Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menettekö pienimmistäkin koronaoireista testiin?

Vierailija
13.12.2021 |

Itse saisin käydä joka päivä jos menisin. Joka päivä on jotain oireita; nenä tukossa, päänsärky, karhea kurkku/kutiava kurkku, vatsakipu, ripuli, oksettava olo, lihas-ja nivelkipuja, väsymys. Joka ikinen päivä löytyy noista joku tai muutamia.
Pitäiskö tässä nyt sit joka päivä juosta ottamaan tikkua nenään?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt ollut melkein vuoden verran jatkuvasti testiin ohjaavia oireita. Olen käynyt muutaman kerran silloin jos oireet ovat selvästi pahentuneet normaalitilanteesta. Erityisesti myös jos esimerkiksi kahden päivän päästä on ollut lääkäriaika tai fyssariaika. Mutta joka viikko en kyllä ole käynyt.

Vierailija
42/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kahdesti rokotettuna en ole käynyt pikkuoireista ja toivon, ettei ole tarve käydä sillä testauspaikka on varmin keino saada se Korona. Kun sinne ne tautiset pakkaantuu...  Pysyttelen tiukasti kotona. Kaupassa käyn hiljaisina aikoina. Pienet nuhan alut hoitelen C-vitamiini+sinkkillä.

Jossain huoneessako teillä kaikki testattavat odottaa vuoroa kun tartuntaa pelkäät? Täällä on vain drive in jossa ei testaajan lisäksi oo ketään liikkeellä. Ei se pöpö autosta autoon hypi. Testaaja taas on vuorattu kokonaan ja pysyy mahdollisimman etäällä. Autojonokin on tilava.

Miksi rokotustakin ei voida järjestää drive-in systeemillä? Ihan älytöntä kasata porukkaa jonottamaan esim johonkin kauppakeskukseen jotta virus varmasti leviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että niissä testeissä on semmonen vika, että mikä tahansa nuha tulkitaan koronaksi.

Yhtään positiivista tulosta ei ole tullut kun olen mennyt normaalinuhassa testiin ja olen käynyt ehkä kymmenisen kertaa. Enemmänkin taitaa jäädä oikeat tapaukset havaitsematta.

Vierailija
44/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Menen baariin tanssimaan kuten Sanna. Passi vihreellä.

Vierailija
45/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen sitten vasta testiin jos olo on erittäin tukkoinen, eikä hengitys oikein kulje.

Sama. Tosin olen ajatellut että siinä vaiheessa pitää jo soittaa ambulanssi, mutta eiköhän se testikin sillä reissulla sitten hoidu.

En tosiaankaan lähde kipeänä kävelemään testipaikalle ja onko siinäkään sitten mieltä että menee bussilla ja altistaa kaikki kanssamatkustajat? Etenkin kun ei se testi koronaa paranna. Oireita se kyllä taatusti pahentaa jos johonkin lähtee kipeänä könyämään eikä sairasta rauhassa.

Vierailija
46/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että niissä testeissä on semmonen vika, että mikä tahansa nuha tulkitaan koronaksi.

Yhtään positiivista tulosta ei ole tullut kun olen mennyt normaalinuhassa testiin ja olen käynyt ehkä kymmenisen kertaa. Enemmänkin taitaa jäädä oikeat tapaukset havaitsematta.

Neljäsosa negatiivisista testituloksista on vääriä negoja ainakin husin lääkärin mukaan.

Vierailija
47/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään mene mihinkään testeihin vaikka vähän oireita olisin. Enhän minä hullu ole, passi kun on kerran saatu vihreälle niin pitää olla suu supussa vaikka vähän olisikin oireita.

Vierailija
48/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen koronatestiin vasta sitten, jos olen niin sairas, että joudun hakeutumaan lääkäriin. Toistaiseksi en ole ollut.

Vierailija
49/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen työpäivän jälkeisen väsymyksen tai pienen päänsäryn vuoksi en mene testiin, muita oireita ei ole edes ollut.

Vierailija
50/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!Sama täällä.En oo käyttänyt mitään suojia enkä ota rokotteita,kun ne ei auta mihinkään!

Vierailija
51/67 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kahdesti rokotettuna en ole käynyt pikkuoireista ja toivon, ettei ole tarve käydä sillä testauspaikka on varmin keino saada se Korona. Kun sinne ne tautiset pakkaantuu...  Pysyttelen tiukasti kotona. Kaupassa käyn hiljaisina aikoina. Pienet nuhan alut hoitelen C-vitamiini+sinkkillä.

Jossain huoneessako teillä kaikki testattavat odottaa vuoroa kun tartuntaa pelkäät? Täällä on vain drive in jossa ei testaajan lisäksi oo ketään liikkeellä. Ei se pöpö autosta autoon hypi. Testaaja taas on vuorattu kokonaan ja pysyy mahdollisimman etäällä. Autojonokin on tilava.

- Niin olen kuullut.  Isossa aulassa. Eikä ole autoa, jolla mennä Drive Inniin.

Vierailija
52/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt töissäkin koko korona-ajan ilman mitään testauksia, kurkkukivussa, kuumeessa, eli 37-37,5 astetta "lääkäri sanoo ettei ole mikään syy olla menemättä töihin, joten olen päätellyt ettei myöskään mikään syy mennä mihinkään testeihin) lihaskivuissa, vatsa kuralla, niin kuin monta vuotta jo ennen koronaa.

Moni ei ymmärrä että "koonaoireet" ovat joidenkin päivittäistä elämää pandemiasta riippumatta.

Vierailija
53/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kertaakaan. Työskentelen etänä muutenkin enkä mene minkään oireisena ihmisten ilmoille. Rokotukset olen ottanut.

Vierailija
54/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään mene, koska rokotettuna en voisi tartuttaa koronaa keneenkään. Korona on rokottamattomien pandemia ja rokotettuna vapautuu rajoituksista. Ottakaa ne rokotukset!

Mitä helvettiä? Miten voit olla noin pihalla? Rokotettuna voit todellakin tartuttaa muita!

T: kaksi rokotusta saanut, kolmanteen aika varattu

No miksi sitten hoitajille tulee rokotuspakko sillä perusteella, että he eivät rokotettuna tartuta, ja miksi koronapassi mahdollistaa tapahtumien järjestämisen ja menomestojen auki pitämisen "terveysturvallisesti"? Ennen kuin nämä kumotaan, en todellakaan rokotettuna mene testiin, sillä sen takiahan rokotukset otettiin, etteivät rajoitukset koskisi meitä rokotettuja.

Vierailija
55/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole käynyt kertaakaan, melko varma olen, että miehen kanssa sairastettiin Korona viime vuonna, mutta mitä sitä testaamaan. Sairastettiin pois.

Vierailija
56/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu näistä paniikkia lietsovista uutisoinneista, yllättäen tartunnat lisääntyy kun niistä uutisoidaan koska väki kauhuissaan juoksee joka rykäisystä testeihin. Vaikka todennäköisesti ilman testiä menisi tauti lievänä ohitse.

Vierailija
57/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu näistä paniikkia lietsovista uutisoinneista, yllättäen tartunnat lisääntyy kun niistä uutisoidaan koska väki kauhuissaan juoksee joka rykäisystä testeihin. Vaikka todennäköisesti ilman testiä menisi tauti lievänä ohitse.

No ei se nyt testaamisesta pahenekaan. Altistamisten takia voi olla tarpeen tietää. Kaikki kun ei voi sitä etätyötä tehdä.

Vierailija
58/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan käynyt koronatestissä

Vaikka selvät oireet ollut. Kukaan ei työnnä nenääni mitään tikkua.

Olen myös rokottamaton. Kokeellista koronarokotetta en tule ottamaan.

Vierailija
59/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mene testiin ellen saa kotitestissä positiivista ekana.

Eli en koskaan mene testiin turhan takia, vain syystä. Kaikkien pitäisi tehdä näin, kotitestit kun maksaa alle 3e kpl.

Vierailija
60/67 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö sinne testiin helposti valittamalla vähän flunssaoireita? Pitäisi saada tehtyä testi ensi viikonloppua varten koska tapahtumaan pääsee rokottamaton/koronan sairastamaton maks. 72h vanhalla negatiivisella testillä.