Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajalta kysyttiin, koska jää vauvalomalle (ei raskaana)

Sopivasti lihava
14.12.2021 |

Mitä ajatuksia herättää, että vanhempi kysyi, koska jään äitiyslomalle (en ole raskaana). Siihen tietysti sanoin, että en jää. Koska en edes ole raskaana, pikkasen pullaa vaan on tullut syötyä. Mikä ihmisiä vaivaa, että pitää olla joku vauvatutka koko ajan päällä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella muutama kaverini oli täysin varma, että ruotsinopettajamme on raskaana. Itse kyllä koko ajan olin sitä mieltä, että opettaja on jo liian iäkäs hankkimaan lisää lapsia, eikä minun silmääni näyttänyt vauvamahalta. Oli sitten vaan lihomista, kun muutosta ei tapahtunut kuukausiin, onneksi estin kavereita kysymästä asiasta. 

Olisiko luokan oppilainen parissa liikkunut sinusta samanlainen tarina, joka on kantautunut vanhempien korviin, mutta totena?

Vaikka olisikin, on todella tökeröä mennä kyselemään. Jokainen täysijärkinen osaa suhtautua juoruihin juoruina eikä unohda käytöstapoja.

Opettaja on ihminen siinä missä muutkin eikä toisen ammatti ole syy käyttäytyä epäasiallisesti tätä kohtaan.

Tarkoitin siis, että vanhempi on ymmärtänyt, että opettaja on jo kertonut olevansa raskaana. Juorut kun lähtevät liikkeelle arveluna ja jossain kohtaa kiertävät eteenpäin täytenä totena.

Toki lasten puheisiin olisi syytä aina suhtautua pienellä varauksella, mutta ehkä ap näytti sen verran uskottavasti raskaanaolevalta, että vanhempi ei nähnyt syytä epäillä asiaa. 

Lasten puheet ei edelleenkään ole totuus, jonka perusteella sopii mennä möläyttelemään. Jos itse olisit kokenut samaa, tietäisit miten kamalaa on olla tuon opettajan tilanteessa. Esimerkiksi itseltäni on udeltu raskautta, vaikka en ole ylipainoinen, ilmeisesti olin sitten jonkun mielestä "uskottavasti raskaana". Jos toinen ei ota raskautta puheeksi, on tahdikasta noudattaa itse samaa linjaa.

Vierailija
22/35 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla vastaa sammakkoja suustaan päästelevälle kysymällä "Milloinkas olitkaan jäämässä eläkkeelle? On noita ryppyjä tullut niin paljon sitten viime näkemän."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muitakin kysytään useinkin vaikka olen heteromies. Muuten normaali paino mutta keskivartalo lihakset kasvaneet ulospäin. 😁 m.55

Jos jolloin kaverilla on iso kupu keskivartalossa,  niin voi huumorimiehenä kysyä että milloin on se laskettu aika ja joko se potkii.

Vierailija
24/35 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pyöristynyt keskiruumis aina johdu ylipainosta tai muuten huonoista elintavoista. Esim. itselläni on endometrioosi, joka aiheuttaa välillä melkoista vatsan turvotusta, joten olen joutunut kuulemaan raskauskyselyjä. Endometrioosi vaikeuttaa myös raskaaksi tulemista, joten nuo kyselyt harmittavat siinäkin mielessä.

Vierailija
25/35 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa vähemmän niin ei koronakaan iske.

Vierailija
26/35 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä on kanssa miehen sukulainen udellut innoissaan raskaudesta vaikka olen hoikka mutta maha oli turvonnut premenstruaaliturvotuksen ja ummetuksen takia. Hiljaa mielessäni ajattelin että koska itse ajattelit kuol la kääpä. Voi kun olis itekin niin hiton moukka että päästelis kaiken vaan suustaan mitä mieleen tulee. xD

Vierailija
27/35 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajan poisjääminen on vanhemmille aika keskeinen tieto, joten sikäli ymmärrän, että kysyvät.

Sitä en taas tiedä, miten joku voi näyttää raskaana olevalta, jos ei ole. Mahahan on siinä pallomaha. Joillain keski-ikäisillä miehillä tällaisia on, mutta ehkä sitten naisillakin.

Harmi, että meni vikaan, mutta ehkä nyt olisi korjata vähän elintapojaankin, jos on tarkoitus olla koulussa esimerkkinä lapsille.

Höpsis. Huonoa käytöstä ei voi selitellä millään tekosyyllä. Jos opettaja jää pois, siitä ilmoitetaan kun sen aika on ja koulu järjestää sijaisen. Asiasta utelu ei kuulu vanhemmille pätkääkään ennen kuin mistään perhevapaasta on edes ilmoitettu. Raskauden arvuuttelu taas on yksiselitteisesti huonoa käytöstä keneltä tahansa.

Ja vanhempien mahdollisesti etsiä lapselle toinen koulu tai valmistautua kotiopetukseen? Jotkut opettajista voivat olla niin harvinaislaatuisia, ettei koulu suju kuin juuri sen tietyn kanssa. Näin on joidenkin tukea tarvitsevien oppilaiden kanssa. Opettajissa on valtavasti eroa.

Vierailija
28/35 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajan poisjääminen on vanhemmille aika keskeinen tieto, joten sikäli ymmärrän, että kysyvät.

Sitä en taas tiedä, miten joku voi näyttää raskaana olevalta, jos ei ole. Mahahan on siinä pallomaha. Joillain keski-ikäisillä miehillä tällaisia on, mutta ehkä sitten naisillakin.

Harmi, että meni vikaan, mutta ehkä nyt olisi korjata vähän elintapojaankin, jos on tarkoitus olla koulussa esimerkkinä lapsille.

Höpsis. Huonoa käytöstä ei voi selitellä millään tekosyyllä. Jos opettaja jää pois, siitä ilmoitetaan kun sen aika on ja koulu järjestää sijaisen. Asiasta utelu ei kuulu vanhemmille pätkääkään ennen kuin mistään perhevapaasta on edes ilmoitettu. Raskauden arvuuttelu taas on yksiselitteisesti huonoa käytöstä keneltä tahansa.

Ja vanhempien mahdollisesti etsiä lapselle toinen koulu tai valmistautua kotiopetukseen? Jotkut opettajista voivat olla niin harvinaislaatuisia, ettei koulu suju kuin juuri sen tietyn kanssa. Näin on joidenkin tukea tarvitsevien oppilaiden kanssa. Opettajissa on valtavasti eroa.

Etsiä toinen koulu? Mitä helvettiä horiset? :D Ihan kuin Suomessa olisi joku yleinen valinnanvapaus sen suhteen, mitä koulua lapsi käy :DD

Vierailija
29/35 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon sitä mieltä, että mun kroppa on mun kroppa, eikä sitä ole kenenkään syytä tulla arvostelemaan.

Siinä vaiheessa, jos opettaja jää äitiyslomalle, niin asiasta kyllä tiedotetaan.

Ja opettajalle hankitaan sijainen, joka kyllä tulee olemaan ihan pätevä.

Vierailija
30/35 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin miten ei edes opettajat ymmärrä terveellisen elämän päälle.

Paras kun ei ahmi itseä lihavaksi.

Vierailija
31/35 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni oli iso munasarjakasvain. Onneksi kukaan ei kysellyt milloin vauva syntyy. Se kasvain todellakin näkyi vatsan pyöreytenä ulospäin. Myös esim suolistosairaudet voi aivan huomattavasti turvottaa ulospäin. Sen lisäksi tahaton lapsettomuus voi olla koko elämän kipein asia. Mitä nuo kyselijät oikein ajattelee, vai ajatteleeko ne yhtään mitään?

Vierailija
32/35 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä niin mee, että ope ei voi olla pyöreä, kun pitää olla hyvä esimerkki.

Vierailija
33/35 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu jo vuosikausia hieman pyöreä. Tutut ovat jo oppineet, ettei multa kannata kysyä. Et pyöreys ei johdu raskaudesta. Aikaisemmin multa kyseltiin koko ajan. Joka kerta sanoin, että ei. Kyllä ne kyselyt lopouvat, kun huomaavat ettei sitä lomaa tule.

Vierailija
34/35 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan parasta on kun ei enää keskustele yhtään mitää enää kenenkään kanssa.

Ei tule tehtyä virheitäkään.

Tärkeintä on, ettei tee elämässä virheitä.

Vierailija
35/35 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole ollut koskaan mitään hinkua julkisuuteen itsellä. Seiskat ja muut juorulööppilehdet julistaisivat joka kuukausi minun olevan raskaana, oli alipainoa tai yläpainon rajoilla. Kuukautisten alkaessa vatsa on kuin olisin syönyt ilmapallon. Siinä vaiheessa kun pariin kuukauteen ei ollut vatsa turvonnut, olin sitten oikeasti raskaana :D

Milloin aiot uteluihin voi udella takaisin milloin aiot hankkia Käytöksen kultaisen kirjan tai opetella käytöstavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme