Tarvitseeko yksin asuva tiskikonetta?
Mielestäni ei tarvitse. Ennen koronapandemiaa söin lähes joka päivä ravintolassa enkä kokkaillut itse mitään. Työpäivän aikana lounas työpaikan ravintolassa, sitten iltasella johonkin fine dining paikkaan tai tilaan woltilla.
Nyt korona-aikana olen taas itse kokkaillut ja aika vähän tulee tiskattavaa. Ymmärrän sen lapsiperheessä, kun tiskiä tulee päivässä kone täyteen.
M36
Kommentit (156)
Jos tuntee tarvitsevansa niin silloin tarvitsee. Tyhmää kysyäkään.
Asun kahden lapsen kanssa, eikä meillä ole tiskikonetta. Pärjäämme kyllä ilmankin, mutta olisihan se ihan hemmetin kätevä laite.
Yksilöllistä ja riippuu kuinka paljon syöt kotona ja teetkö ruuat itse vaiko pelkkiä eineksiä. Kokkaamiseen menee kuitenkin samat määrät astioita ja välineitä, riippumatta syöjien määrästä, ainoastaan ruokailuvälineitä tarvitaan vähemmän.
Ihminen ei tarvitse oikeasti mitään kuin majan jossa asua ja sen verran ruokaa ja nestettä, että hengissä pysyy. Aika vähän on sellaista, mitä todella tarvitsee. Mutta jos haluaa jonkin laitteen, mikä tekee elämästä helpompaa, sellaisen saa ostaa ihan kuka vaan. Tiedän ihmisiä, yleensä mt-ongelmaisia, joilla se kämppä olisi edes hiukan siistimpi jos olisi tiskikone.
Mulla ei ole ja ei sitä nyt varsinaisesti tarvitse, mutta olisi sellainen todella kiva olemassa. Entisessä asunnossa oli ja muutaman päivän välein sillä pesin.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko yksi asuva pyykkikonetta?
No jos tykkää isoja lakanoita pestä, lavuaarissa tai sangossa. Niin mikäs siinä.
Minua häiritsee se vedenkulutus mikä menee käsin tiskatessa. Siis ei ole ongelmaa maksaa vesilaskuja, mutta se turha vedenkulutus vaan häiritsee. Sen takia parempi astianpesukone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko yksi asuva pyykkikonetta?
No jos tykkää isoja lakanoita pestä, lavuaarissa tai sangossa. Niin mikäs siinä.
Paljonkohan olisi vedenkulutus verrattuna käsinpesuun?
Minulla ei ole koskaan ollut tiskikonetta. Tykkään tiskata käsin. Pyykinpesukone on kyllä aina ollut. Käsin pyykkäämisestä en pidä.
En ainakaan minä tarvitse. Tiskaaminen suunnilleen kolme kertaa viikossa on helpompaa ja nopeampaa.
Inhoan astianpesukoneen täyttämistä ja tyhjentämistä. Inhoan sitäkin, kun konepesun jälkeen johonkin astiaan on saattanut jäädä likaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kukaan ei TARVITSE tiskikonetta. Hyvinhän sitä selvittiin esim. lapsuudessani 90-luvulla, kun käytännössä kenelläkään ei ollut tiskikoneita. Ei edes 10-lapsisisssa perheissä.
Käsin tiskatessa käyttää noin kolme kertaa enemmän vettä kuin tiskikoneella.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee se vedenkulutus mikä menee käsin tiskatessa. Siis ei ole ongelmaa maksaa vesilaskuja, mutta se turha vedenkulutus vaan häiritsee. Sen takia parempi astianpesukone.
Ei se tiskikonekaan ilman vettä toimi. Miten paljon sinä tiskatessasi lotraat, kun oikein häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee, ainakin minä, kun teen ruokaa kotona itselleni usein, 4-5 krt/vko. Mulla on sellainen 45 cm leveä, joka käy lähes joka toinen päivä.
Kyllä minäkin teen itselleni ruokaa käytännössä joka päivä, mutta en koe käsin tiskaamista minään isona vaivana yhtä vähän suihkussa käymistä, hampaiden pesemistä tai vuoteen petaamista.
No wau, oletpa sinä reipas.
Miksiköhän ei ole astianpesukoneita taloyhtiöiden pyykkituvissa. Olis kiva jos astioitakin vois pestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ei ole astianpesukoneita taloyhtiöiden pyykkituvissa. Olis kiva jos astioitakin vois pestä.
Hyi helkkari. Ei tulisi mieleenkään käyttää, vaikka olisi.
Vierailija kirjoitti:
Käsin tiskatessa käyttää noin kolme kertaa enemmän vettä kuin tiskikoneella.
Mitenkäs se sähkön kulutuksen laita on?
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä lienet ainut ihminen, jonka mielestä olisi kiva roudailla astioita ees taas.
Tarvitsisin, ei mahdu tähän yksiöön. Laitan usein ruokaa itselleni, kumppanilleni ja ystävilleni.
Kyllä käsin tiskatenkin selviää, mutta kuluuhan siinä aikaa ja vettä. Onneksi pesukone mahtuu kylppäriin, en ole pesutupaihmisiä.