Pelkään koko ajan että synnytys käynnistyy liian aikaisin....
Nyt rv33+1. EI varmaan olis mitenkään kovin katastrofaalista jos poju nyt jo syntyisi, mutta kivuista ja pahoinvoinnista huolimatta hän saisi kyllä pysyä muutaman viikon vielä.
Olen vain jostain nyt keksinyt jännittää koko ajan, ja on sellainen olo että tämä ei tule päättymään hyvin.
En muista että olisin aikaisemmin tuntenut näin (2 lasta jo), mutta voihan se olla että aika on kullannut muistot.
Tarkkailen vointiani enemmän kuin raskautta yrittäessamme, ja joka asiasta luulen että noniin, kai kohta tulee lähtö.
Rv30+3 olin jo kärsinyt pari päivää supistuksista, ihan kivuliaistakin. Kaikki oli hyvin, lapsi oli vain hyvin hyvin alhaalla jo, ja sain supistuksenestolääkkeitä.
Sen jälkeen on ollut vatsa sekaisin aina silloin tällöin, ja kerkeen kuvittelemaan että noniin, nyt alkaa tämä kropan oma tyhjentyminen kun synnytys kohta alkaa...
Olen ollut levoton enkä osannut nukkua, öisin on jonkin verran supistellutkin, joten en sit todellakaan saa unta kun kuvttelen että kohta tulee varmaan lähtö.
Tänään on ollut koko päivän ihan hillitön nälkä, lounaaksi söin kaksi lautasellista lihakeittoa, ja päivälliseksi kolme annosta jauhelihamakaronihernemaissipaprikaa-sekoitusta. Kaksi iltapalaakin olen jo syönyt, ensin kun olimme vielä äidin luona jugurtin (ja vielä jätskiä....) ja nyt äsken hedelmiä ja turkklaista jugurttia.
Jotain pitäisi mukamas vielä saada.
Arvatkaapa vain kuvittelenko että kroppa nyt tankkaa ravintoa koska synnyty alkaa kohta?
Laskettu aika on tosiaan 6.6, lyödäänkö vetoa että juhannuksena saapuu maailmaan....
Kommentit (11)
Tuohan voi tulla vaikka heti,on niin iso jo että pärjää hyvin.
meidän 31+3 täytti eilen 3v iso reipas terve kiukkupussi poika.
Paljon lepoa vaikka eihän se helppoa ole kun lapsia on jo entuudestaan. Meillä syntyi vauva noilla viikoilla, ja ihan ok meni. Toivottavasti pysyy vielä ainakin sen muutaman viikon matkassa.
Kerrankin olen hyvin, hyvin, onnellinen siitä että mies jäi työttömäksi. Voin siis levätä suhteellisen paljonkin, koska tottakai lapset vaativat huomiota minultakin eikä isi aina kelpaa, mutta siivoamiset jne on nyt surutta jäänyt miehen kontolle.
Ja kiitos huojentavista vastauksista ettei olisi mikään paniikki vaikka tulisikin jo =)
Sitten vielä tyhmä kysymys, eli se kortisoni mitä voidaan antaa kypsyttämään keuhkoja... miten kauan sen pitäs vaikuttaa jotta siitä olisi iloa? Esikoisen synnytyksrn kesto oli 5h ja toisen 6h, ehtiskö kortisoni mitään vaikuttamaan sellaisessa ajassa?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 01:43"]
Sitten vielä tyhmä kysymys, eli se kortisoni mitä voidaan antaa kypsyttämään keuhkoja... miten kauan sen pitäs vaikuttaa jotta siitä olisi iloa? Esikoisen synnytyksrn kesto oli 5h ja toisen 6h, ehtiskö kortisoni mitään vaikuttamaan sellaisessa ajassa?
[/quote]
Sun pitäis lähteä tarpeeksi ajoissa sairaalaan, että voisivat muutenkin estellä synnytystä ja kortisonit ehtisi auttaa paremmin. Ei niitä kaikille ehditä silti antaa ja rv35 niitä ei enää anneta. Osalla keuhkotilanne on noilla viikoilla jo todella hyvä, osalla ei. Sen näkee vasta sitten, joten ei kannata etukäteen stressata.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 01:43"]
[/quote]
Sun pitäis lähteä tarpeeksi ajoissa sairaalaan, että voisivat muutenkin estellä synnytystä ja kortisonit ehtisi auttaa paremmin. Ei niitä kaikille ehditä silti antaa ja rv35 niitä ei enää anneta. Osalla keuhkotilanne on noilla viikoilla jo todella hyvä, osalla ei. Sen näkee vasta sitten, joten ei kannata etukäteen stressata.
[/quote] Kai mul menee täl hetkel liian hyvin kun oon keksinyt stressata tällä asialla =D
Mikä on ihan hyvä asia... Kun vaan saisi nämä ajatukset pois päästä, kyllähän sen tietää että sw tulee sitten kuin tulee...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 01:57"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 01:43"] Sitten vielä tyhmä kysymys, eli se kortisoni mitä voidaan antaa kypsyttämään keuhkoja... miten kauan sen pitäs vaikuttaa jotta siitä olisi iloa? Esikoisen synnytyksrn kesto oli 5h ja toisen 6h, ehtiskö kortisoni mitään vaikuttamaan sellaisessa ajassa? [/quote] Sun pitäis lähteä tarpeeksi ajoissa sairaalaan, että voisivat muutenkin estellä synnytystä ja kortisonit ehtisi auttaa paremmin. Ei niitä kaikille ehditä silti antaa ja rv35 niitä ei enää anneta. Osalla keuhkotilanne on noilla viikoilla jo todella hyvä, osalla ei. Sen näkee vasta sitten, joten ei kannata etukäteen stressata. [/quote] Kai mul menee täl hetkel liian hyvin kun oon keksinyt stressata tällä asialla =D Mikä on ihan hyvä asia... Kun vaan saisi nämä ajatukset pois päästä, kyllähän sen tietää että sw tulee sitten kuin tulee...
[/quote]
Jos kuitenkin syntyy etuajassa, niin tukea ja tietoa löytyy kevyt.net. Tsemppiä!
Plah, ja taas vatsa kramppaa heti aamusta niin että selkäänkin sattuu samaan aikaan, paha olo aina krampin aikana. Ei ole kuitenkaan suppareita, näitä on tullut muutenkin, suoli vain touhuaa omiaan, mutta silti rupeaa miettimään että pitäisikö sitä sairaalakassia jo pakata...
Siis onko sulla taustalla ennenaikaisia synnytyksiä ? Mulla oli kolmannessa raskaudessa runsaasti supistuksia h.32 ja kohdunsuu vähän avautunut. Töissä oli kiireistä ja kun jäin sairaslomalle , parissa viikossa supistuksetkin loppuivat. Lääkäri sanoi, että täysin levossa ei tarvitse olla, koska kun aiemmat lapset olivat täysaikaisina syntyneitä, ei ollut suurta riskiä että kuopus syntyisi kovin aikaisin. Joskushan tulehdus voi käynnistää synnytyksen, mutta mitään sellaista ei ollut.
Ja kuopus syntyi h.40+2 sellaisen päivän iltana, kun olin tehnyt suursiivouksen ja istuttanut pihalle uusia marjapensaita.
Koita nyt ajatella jotain muuta kuin omaa kroppaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 08:54"]
Siis onko sulla taustalla ennenaikaisia synnytyksiä ? Mulla oli kolmannessa raskaudessa runsaasti supistuksia h.32 ja kohdunsuu vähän avautunut. Töissä oli kiireistä ja kun jäin sairaslomalle , parissa viikossa supistuksetkin loppuivat. Lääkäri sanoi, että täysin levossa ei tarvitse olla, koska kun aiemmat lapset olivat täysaikaisina syntyneitä, ei ollut suurta riskiä että kuopus syntyisi kovin aikaisin. Joskushan tulehdus voi käynnistää synnytyksen, mutta mitään sellaista ei ollut.
Ja kuopus syntyi h.40+2 sellaisen päivän iltana, kun olin tehnyt suursiivouksen ja istuttanut pihalle uusia marjapensaita.
Koita nyt ajatella jotain muuta kuin omaa kroppaa.
[/quote] Ei ole.Esikoinen syntyi 38+6 ja tonen 40+1.
Ai niin, ja tietysti oli pakko googlettaa ja löytyikin sitten muidenkin kokemuksia miten kuivat limakalvot ja flunssainen olo en ennakoinut synnytystä, ja minullahan on ollut jo viikon verran öisin kurkku todella kipeä ja samoin nenä, eikä tiedä miten pitäisi hengittää. JA tottakai luulen että tämä sit enteilee että viikon päästä viimeistään ollaan synnärillä.
Tiedän kyllä että olen ihan hölmö, mutta jotenkin järki on nyt mennyt piiloon jonnekin.