Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako esikoisen kellastuminen...

Vierailija
21.03.2015 |

...seuraavaan vauvaan. Esikoinen syntyi raskausviikolla38 ja oli pitkään valohoidossa. Mietityttää tämän seuraavan kanssa la kesäkuussa. Onko kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat yksilöitä. Ei vaikuta, mutta sun ja isän antamat geenit vaikuttaa.

Vierailija
2/7 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntyi 38+0 ja kellastui voimakkaasti. Olimme 7 päivää sairaalassa, joista hän oli 4 päivää valohoidossa. Kävi käytännössä vain syömässä ja muuten oli lampun alla. Sen jälkeen kontrollilabroissa käytiin 1-2 päivän välein vielä viikko. Oli pitkään todella ruskettuneen näköinen ja silmät kellersi. Toinen syntyi tasan laskettuna aikana ja ei kellastunut lainkaan. Pääsimme kotiin seuraavana päivänä syntymästä. Pelkäsin hirveästi vastaavanlaista alkua kuopuksen kanssa. Onneksi meni kaikki hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neljästä lapsesta vain kuopuksella oli kellastumista.

Vierailija
4/7 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja syntyvän vauvan veriryhmät saattavat "sotia" keskenään, jolloin vauva kellastuu hyvin todennäköisesti. Meillä kaikki kolme lasta ovat joutuneet valohoitoon ekan vuorokauden aikana syntymästään juuri tästä syystä ja olleet valossa 3-5 vrk.

Vierailija
5/7 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä yhteys.

Vierailija
7/7 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntyi rv 39 ja kellastui ja oli valohoidossa vuorokauden.

Kuopus syntyi rv 40+5 eikä kellastunut.

Olen itse ollut keltainen ja samoin mieheni, mutta lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että eniten vaikuttaa ennenaikaisuus. Minä itse siis synnyin rv 38, mieheni tosin taisi syntyä aivan lasketun ajan tienoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä