Miksi vauvoille ostetaan vauvanukkeja?
Jotenkin sairasta mun mielestä. Vauva saa leikkiä äitiä? Hyi että...
Kommentit (41)
Näin joskus jonkun raskaana olevan vauvanuken D:
Meidän "vauva" tuo vauvanuken aina imetettäväksi mulle, katsoo tarkasti siinä vieressä ja pitää sellaista mumsmums-ääntä :) Se on vähän akward..
Erityisesti tyttöjen aivopesu äidin rooliin aloitetaan jo lapsena.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:10"]Näin joskus jonkun raskaana olevan vauvanuken D:
[/quote] mitävittuaa D:::::
Ei kai nyt vauvoille ostetakaan, vauva on alle vuoden vanha lapsi. Mulla ei oo tytärtä, mutta ymmärtääkseni vauvanukeilla tykkää leikkiä n. 2-vuotiaat ja sitä isommat tytöt, monille nukkeleikit on tosi tärkeitä. Niitten avulla opitaan hoivaamista ja huolenpitoa, vähän isommat lapset osaa pukea vauvaa ja vaihtaa sille vaippoja jne, pienet lähinnä paijaa niitä ja kärrää rattailla ympäriinsä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:23"]Erityisesti tyttöjen aivopesu äidin rooliin aloitetaan jo lapsena.
[/quote]
Kyllä sen nuken saa pojallekin ostaa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:24"]Ei kai nyt vauvoille ostetakaan, vauva on alle vuoden vanha lapsi. Mulla ei oo tytärtä, mutta ymmärtääkseni vauvanukeilla tykkää leikkiä n. 2-vuotiaat ja sitä isommat tytöt, monille nukkeleikit on tosi tärkeitä. Niitten avulla opitaan hoivaamista ja huolenpitoa, vähän isommat lapset osaa pukea vauvaa ja vaihtaa sille vaippoja jne, pienet lähinnä paijaa niitä ja kärrää rattailla ympäriinsä.
[/quote] Miksi sitä huolenpitoa ei sitten pidä poikien oppia?
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:23"]Erityisesti tyttöjen aivopesu äidin rooliin aloitetaan jo lapsena. [/quote] Kyllä sen nuken saa pojallekin ostaa.
[/quote]
Joo saa, mutta valitettavasti tiedän vanhempia, jotka eivät missään osta pojalle nukkea vaikka tämä sellaisen haluaisi. Syynä ihan se, että nuket ovat kuulemma tyttöjen juttu jne.
Meillä tyttö ei ole koskaan nukeista välittänyt mutta poika kylläkin. Hän on saanut ison kasan nukentarvikkeita (vaunut, vaatteita, nukkeja yms). Kyllä niillä on aika paljon sitten leikitty.
Minä sain pikkusisaruksen 10 kk ikäisenä, ja minulle ostettiin silloin semmonen Baby Bornin kokoluokkaa oleva vauvanukke. Paras leluni.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:24"]Ei kai nyt vauvoille ostetakaan, vauva on alle vuoden vanha lapsi. Mulla ei oo tytärtä, mutta ymmärtääkseni vauvanukeilla tykkää leikkiä n. 2-vuotiaat ja sitä isommat tytöt, monille nukkeleikit on tosi tärkeitä. Niitten avulla opitaan hoivaamista ja huolenpitoa, vähän isommat lapset osaa pukea vauvaa ja vaihtaa sille vaippoja jne, pienet lähinnä paijaa niitä ja kärrää rattailla ympäriinsä. [/quote] Miksi sitä huolenpitoa ei sitten pidä poikien oppia? Ap
[/quote]
Aijoo sori, nyt tajusin miksi tuli alapeukkua. Piti olla sukupuolineutraali, mutta mä jotenkin automaattisesti puhuin tytöistä. Sori, saa pojatkin leikkiä nukeilla tietenkin!
Joo onhan se nyt sairasta, että leikitään nukeilla. Äiti toivoo varmaan lapsesta hoitajaa tai että sais sitte vauva aikanaan oman vauvan. Ihan yhtä sairasta, kun leikkiä lelurekalla. Toivotaan varmasti lapsesta autonkuljettajaa. Täällä joku väitti, että prinsessaksi kutsuminenkin on vaan äidin toiveita prinsessaleikeistä. Vittu, mitä porukkaa!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:23"]Erityisesti tyttöjen aivopesu äidin rooliin aloitetaan jo lapsena.
[/quote]
Höpöhöpö. En ole yhtään nukkea tytölleni ostanut tai vaaleanpunaista vaatetta. Hän rakastaa vaaleanpunaista väriä ja leikkii lahjaksi saadulla nukellaan. Kyllä se on täysin syntyperäistä ainakin meillä tuo hoivavietti. Se on aivopesua, jos yrittäisin evätä tyttäreltäni nuo luontaiset kiinnostuksen kohteet. Yleensä ne vanhemmat, joilla on vain toista sukupuolta, ovat enemmän barrikadeilla asian suhteen. Totuus on kuitenkin se, että miehet ja naiset ovat biologialtaan erilaisia. Se ei ole pelkästään yksilöiden eroavaisuutta. Terv. 15 vuotta naimisissa, tyttö-ja poikalapsia
Siis lasten nukkeleikeissähän on kyse yksinkertaisesti vaan siitä, että ne ammentavat aiheita leikkeihinsä tosielämästään, luulin että tämä oli jotenkin itsestään selvää? Isä ja äiti hoivaa lasta, ja se lapsi peilaa kokemaansa leikeissä ja hoivaa vastavuoroisesti nukkea. Mitä ihmeteltävää tässä nyt on?
Mun tytöt leikkii mielellään nukeilla, ovat 3 ja 5. Hoitavat yms.
Minä en osta tytölle nukkea, koska en halua, että hänen minäkäsityksensä muotoutuu äitimyytin kautta. Pojalle en osta junaa, en halua että siitä tulee joki hiton veturinkiljettaja. Tytöllä on mikroskoppi (haluan hänestä biologin) ja pokalla lentokone (hänestä tulee lentäjä. Vittu mum pennuista ei tuu mitään hoitsuja tai duunareita.
Poika 6 v halusi viime jouluna vauva nuken jota voi kylvettää. Olisiko pitänyt jättää antamatta?
En todellakaan usko, että vauvani ajatteli itseään äitinä kun hän sai 8-kuisena oman nuken. Hän tykkäsi halata ja pussata nukkea, tutkia nuken silmiä ja nenää ja suuta (kun jostain syystä tämä äiti aina kieltää em. ruumiinosien tökkimisen ja repimisen...).
Nyt vauva on melkein vuoden ja edelleen halailee nukkea, antaa nukelle omaa tuttiaan ja tuttipulloa, jakaa suukkoja ja silittää. Mitä pahaa? En näe siinä yhtään mitään väärää :)
Up