Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvosanoilla ei aidosti ole merkitystä!

Vierailija
22.03.2015 |

Opiskelemaan pääsee myös valintakokeen kautta, eikä työnantajia kiinnosta kurssiarvosanat kunhan tutkintotodistus on. Mitä siis turhaan stressaamaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi rekryssä katsoin myös lukion päättötodistuksen, on niillä merkitystä.

Vierailija
2/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minultakaan koskaan työnantaja ei ole tarkistanut papereita. Ja olen  rehellisesti kertonut, että en ole tehnyt gradua. Olen ollut saman työnantajan  palveluksessa 14 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään merkitystä oikeasti! Ne katotaan vaan että mitä tutkintoja on, ja mahdollisesti sivuainevalintoja!

Vierailija
4/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:28"]

Ei mun nykyinen työnantaja tarkistanut edes sitäkään, että mulla on tutkinto alaltani. Toki olen ollut rehellinen, mutta ei siis ole tarkastanut mitään vanhoja todistuksia. Pelkän haastattelun ja CV:n perusteella teki päätöksensä. Mutta, monia haastatteluja käyneenä voin kertoa, että toiset katsovat tarkkaan, toiset katsovat jotain tiettyä arvosanaa ja toisia ei kiinnosta ollenkaan. Itse jos hakisin itselleni seuraajaa, katsoisin tiettyjen aineiden arvosanat. Jos esim. tietyistä ammattiaineista saa pelkän ykkösen, täytyy olla joko aika tumpelo tai tosi laiska, sillä perusteet oppii tekemällä harjoitukset kuka tahansa lukutaitoinen. 

[/quote]

Heh-heh, oletko varma ettei tarkastanut jälkikäteen? On katsos muitakin keinoja kuin ehkä väärennetyn tutkintotodistuksen pyytäminen sinulta...

[/quote]

Tuskinpa on. Meillä on niin pieni firma, että äkkiä näkee osaamisen itse, ja lopulta hänelle on se tutkinto ihan sama, kunhan osaa hommansa. 

Vierailija
5/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos haluaa opintovaiheessa päästä johonkin erikoislinjalle, kesäharjoitteluun, töihin yliopistolla tai mukaan projekteihin ja tutkimusryhmiin.

Vierailija
6/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtooppilas vuosi on yksi mihin tarvii hyvän keskiarvon ja oikeesti kyllä esim Briteissä ne voi kattoo keskiarvoa. Ja mitä sä oikeesti opit jos saat kakkosen kaikesta?

Vierailija
7/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun nykyinen työnantaja tarkistanut edes sitäkään, että mulla on tutkinto alaltani. Toki olen ollut rehellinen, mutta ei siis ole tarkastanut mitään vanhoja todistuksia. Pelkän haastattelun ja CV:n perusteella teki päätöksensä. Mutta, monia haastatteluja käyneenä voin kertoa, että toiset katsovat tarkkaan, toiset katsovat jotain tiettyä arvosanaa ja toisia ei kiinnosta ollenkaan. Itse jos hakisin itselleni seuraajaa, katsoisin tiettyjen aineiden arvosanat. Jos esim. tietyistä ammattiaineista saa pelkän ykkösen, täytyy olla joko aika tumpelo tai tosi laiska, sillä perusteet oppii tekemällä harjoitukset kuka tahansa lukutaitoinen. 

Vierailija
8/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun päättönumeroilla on isokin merkitys...

Vierailija
9/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stressannut arvsanoista, mutta sain silti vahingossa syventävistä pääaineopinnoista arvosanaksi kiitettävän. Ei siitä ole mitään hyötyä koskaan ollut, ei kai haittaakaan.

Vierailija
10/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin opintoihin ei kannata mennä edes kokeeseen jos ei saa lähtöpisteitä reippaasti.

Vierailija
11/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:23"]

Opiskelemaan pääsee myös valintakokeen kautta, eikä työnantajia kiinnosta kurssiarvosanat kunhan tutkintotodistus on. Mitä siis turhaan stressaamaan?

[/quote] pitäisi olla niin että isompi osa koulutodistuksella mitä nyt

Vierailija
12/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma oppiminen ei ole ikinä näkynyt arvosanoissa. Sain hyviä numeroita,mutta en oppinut mitään.

Vierailija
13/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin tähtää ja mitä opiskelee. Osaamisella on väliä. Joskus, vaikka ei aina, arvosanat kertovat osaamisesta.

Vierailija
14/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan alasta. Yliopiston arvosanoilla ei kai hirveästi ole merkitystä, mutta tiukan paikan tullen nekin saattavat ratkaista.

Vierailija
15/15 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:28"]

[/quote]

Heh-heh, oletko varma ettei tarkastanut jälkikäteen? On katsos muitakin keinoja kuin ehkä väärennetyn tutkintotodistuksen pyytäminen sinulta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä