Pieni- ja keskituloisen raja 40 000 euroa
Aivan ministeri sanoi näin eilen televisiossa. Onko mielestänne?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:53"]
Eli 40 000 e tulojen alle siis kuuluisivat sekä pieni- että keskituloiset? Mikähän minä sitten olen, 45 000 euron vuosibrutollani, rikasko? Kyllä kannatti kouluttautua...
[/quote]
ei ressukka. Olet juuri se surullisen keskituloinen ja muutenkin keskinkertainen pahvinaama, joka olet aina pelännyt olevasikin. 45 000 on juurikin mitättömän keskituloinen, halusit sitä tai et. Jos haluat rikkaaksi, ala tehdä töitä sen eteen
[/quote]
Kunnan hommissa ei pääse vaatimaan palkankorotuksia, vaikka kuinka ylimääräisiä töitä tekisi.
Jos kerran pieni- je keskituloisten verotusta pitäisi keventää ja keventämisen raja on 40 000, niin silloinhan minä en enää kuulu tuohon porukkaan eli pieni- ja keskituloisiin. Minä olen rikas!!! Ah kuinka ihanaa!!! Tämä on suorastaan odottamatonta!!!
[/quote]Tuo on ihan höpönpöpöä ettei julkisen puolen töissä voi saada muita kuin kv-tes ja liittokorotukset. Kyllä voi mutta siitä ei vain puhuta. Itse ole ollut julkisella puolella sekä kunnalla että valtiolla ja kaikissa paikoissa olen perustelemalla saanut henkilökohtaisen lisäkorotuksen. Ihmiset on vain manipuloitu uskomaan ettei pidä pyytää.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:45"]Siis alle 50tonttua vouodessa tienaava on pienituloinen ei ainakaan hyvä tuloinen.
[/quote]Keskituloinen tienaa 40 000-80 000 € vuodessa.
Paljon 40 000 tekee tuntipalkkana? Tiedän erilaiset korvaukset, mutta jos oletetaan 8-16. Varmaan kuitenkin bonukset laskettuna mukaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:56"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:53"] Eli 40 000 e tulojen alle siis kuuluisivat sekä pieni- että keskituloiset? Mikähän minä sitten olen, 45 000 euron vuosibrutollani, rikasko? Kyllä kannatti kouluttautua... [/quote] ei ressukka. Olet juuri se surullisen keskituloinen ja muutenkin keskinkertainen pahvinaama, joka olet aina pelännyt olevasikin. 45 000 on juurikin mitättömän keskituloinen, halusit sitä tai et. Jos haluat rikkaaksi, ala tehdä töitä sen eteen [/quote] Kunnan hommissa ei pääse vaatimaan palkankorotuksia, vaikka kuinka ylimääräisiä töitä tekisi. Jos kerran pieni- je keskituloisten verotusta pitäisi keventää ja keventämisen raja on 40 000, niin silloinhan minä en enää kuulu tuohon porukkaan eli pieni- ja keskituloisiin. Minä olen rikas!!! Ah kuinka ihanaa!!! Tämä on suorastaan odottamatonta!!! [/quote]Tuo on ihan höpönpöpöä ettei julkisen puolen töissä voi saada muita kuin kv-tes ja liittokorotukset. Kyllä voi mutta siitä ei vain puhuta. Itse ole ollut julkisella puolella sekä kunnalla että valtiolla ja kaikissa paikoissa olen perustelemalla saanut henkilökohtaisen lisäkorotuksen. Ihmiset on vain manipuloitu uskomaan ettei pidä pyytää.
[/quote]
Joo, sain myös. Peräti 50 €/kk.
Hei, nyt kaikki iloisesti julkiselle sektorille töihin! Kohta ei muuta ole tarjollakaan. Ja luottoluokituksia korjataan stabiilista negatiiviseksi. Mutta ei koske Suomea, nostetaan veroja ja lisätään julkisen puolen porsastelua.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:52"]
Montakohan prosenttia työtätekevistä yltää tuohon 40000€/v??
Verotushan tuon tasaa, kun mulla oli tulot 42000€ vuodessa ja miehellä 75000€ niin hänellä jäi käteen ehkä 300€/kk enemmän kuin minulla (pakollinen autoetu söi osan)
[/quote]
Pakollinen autoetu? Ei sellaista ole olemassakaan! Ja jos kerran sen niin haluat laskea, niin vähennä se bruttomääräinen autoetu pois siitä miehesi palkasta ja vertaile palkkoja vasta sen jälkeen. Tai lisää omaan palkkaasi samanlainen autoetu. Taitaa kuitenkin olla selkeä ero...
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:04"]
Verotushan tuon tasaa, kun mulla oli tulot 42000€ vuodessa ja miehellä 75000€ niin hänellä jäi käteen ehkä 300€/kk enemmän kuin minulla (pakollinen autoetu söi osan)
[/quote]
Pakollinen autoetu? Ei sellaista ole olemassakaan! Ja jos kerran sen niin haluat laskea, niin vähennä se bruttomääräinen autoetu pois siitä miehesi palkasta ja vertaile palkkoja vasta sen jälkeen. Tai lisää omaan palkkaasi samanlainen autoetu. Taitaa kuitenkin olla selkeä ero...
[/quote]
Pahvi, kun työnantaja laskee että omanauton kilometrikustannukset tulevat työnantajalle kalliimmaksi kuin työsuhdeauto niin firman autopolitiikan mukaan työntekijän tulee ottaa työsuhdeauto = pakollinen autoetu. Kai tässä maassa on työnantajallakin jotain oikeuksia olemassa, muutakin kuin maksaa sossulorttojen elämää.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:04"]
[/quote]
[/quote]
Mies joutuu työkseen ajamaan paljon ympäri maata ja siksi auto on oltava. Firma ei suostu maksamaan kilometrejä omasta autosta joten tuo on ainoa vaihtoehto. Siis pakollinen.
Autoetu tekee n 500€ netto joten ilman sitä tulojen ero 800€ mikä sekin on tosi vähän.
Tilastokeskuksen määritelmän mukaan pienituloinen on henkilö, jonka kotitaloudet rahatulot kulutusyksikköä kohden ovat alle 60 prosenttia mediaanituloista.
Käytännössä tämä tarkoitti, että voi tienata noin 14 000 euroa vuodessa, jotta tuli luokitelluksi pienituloiseksi.
Ministerillä on kyllä määritelmät todella pielessä.
Siis alle 50tonttua vouodessa tienaava on pienituloinen ei ainakaan hyvä tuloinen.