Oletko sairastanut koronan?
Voitte kommentoida miten korona eteni, oliko rokotuksia, mistä tuli ym.
Tai jos ette sairastanut vaikka esim samassa taloudessa oli.
Kaikki nyt tietää jo jonkun joka on sairastanut koronan.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Helmikuussa 2020 ekojen joukossa suurella todennäköisyydellä, mutta ei silloin ollut mitään testejä.
Mistä sait?
Olitko suomen ns. potilas nolla joka toi suomeen tämän ihanuuden?!
Espanjasta tultua keväällä 2020, ihan normaali nuha, meni oikeastaan nopeammin ohi.
Olen "sairastanut" 4 kertaa. Kaikki täysin oireettomana. Altistumisen takia joutunut testeihin, ja ne on näyttäneet positiivista. Vähän kyllä epäilyttää.
En ole ollut sairaana. En tunne ketään koronan sairastanutta. Enkä laske mukaan isän työkaveria tai veljen tyttökaverin siskoa. Minulla ei siis ole kaveripiirissä, perheessä tai sukulaisissa ketään jolla olisi todettu korona.
seVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin tammikuussa 2021, kolme viikkoa sairaalassa, vieläkin kuntoutuksessa. Ikuisia arpia keuhkoihin. Olin sairastaessa 25v, normaalipainoinen, urheileva, tupakoimaton.
Joo toki.
Kuka sanoi, että sinulla on IKUISA apua keuhkoissa?
Ikuinen on pitkä aika.
Mitä kuntoutusta nyt saat?
Lääkäri sanoi ettei arvet parane koskaan. Ei parane koskaan = ikuisesti siellä siis. Tai no, siihen asti että olen matojen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen "sairastanut" 4 kertaa. Kaikki täysin oireettomana. Altistumisen takia joutunut testeihin, ja ne on näyttäneet positiivista. Vähän kyllä epäilyttää.
Olen kuullut, että jos on juuri sairastanut jonkin flunssan tai tulehdusarvot ovat muuten vain koholla, saattaa se näyttää positiivista tulosta koronatestissä.
Keuhkot rohisi viikon ja sillä hyvä. Ei nostanut edes kummemmin kuumetta. Kerran kävi yli 37,2... normilämpö 36.4.
Huhtikuussa 2021 ennen rokotuksia koko perhe sairasti. Kolmella nivelsärkyä, nuhaa kolmisen päivää.
Kaksi sairasti 2 kk, lapsella vieläkin jälkioireita, allergiaa, rytmihäiriöitä, hirveää väsymystä. Minä jouduin keskeyttämään opinnot, en pysty edes lukemaan loppuun esseen ohjeita koska aivot ei toimi. Gradun tekeminen ei onnistu, pitää näköjään antaa itselleen aikaa selvitä tästä. Tartunnan sain töistä alakoulussa.
En ole. Tasan yhden tiedän sairastuneen, poikakaveri. Eli altistuin itsekin ihan kunnolla. Molemmat rokotukset on. Poikakaverilla oli juuri yksi rokote otettu, kuumeessa oli.
Maaliskuussa 2020 oli niin selkeät oireet kuin vain voi olla. Painon tunne rinnassa, tukehtumisen tunne heti jos yritti nukkua selällään. Oireet kesti viikon, jonka jälkeen tuli kuukauden kestävä kuiva yskä ja flunssa. Ei ollut silloin vielä testejä, joten kärsin ja toivuin ihan yksikseni. Töitä tehtiin etänä, joten en ollut edes saikulla.
En ole kertaakaa käynyt edes testissä.
Vierailija kirjoitti:
seVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin tammikuussa 2021, kolme viikkoa sairaalassa, vieläkin kuntoutuksessa. Ikuisia arpia keuhkoihin. Olin sairastaessa 25v, normaalipainoinen, urheileva, tupakoimaton.
Joo toki.
Ikuinen on pitkä aika.
Lääkäri sanoi ettei arvet parane koskaan. Ei parane koskaan = ikuisesti siellä siis. Tai no, siihen asti että olen matojen ruokaa.
Tämä. Ei ne arvet sieltä mihinkään häviä. Ei ihminen ole mikään 🦎 joka kasvattaa uuden hännän vanhan tilalle tai 🐍 joka luo nahkansa. Keuhkojen ja monen elimen kohdalla se tuho mikä sinne on tullut on myös pysyvää. Toki kuntoutusta yms on mutta niillä vain autetaan pärjäämään. Ne hoidot ei poista esm. tässä tapauksessa arpia.
yhden tiedän joka ei ota rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo toki.
Ikuinen on pitkä aika.
Tämä. Ei ne arvet sieltä mihinkään häviä. Ei ihminen ole mikään 🦎 joka kasvattaa uuden hännän vanhan tilalle tai 🐍 joka luo nahkansa. Keuhkojen ja monen elimen kohdalla se tuho mikä sinne on tullut on myös pysyvää. Toki kuntoutusta yms on mutta niillä vain autetaan pärjäämään. Ne hoidot ei poista esm. tässä tapauksessa arpia.
Minun tuttavani sai keväällä 2018 matkustaessaan Kiinassa koronan - silloin vielä muualla maailmassa ei tietty koronasta kun puhkesi kunnolla vasta vuoden päästä. Kiinan viranomaiset tekivät sellaisia hiillostuspuheluita, missä liikuttu ja keneen oltu kontaktissa, että he tiesivät selkeästi jo siinä vaiheessa viruksesta. Joka tapauksessa: osan sairaudesta oli koomassa, keuhkot erittän arpeutuneet pysyvästi, jäänyt nyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Matkavakuutus maksoi itsensä takaisin, kun saatiin ambulanssilennolla koomasta heräämisen jälkeen Suomeen. Ja tosiaan: ne arvet ei parannu ikinä.
Uskallan vastata kyllä, vaikka ei ole laboratoriotestiä todisteeksi, koska sairastin keväällä 2020 ensimmäisessä aallossa maalis-huhtikuussa. En ole sen jälkeen sen kummempaa koronaa saanut vaikka en ole mitenkään erityisesti varonut, vaan pyrkinyt elämään normaalisti. Tämän perusteella, ja oireiden perusteella myös, oletan että korona oli. Tauti alkoi todella lievillä flunssan oireilla, mutta ne olivat kuivempia kuin flunssassa, eli kurkkukipu, nenän ja poskionteloiden tukkoisuus ja silmien kutina ja lievästi kuumeinen olo parina päivänä. Toisella viikolla iski outo väsymys ja henkitorvessa sellainen olo kuin olisi hengästynyt pakkasessa. Jaksoin lähteä ulos kävelylle mutta noin 10 minuutin päästä meinasin nukahtaa pystyyn ja kun pääsin kotiin, niin oli pakko mennä makuulle ja sydämen lyönnit tuntui henkitorvessa. Monta kertaa päivässä nukuin päiväunet: kun menin makuulle niin nukahdin heti. Kolmannella viikolla olin jo muuten kunnossa mutta sitten iski vielä ärhäkkä silmätulehdus ja kun se oli parantunut, niin tulehtui vielä toinenkin silmä. Yhteensä noin 5 viikkoa meni ennen kuin oli ihan normaali olo. Kaiken kaikkiaan todella lievät mutta kummalliset oireet.