nää vain vanhoille?

[/quote]Joo niitä proppuja tosiaankin tulee vain naisille. Tee palvelus kaikille "muijille" ja ala vaikka homoksi.

Vierailija
9/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:24"]

[/quote]Tästä ketjusta kyllä huomaa hyvin, että miehet ovat löytäneet tämän palstan :D
[/quote]

Miehetkin ehkä, mutta kyllä minä ihan nainen olen :D
-14

Vierailija
10/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:26"]

[/quote]Joo niitä proppuja tosiaankin tulee vain naisille. Tee palvelus kaikille "muijille" ja ala vaikka homoksi.
[/quote]

No en o ns. miesten palstoilla tällasia juttuja lukenut, sori.

Mut onko se hiiva siis samaa mitä laitetaan taikinaan? Miten ihmeessä sitä voi tulla pilluun? Naisissa on paljon outoja asioita joista en tiedä vielä, koska olen aika nuori :D

Vierailija
11/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:26"]

[/quote]

Nieluproppuja tulee helpommin miehille kuin naisille, miesten nielurisoista tulee tyypillisemmin sellaiset monttuiset. Mutta jos naiset pelottavat muutenkin, saat nyt sitten vaikka tästäkin yhden syyn lisää.

Vierailija
12/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen mustapäärauta, komedorauta varmaan viralliselta nimeltään, sen toinen pää on juuri täydellinen proppujen uloskaivamiseen :D eli mustapääraudan päällä joko painan risan vierestä propun pois tai sitten laitan raudan pään sinne risan sisään kun on sopivan pieni siihen, ja kaivan propun ulos. Ärsyttää risoja paljon vähemmän kuin tops-puikolla tai hammasharjalla painelu, kaikkea tuota olen yrittänyt.

Vierailija
13/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:26"]

[/quote]

Mut onko se hiiva siis samaa mitä laitetaan taikinaan? Miten ihmeessä sitä voi tulla pilluun? Naisissa on paljon outoja asioita joista en tiedä vielä, koska olen aika nuori :D
[/quote]

Siis jos emättimen normaalifloora (=mikrobikasvusto, joka esim. pitää pHn alhaisena) häiriintyy esim. antibioottikuurin tai terveyssiteen käytön vuoksi (jolloin alapää muhii sen siteen vuoksi) niin tietynlaiset hiivasolut pääsevät lisääntymään valtavasti ja se aiheuttaa kutinaa ja erilaista vuotoa emättimestä. Melkein kaikkien naisien vaiva joskus, älä pelästy asiaa, ihan normaalia vaikkakin ikävää.
t. n 19v

Vierailija
14/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

Sitähän se hiiva just on! Sielä tehtaalla naiset joilla on hiiva imuroi sitä sieltä toosastaan isoon koneeseen joka sit puristaa sen semmoseksi hiivakuutioksi ja siitä se menee kauppaan. Sit taas se kiva hiiva on kuivatettua sellasta

Vierailija
15/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan syöminen lisää näitä myös paljon. Ja jos ei painele näitä säännöllisesti ulos niin hengitys alkaa haiskahtaa hevosenlannalle. Ääritapauksessa tulee tunne niinkuin olisi pala kurkussa ja kun peiliin katsoo huomaa että joo-o, siellähän se valkoinen proppu pullottaa. 

Itselläni välineenä etusormet, hyvä valaistus ja peilikaapin ovi altaan yläpuolella. Sormista kynnet leikattu ja viilattu ettei tule naarmuja. Kun ei halua nielutulehduksia niin ensin pestään kädet, kuivataan ne ja sitten käsien desinfiointi esimerkiksi neoamiseptilla. Annetaan vaikuttaa puoli minuuttia, sitten huuhdellaan jäämät pois vedellä.

Sormi suuhun ja painetaan proppupaikan alapuolelta ja sivulta aika voimakkaasti. Kun valkoisia haisevia klönttejä pullahtaa ulos sylkäisy ja toistetaan kunnes ei enää pullahtele. Käydään läpi lähellä olevat alueet painellen ja katsoen mitkä reiät keräävät tavaraa. Toistetaan molemmilla puolilla. Toimenpiteen aikana proppujen lisäksi saattaa tulla vähäisiä määriä verta.

Juuri ennen operaatiota ei kannata syödä eikä juoda mitään, sillä paineleminen voi laukaista oksennusrefleksin eli tulee kakomista. Ennen toimenpidettä kerrotaan perheelle että kylppäristä kohta kuuluvat yökkäysäänet eivät ole mitään vakavaa eivätkä vaadi apua.

Kun proput on paineltu ulos niin nielun huuhtelu jollakin desinfioivalla kurlausaineella. Itse palkitsen itseni tässä vaiheessa ryypyllä.

Vierailija
16/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla avun toi nielurisojen poisto. Suosittelen. Yksityiselle pääsee nopeasti. Sinne jäi risat ja proput

Vierailija
17/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy hyviä opetusvideoita :-D

https://www.youtube.com/results?search_query=tonsil+stone+popping

Vierailija
18/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 01:21"]

Minulla avun toi nielurisojen poisto. Suosittelen. Yksityiselle pääsee nopeasti. Sinne jäi risat ja proput

[/quote]

Vaan kun nielurisoilla on oma roolinsa immuunipuolustuksen osana. Ja aikuisella nielurisojen poiston jälkeen on olo ikävä varsin pitkään. Mulla ei kulu proppujen poistamiseen elämäni aikana niin paljoa aikaa, vaivaa ja epämukavuutta että olisi tarvetta leikkauksiin.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00710

http://www.vauva.fi/keskustelu/1411661/ketju/kaak_nielurisaleikkaus_aikuisena

Vierailija
19/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:26"]Huh huh, enpä ole moisista kuullut. Uskaltaako tässä lainkaan ottaa muijaa enää? Hiivaa (!) pillussa, "proppuja" nielussa, liikavarpaita... vai tuleeko nää vain vanhoille?
[/quote]

Taidat kyllä olla aika nuori kun hiivaa yms. pelkäät. Mun 19-vuotias poikaystäväni on hakenut kahdesti hiivalääkkeet mulle kun on tulehdus iskenyt, eikä ajatellut asiaa tai minua mitenkään ällönä tms. Harmitteli ainoastaan sitä ettei voi harrastaa seksiä noin viikkoon hiivalääkkeiden vuoksi. Ei myöskään pidä kuukautisia minään tabuna eikä kavahda selluliittia tai sitä että naisetkin käyvät kakalla. Olen todella kiitollinen siitä että asioista voi puhua avoimesti eikä tarvitse hävetä, toivottavasti sinäkin vielä joskus olet yhtä ymmärtäväinen :)

Vierailija
20/29 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 01:21"]

[/quote]

Vaan kun nielurisoilla on oma roolinsa immuunipuolustuksen osana. Ja aikuisella nielurisojen poiston jälkeen on olo ikävä varsin pitkään. Mulla ei kulu proppujen poistamiseen elämäni aikana niin paljoa aikaa, vaivaa ja epämukavuutta että olisi tarvetta leikkauksiin.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00710

http://www.vauva.fi/keskustelu/1411661/ketju/kaak_nielurisaleikkaus_aikuisena
[/quote]

On roolinsa toki, mutta angiinoitakin oli turhan usein, proppujen lisäksi. Eli minulla hyöty risoista oli huono.
T. Se risaton ja proputon