Tarvitseeko yksin asuva tiskikonetta?
Mielestäni ei tarvitse. Ennen koronapandemiaa söin lähes joka päivä ravintolassa enkä kokkaillut itse mitään. Työpäivän aikana lounas työpaikan ravintolassa, sitten iltasella johonkin fine dining paikkaan tai tilaan woltilla.
Nyt korona-aikana olen taas itse kokkaillut ja aika vähän tulee tiskattavaa. Ymmärrän sen lapsiperheessä, kun tiskiä tulee päivässä kone täyteen.
M36
Kommentit (156)
Ei minunkaan mielestä tarvitse. Olemme lapseton pariskunta, kokkaan päivittäin ja leivon usein, mutta koskaan meillä ei ole ollut tiskikonetta. En koe tiskaamista mitenkään vaivalloisena ja suurena työnä, sehän on melkein meditatiivista ja menee niin rutiinilla ettei oikein huomaakaan.
Tarvitsee, ainakin minä, kun teen ruokaa kotona itselleni usein, 4-5 krt/vko. Mulla on sellainen 45 cm leveä, joka käy lähes joka toinen päivä.
Tarvitseeko kukaan välttämättä jos on kädet ja allas jossa tiskata? On se vaan hitsin paljon mukavampaa pestä koneellinen muutaman päivän välein kuin käsin tiskailla. Vaikka yksin asunkin. Mutta mä inhoankin tiskaamista.
Tiskikone voi olla huomattavasti ekologisempi, tiskaustavasta riippuen.
Olen yksinasuva ja minulla on tiskikone. Käytän tiskikonetta aika harvoin, ehkä kerran kuukaudessa laitan kaikki astiat ja keittiötavarat sinne. Käytän aika usein kertakäyttöisia välineitä sekä lautasia.
M29
No vedenkulutuksen kannalta parempi, että olisi tiskikone. Mulla meni tiskikone rikki ja nyt olen sitten tiskannut käsin ja kyllä sitä vettä kuluu niin paljon enemmän kuin konetiskauksessa. Joo uusi astianpesukone tilaukseen heti joulualeista.
Riippuu siitä, paljonko tiskiä tulee. Teen mielelläni ruokaa alusta asti.
Itse kärsin siitä, ettei ole tiskikonetta, mutta en ala hankkimaan, kun pian muuttamassa.
Tarvitsee. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että käsin tiskaaminen olisi kurjaa hommaa. Isoja astioita kuten paistinpannu, isommat kattilat ja uunipellit ovat kuitenkin käsitiskiä. Koneessa kuluu huomattavasti vähemmän vettä kuin käsin tiskatessa. Kone tiskaa myös puhtaammaksi 65 asteessa kuin käsin tiskattu. Elän yksin ja joka toinen päivä on tiskikone täynnä.
Tarvitseeko yksin asuva pyykkikonetta, kun voi pyykätä käsinkin? Tarvitseeko imuria, kun voi roskat lakaista harjallakin?
Tarvitsen, koska tiskaaminen on kotitöistä inhottavia. Kaikki ruuat teen kotona. Ihahan kun tiskipöytä on aina tyhjä ja siisti.pääsee heti ruuan jälkeen ruokalevolle.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee, ainakin minä, kun teen ruokaa kotona itselleni usein, 4-5 krt/vko. Mulla on sellainen 45 cm leveä, joka käy lähes joka toinen päivä.
Kyllä minäkin teen itselleni ruokaa käytännössä joka päivä, mutta en koe käsin tiskaamista minään isona vaivana yhtä vähän suihkussa käymistä, hampaiden pesemistä tai vuoteen petaamista.
Ei tarvitse.
Itse asun täysi-ikäsen lapseni kanssa, eikä meillä koskaan tiskikonetta ole ollut.
En käy ravintoloissa, ihan kotiruokaa syön, ja lapsikin jahka kotona on.
No jos vettä haluaa säästää, niin ehdottomasti sitten astianpesukone, jos sitä tiskiä nyt tulee vähän enemmän kuin yksi kuppi ja lautanen viikossa.
Mulla ei ole tiskikonetta enkä tarvitse. Edellisessä asunnossa oli mutta en koskaan käyttänyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin teen itselleni ruokaa käytännössä joka päivä, mutta en koe käsin tiskaamista minään isona vaivana yhtä vähän suihkussa käymistä, hampaiden pesemistä tai vuoteen petaamista.
En minäkään koe käsin tiskaamista vaivana, mutta loppujen lopuksi siinä tulee vettä kulutettua paljon enemmän kuin pesisi astianpesukoneella.
Tuossahan tuo kone on, ihan yhden hengen taloudessa. Noin viiden päivän välein laitan koneen päälle, ja puhdasra tulee.
Keittiössä on myös runsaasti kaappitilaa, eli sillä, että tiskikone vie yhden alakaapin verran tilaa, ei ole mitään merkitystä.
Jos tekee ruokaa ainoastaan vklp niin ei tee koneella mitään. Samalla vaivalla kuin koneeseen huuhtelee pyöräyttää jo harjalla muutaman astian puhtaaksi.
Minulla ei ole edes tiskikonetta ja minun arkirutiineihin kuuluu astioiden peseminen käsin ruuanlaiton ja syömisen jälkeen. En koe sitä mitenkään isona vaivana.