50 vuotiaita linjoilla?
Paljonko lainaa, mikä työtilanteesi, joko lapset maailmalla?
Kommentit (33)
Lainat maksettu jo vuosia sitten, vakituinen työ, 11-vuotias lapsi kotona.
Vakkari duunipaikka, erittäin vakaa. Palkka pyörii siinä 3000 euron paikkeilla. Velkaa on n. 15000 euroa. Naimaton, ei lapsia. Oma kämppä. Terveys ihan OK, ylipainonkin olen saanut pois, menopaussioireet helpottuneet, elämä hymyilee. Olen onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 17:38"]Vakituinen työ ja hyvät työllisyysnäkymät. Palkka kohtuullinen peruskoulupohjalta (3000/kk brutto). Lainaa ei ole, ei ole ollut eikä tule olemaan. Sama pätee lapsiin ja perheeseen.
-mies susirajan tuolta puolen-
[/quote]
Onks sulla naista vai yksinkö kökötät lopun ikääsi?
48v, ei velkaa, keskipalkkainen työ, yksi kolmesta lapsesta kotona, lapsenlapsia. Elän hyvää elämää.
Olen ihan järkyttynyt, miten tasaista ja vakaata elämää aiemmin vastanneet viiskymppiset viettävät!
Meillä ollaan perustamassa kahta uutta yritystä ja ideoita olisi enemmänkin. Velkaa on. Lapset alakoululaisia ja aktiivista perhe-elämää vietetään. Mistään vaihdevuosista ei ole tietoakaan:) Elämme aika lailla kuten useimmat nelikymppiset tuttumme.
47 v. Lainaa 160.000 ja lyhenee tonnin kuussa. 3 lasta, joista vanhin täysi-ikäinen, nuoremmat 10 ja 13. Mulla hyväpalkkainen työ, mies tienaa vähän yli keskutulon. Minä todennäköisesti vaihtamassa työpaikkaa vielä, eli tekemässä nyt vielä uraa.
50 v tulee täyteen kuukauden päästä. Lapset 15- ja 12-v, vanhempi menee syksyllä lukioon.
Meillä on ollut miehen kanssa oma yritys jo 20 vuotta ja olemme onneksi niin hyvässä tlanteessa, ettei meidän tarvitse enää tehdä ympäripyöreitä päiviä vaan pystymme palkkaamaan työntekijöitä tapeeks. Tienaamme ihan riittävästi, noin 150 000 e/ vuosi ja ok-talolainaakin jäljellä enää muutaa kymppitonni. Matkustelemme pajon, otamme vähän takaisin nitä vuosien pitämättömiä lomia... Meillä on joitain hyviä sijootuksia ja tavoitteena olisi jäädä n 10 vuoden kuluttua eläkkeelle ja asua suuresti inhoamamme talvi jossain lämpimämmässä maassa.
Ollaan terveitä ja onnellisia!
48v, eronnut ja lainaa 150 000. En edes kuvittele maksavani sitä pois, voin vaihtaa halvempaan kun tuo teini lähtee kotoa. Vakityö, kannatti aikanaan opiskella. Puolison valinta ei mennyt ihan yhtä nappiin koska alkoholi vei miehen mennessään. On muuten vaiettu ongelma, monella saman ikäisellä juoppo mies mutta ei varaa erota. Hyväpalkkaisia työssäkäyviä siistejä miehiä joilla kotioloissa kostea ongelma ja kireä pinna.
Asuntolainat on maksettu jo kauan sitten. Välillä on vähän auto- tai muuta lainaa, mutta ne maksetaan yleensä pienessä ajassa pois. lapsista 2 maailmalla ja 2 kotona (15v ja 18v) Mies nyt lomautettuna minulla vakityö. Elämä on nyt jo helppoa, kun ruuhkavuodet on takana vaikka suht vanhana tuli lapset tehtyäkin.
Tasan 50v 2kk ja 13pv. Asunto maksettu jo kuusi vuotta sitten, tytär lukion toisella. Palkka sopiva tai enemmänkin voisi tienata.
Olen onnellisesti naimisissa, jo 24 vuotta takana.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:35"]
Voihan lainaa maksaa vielä eläkeläisenäkin.
[/quote]
Nimenomaan. Minä olen eläkeläisenä ostanut pari asuntoa ja kolmatta katselen. Lainaakin on otettu ja tullaan ottamaan. :D Lapset asuvat omillaan vuokralla, opiskelijoita kaikki. Terv. epätyypillinen 5-kymppinen eronnut eläkeläinen
Olen 46 v, naimisissa olen ollut reilut 20 v, kolme lasta vielä kotona, mutta parin-kolmen vuoden päästä kaikki ovat varmaan lähteneet jo opiskelemaan. Lainaa ei ole enää, paitsi yrityslainaa n. 20 000 e. Yrittäjiä ollaan molemmat, mutta kummallakin oma yritys. Nyt tosin miehen yritys on kasvamassa ja siinä olisi työpaikka mullekin, mutta en ole varma haluanko miehen yritykseen töihin. Se olisi ehkä taloudellisesti viisasta, mutta toisaalta rakastan työtäni omassa yrityksessän ja ihan kohtuullisesti siinäkin tienaan.
Suunnitelmia tulevaisuuden varalle on vaikka kuinka paljon. Nyt esim. olisi myynnissä unelmieni talo ja vielä edulliseen hintaan, mutta sitten pitäisi alkaa remontoimaan..toisaalta ihanaa, toisaalta raskasta. Eläkeikä tuntuu kyllä vielä älyttömän kaukaiselta ja en usko, että kovin helpolla eläkkeelle jäämmekään, jos terveys pysyy hyvänä. Toistaiseksi olemme molemmat terveitä.
Olen 45 ja tavoitteena olla talo maksettu 50v mennessä. Samoihin aikoihin lapset lähtevät opiskelemaan. Sitten on rahaa ja aikaa matkustella ja toki laittaa joitain jemmaan eläkepäiviäkin varten. Toivottavasti työpaikka ja terveys säilyy. Ja jos ei säily, niin onpahan velaton koti ainakin.