Ystäväni on salasuhteessa varatun miehen kanssa
Ja viikonloppuna saan taas kuunnella sitä rakkauden hehkutusta kun nähdään. Ärsyttää jo valmiiksi enkä oikeastaan haluaisi nähdä ollenkaan.
Miehen vaimoa käy sääliksi. Tätä en olisi osannut lapsuudenystävästäni ennustaa.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan puhunut salasuhteestani kavereille, en muutenkaan puhu parisuhdeasioistani. Joskus twininä puhelttin jotain.
Peukku sulle.
En tiedä olisiko ystävänikään puhunut jos suunnitelmissa olisi alun alkaen ollut salasuhde. Sai kuitenkin tietää vasta parin kuukauden tapailun jälkeen että miehellä on vaimo kotona. Ei kai sitten oikein voinut olla kertomattakaan.
Ap
Voi tuon jättää ja kannattaa jättää kertomatta. Mitä useampi salasuhteesta tietää sitä todennäköisempää on sen paljastuminen.
Totta. En tiedä moniko tietää. Saatan olla ainut.
Ap
Harvoin se osapuoli jolla ei muuta suhdetta ole ihan oikeasti haluaa suhteen edes pitää salassa.
Ei hän haluakaan. Hän haluaa naimisiin ja haaveilee yhteisestä tulevaisuudesta pariskuntana.
Surullista katsoa vierestä miten toinen tuhlaa aikaansa.
Ap
Mihin rakastunut ihminen tuhlaa aikaansa? Tunteisiin?
No niihin tulevaisuudensuunnitelmiin joita se rakkauden kohde pykää kasaan toisen ihmisen kanssa.
Ap
Suunnitelmat voi aina mennä uusiksi oli ihastumisen kohde vapaa tai varattu.
Se on kyllä totta.
Ei kai siinä sitten auta kuin selailla häälehtiä läpi ja odottaa kosintaa kun toinen alkaa perustaa perhettä ja rakentaa taloa toisaalla. Mitä vain voi tapahtua.
Ap
Häistä ja hääpuvustahan voi haaveilla ja sitä suunnitella vaikka ei olisi mitään tietoa sulhasesta.
Mutta kun hänellä nimenomaan on. Omasta mielestään.
Ap
Tietenkin on, mutta saattaahan se vaihtuakin tai sitten sitten sulhanen pysyy samana kun asiat on siinä vaiheessa.
Niinhän sitä sanotaan että rakkaus on ikuista, vain kohde vaihtuu.
Antaisin silti neuvoksi jokaiselle monogamisesta avioliitosta haaveilevalle, että salarakkaana roikkuminen ei ehkä ole se kaikkein hedelmällisin reitti happy ever afteriin.
Toki joskus varmaan onkin.
Ap
Mikäs se paras vaihtoehto sitten on? Pitää kiinni kynsin hampain siitä jonka sattuu löytämään ja joka on vapaa? En välttämättä suosittele sitäkään vaihtoehtoa.
Toisen puolesta me emme voi elää. Toinen elää ihan sitä omaa elämäänsä. Löytää onnensa, haaveensa, surunsa, pettymyksensä jne ihan itse. Muuta vaihtoehtoa ei ole kuin elää omaa elämäänsä. Mikään suhde ei myöskään ole ikuista. Kaikki suhteet päättyy enemmin tai myöhemmin.Ehkä noiden kahden välissä on muutamia muitakin vaihtoehtoja. Ei hänellä ole ennenkään ollut vaikeuksia löytää mieleistään seuraa vapaista miehistä.
Ap
Miksi sitten olet huolissasi? Hän varmasti löytää seuraa jos suhde päättyisikin siihen että "sulhanen" ei hänen kanssaan haluaisikaan häitä.
En ole huolissani vaan korviani myöten kyllästynyt.
Kurjaa kuunnella juttuja pilvilinnoista kun toista viedään kuin vierasta sikaa. Ja tosiaan sitä tietämätöntä tyyppiä käy sääliksi.
Ap
Sekin kuuluu elämään että välillä ihmissuhteissa kyllästytään toisiinsa. Ystävyyssuhteissa on onneksi helppo pitää taukoja.
Niin. Ei kai tässä muu auta. Toivottavasti ystävä ymmärtää. Jos ei nyt niin myöhemmin.
Ap
Miksi ystävän kuuluu ymmärtää moralisointisi? Kyllä ystävyyssuhteet myös päättyy usein jos sitä ei pysty hyväksymään että ystäväkin elää omaa elämäänsä ei elämää jota sinä haluat hänen elävän.
En ole sen enempää moralisoinut kuin sanonut että suhdetta ei kannata jatkaa ja etten itse ymmärrä moisia puuhia. Aika vähällä olen ystäväni päästänyt, kun ottaa huomioon kuinka intensiivisesti tuota suhdetta on analysoitu ja siitä jauhettu.
Ap
Loputtomasti sitä moralusointia tuskin kukaan jaksaisikaan. Mutta jos sinua kyllästyttää sano asia suoraan ei ystävä kovin pitkään jaksa avautua vaan ottaa etäisyyttä sinuun.
Olen sanonut. Ei vaikutusta. Tai ehkä minuutiksi.
Olisiko se ystävyyttä, jos minä en halua kuulla salasuhteesta ja ystävä ottaisi sen takia etäisyyttä..?
Ap
Ystävyys ei ole ystävyyttä jos se ei kestä erilaisia vaiheita. Jos se ei kestä sitä että aina sen ystävän kanssa ei voi olla samaa mieltä. Aina ei jatka kuunnella tai aina ei jaksa tukea. Jos ystävyys (tai parisuhde) ei kestä sitä että otetaan välillä etäisyyttä ei ystävyydellä tai parisuhteella ole tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan puhunut salasuhteestani kavereille, en muutenkaan puhu parisuhdeasioistani. Joskus twininä puhelttin jotain.
Peukku sulle.
En tiedä olisiko ystävänikään puhunut jos suunnitelmissa olisi alun alkaen ollut salasuhde. Sai kuitenkin tietää vasta parin kuukauden tapailun jälkeen että miehellä on vaimo kotona. Ei kai sitten oikein voinut olla kertomattakaan.
Ap
Voi tuon jättää ja kannattaa jättää kertomatta. Mitä useampi salasuhteesta tietää sitä todennäköisempää on sen paljastuminen.
Ap
Harvoin se osapuoli jolla ei muuta suhdetta ole ihan oikeasti haluaa suhteen edes pitää salassa.
Ei hän haluakaan. Hän haluaa naimisiin ja haaveilee yhteisestä tulevaisuudesta pariskuntana.
Ap
No niihin tulevaisuudensuunnitelmiin joita se rakkauden kohde pykää kasaan toisen ihmisen kanssa.
Ap
Se on kyllä totta.
Ei kai siinä sitten auta kuin selailla häälehtiä läpi ja odottaa kosintaa kun toinen alkaa perustaa perhettä ja rakentaa taloa toisaalla. Mitä vain voi tapahtua.
Ap
Häistä ja hääpuvustahan voi haaveilla ja sitä suunnitella vaikka ei olisi mitään tietoa sulhasesta.
Ap
Tietenkin on, mutta saattaahan se vaihtuakin tai sitten sitten sulhanen pysyy samana kun asiat on siinä vaiheessa.
Antaisin silti neuvoksi jokaiselle monogamisesta avioliitosta haaveilevalle, että salarakkaana roikkuminen ei ehkä ole se kaikkein hedelmällisin reitti happy ever afteriin.
Ap
Mikäs se paras vaihtoehto sitten on? Pitää kiinni kynsin hampain siitä jonka sattuu löytämään ja joka on vapaa? En välttämättä suosittele sitäkään vaihtoehtoa.
Toisen puolesta me emme voi elää. Toinen elää ihan sitä omaa elämäänsä. Löytää onnensa, haaveensa, surunsa, pettymyksensä jne ihan itse. Muuta vaihtoehtoa ei ole kuin elää omaa elämäänsä. Mikään suhde ei myöskään ole ikuista. Kaikki suhteet päättyy enemmin tai myöhemmin.Ehkä noiden kahden välissä on muutamia muitakin vaihtoehtoja. Ei hänellä ole ennenkään ollut vaikeuksia löytää mieleistään seuraa vapaista miehistä.
Ap
Miksi sitten olet huolissasi? Hän varmasti löytää seuraa jos suhde päättyisikin siihen että "sulhanen" ei hänen kanssaan haluaisikaan häitä.
En ole huolissani vaan korviani myöten kyllästynyt.
Kurjaa kuunnella juttuja pilvilinnoista kun toista viedään kuin vierasta sikaa. Ja tosiaan sitä tietämätöntä tyyppiä käy sääliksi.
Ap
Sekin kuuluu elämään että välillä ihmissuhteissa kyllästytään toisiinsa. Ystävyyssuhteissa on onneksi helppo pitää taukoja.
Niin. Ei kai tässä muu auta. Toivottavasti ystävä ymmärtää. Jos ei nyt niin myöhemmin.
Ap
Miksi ystävän kuuluu ymmärtää moralisointisi? Kyllä ystävyyssuhteet myös päättyy usein jos sitä ei pysty hyväksymään että ystäväkin elää omaa elämäänsä ei elämää jota sinä haluat hänen elävän.
En ole sen enempää moralisoinut kuin sanonut että suhdetta ei kannata jatkaa ja etten itse ymmärrä moisia puuhia. Aika vähällä olen ystäväni päästänyt, kun ottaa huomioon kuinka intensiivisesti tuota suhdetta on analysoitu ja siitä jauhettu.
Ap
Loputtomasti sitä moralusointia tuskin kukaan jaksaisikaan. Mutta jos sinua kyllästyttää sano asia suoraan ei ystävä kovin pitkään jaksa avautua vaan ottaa etäisyyttä sinuun.
Olen sanonut. Ei vaikutusta. Tai ehkä minuutiksi.
Olisiko se ystävyyttä, jos minä en halua kuulla salasuhteesta ja ystävä ottaisi sen takia etäisyyttä..?
Ap
Ystävyys ei ole ystävyyttä jos se ei kestä erilaisia vaiheita. Jos se ei kestä sitä että aina sen ystävän kanssa ei voi olla samaa mieltä. Aina ei jatka kuunnella tai aina ei jaksa tukea. Jos ystävyys (tai parisuhde) ei kestä sitä että otetaan välillä etäisyyttä ei ystävyydellä tai parisuhteella ole tulevaisuutta.
Kaikenlaisia vaiheita on kestetty tässä reilun 20 vuoden aikana, eikä ole ollut tarvetta ottaa etäisyyttä. Ehkä pitää nyt sitten kokea sekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mun mies piti salasuhdetta aika pitkään. Vastoin kaikki ystävien ”ei tule kestämään” -manailua päätyivät naimisiin ja minä jäin yksin. Onneton karkeata sinkku nyt jo kahdeksan vuotta. Kyllä se salasuhde näköjään kannattaa.
:(
Uskon että löydät vielä arvoistasi seuraa. Toivon niin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan laskenut, kuinka monta kommenttia ap on itse tähän ketjuun postannut?
Kenenköhän ajatukset kiertää samaa kehää ja jauhaa samaa asiaa? Ettei vaan ihan ap:n itse.
+ ne muutamat ap:n tekemät "huo...ruli"-kommentit. Ne kyllä tunnistaa, vaikka hän ei nimimerkkiään laittakaan.
Löysin tasan yhden tuollaisen kommentin enkä saanut senkään sanomasta selvää.
Taitaa moinen puhetapa olla ihan omassa päässäsi.
Ap
Hyvänen aika ap - lopeta jo tämän asian jankkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukku sulle.
Ap
Ap
Ap
Ap
Se on kyllä totta.
Ap
Ap
Ap
Kannattais ystävän nyt ainakin ottaa selvää perheen tilanteesta vaikka lasten suhteen. Moni mies alkaa venkoilla salasuhteessa esim. vaimon ollessa raskaana. Helppoa ja kivaa seksiä, ja jaksaa hieroa vaimon selkääkin kunhan on ensin tyhjentänyt kassinsa. Miehellä kenties rakennusurakka menossa ja uuteen taloon päästään joulun jälkeen. Sitä ennen syntyy vauva :D Onnee vaan ystävällesi!! Do you say yes to the dress??
Raskaana olevan vaimon vastuulla kai on tietää minkälaisessa suhteessa hän elää. Ja jos se oikeasti kiinnostaa tuskinpa sitä salasuhdetta on mahdollisuus ylläpitää. Mutta jos on vain kiinnostunut siitä millainen suhteen pitää tai pitäisi olla tilanne voi olla toinen.
Voi apua, siellä yksi salasuhdesuttura vierittää raskaana olevan vaimon syyksi miehen salapanot???? :O
Olette te aika oksettavia.
Kaikki suhteet on toki salasuhteita enemmän ja vähemmän mutta kyllä tuo kumppani on ihan vihitty puolisoni. Ja mielenkiintoista se olisikin jos olisin raskaana yli 5 kymppisenä.
Pettäminen ainostaan pettäjän syytä mutta jos jatkat suhdetta jossa et ole selvillä sen tilasta olet kyllä siitä itse vastuussa.
"Raskaana olevan vaimon vastuulla kai on tietää millaisessa suhteessa elää"?
Mitä sekoilet? En ole sinun raskauksistasi tai miehestäsi puhunut mitään. Ap:n ystävän asiaa käsitellään ja ihan hypoteettisesti yleensäkin tilaa, jossa vaimo kenties kotona raskaana ja mies pitää salasuhdetta. Vaimoko siihen syypää, kun ei osaa olla ennustajaeukko ja katsoa tilannetta kristallipallostaan?
Vaikka mies pettääkin vaimoaan, on yhtä moraaliton lunttu hänen kanssaan suhteeseen antautuva nainenkin.
Moraalittomampi se lapsia tänne tekevä on. Lisääntyjät saakin kärsiä, kun miehensä panee naisia, jotka ei ole pilannut kehoansa raskauksilla.
Aika harva tulee itsekseen raskaaksi. Useimmissa tapauksissa on puolet geeneistä miehen. Sinä taas trollin geeneistä.
Naisten vastuulla, koska nainen tulee raskaaksi ja synnyttää. Naiset voivat myös ottaa abortin.
Vahinko, ettei sun vanhemmat tajunneet tätä.
Odottele ihan rauhassa muutama kuukausi. Kaatuu omaan mahdottomuuteensa se suhde.
Vierailija kirjoitti:
Odottele ihan rauhassa muutama kuukausi. Kaatuu omaan mahdottomuuteensa se suhde.
En muista oliko jossain mainittu suhteen tähänastinen kesto, mutta aika outoa on, jos ei vaimo pian ala vaistota tapahtumia. Ja sitten ainakin alkaa tapahtua. Ap:n kannattaa varata nessuja ja poppareita. Ehkä pari pulloa viiniäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukku sulle.
Ap
Mikä tarve sulla jakaa ystäväsi elämää tänne. Jos et halua kuunnella etkä nähdä niin pidä etäisyyttä. Yhtään parempaan ihmistä sinusta ei tee se että julkisella foorumilla jaat asiaa jonka voisit tehdä kasvotustenkin ystäväsi kanssa. Ystävät eivät juoruile selän takana.
Kaikenlaisia tyhmiä akkoja se maa päällään kantaa. Hankkisivat vapaan miehen itselleen, eikä toisten omaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista oliko jossain mainittu suhteen tähänastinen kesto, mutta aika outoa on, jos ei vaimo pian ala vaistota tapahtumia. Ja sitten ainakin alkaa tapahtua. Ap:n kannattaa varata nessuja ja poppareita. Ehkä pari pulloa viiniäkin.
Sitä odotellessa, en kyllä venaile mitenkään innolla. Vähän reilun vuoden tuota vehtailua on nyt kestänyt. Luulen että jossain vaiheessa käry käy ja sitten lentää kakka tuulettimeen. Toivottavasti kukaan ei ole silloin vaarassa; kolmiodraamat päättyvät joskus surullisestikin.
Viinipullo on onneksi aina kylmässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukku sulle.
Ap
Mikä tarve sulla jakaa ystäväsi elämää tänne. Jos et halua kuunnella etkä nähdä niin pidä etäisyyttä. Yhtään parempaan ihmistä sinusta ei tee se että julkisella foorumilla jaat asiaa jonka voisit tehdä kasvotustenkin ystäväsi kanssa. Ystävät eivät juoruile selän takana.
En minä yritä olla parempi ihminen.
Enkä tiedä voiko tätä laskea juoruiluksi kun henkilöllisyydet pysyvät salassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin hän itsekään... olisi osannut ennustaa.
Tuskinpa. Nyt on kuitenkin niin korviaan myöten rakastunut että jutut kiertävät kehää kuin teininä. Ei siinä mitään, kuuntelisin mielelläni ellei tämä kuvio olisi täysin vastoin omia arvojani.
Ap
No,olin itse samassa tilanteessa. Olisin halunnut tietää aiemmin sen vehtailun.
Voisit vahingossa paljastaa rouvalle.
Ei . Ei ole syytä sotkeutua toisten asioihin.
Paljon tuskaa syntyy siitä tiedosta.
Sitäkö haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Nyt on kuitenkin niin korviaan myöten rakastunut että jutut kiertävät kehää kuin teininä. Ei siinä mitään, kuuntelisin mielelläni ellei tämä kuvio olisi täysin vastoin omia arvojani.
Ap
No,olin itse samassa tilanteessa. Olisin halunnut tietää aiemmin sen vehtailun.
Voisit vahingossa paljastaa rouvalle.
Ei . Ei ole syytä sotkeutua toisten asioihin.
Paljon tuskaa syntyy siitä tiedosta.
Sitäkö haluat?
Nää on vähän näitä. Jos haluaa vehtailla rauhassa ilman seurauksia, kannattaa pitää touhu salassa. Heti kun siitä tietää joku muu kuin vehtailijat itse, se ei ole enää "toisten asia".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa, en kyllä venaile mitenkään innolla. Vähän reilun vuoden tuota vehtailua on nyt kestänyt. Luulen että jossain vaiheessa käry käy ja sitten lentää kakka tuulettimeen. Toivottavasti kukaan ei ole silloin vaarassa; kolmiodraamat päättyvät joskus surullisestikin.
Ap
Parisuhteet harvoin päättyy kovin iloisissa merkeissä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Parisuhteet harvoin päättyy kovin iloisissa merkeissä muutenkaan.
Totta. Mutta petoksissa on suurempi riski että jollain pimahtaa päässä oikein kunnolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Salasuhteesta ei tiennyt kuin minä ja toinen osapuoli.
Mun salasuhteesta en tiennyt edes minä itse !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtaloaan ei pysty kukaan ennustamaan, mutta näin moraaliton käytös on kyllä ihan omissa käsissä! Kukaan ei ole pelkästään tunteidensa mukaan kulkeva ja syyntakeeton hölmö. "Naimisissa tai varattu" kyllä ihan taatusti kertoo sinulle missä mennään. Ja ihan turha keksiä tuota "jos se en olisi minä, se olisi joku toinen" ja blaa blaa tekosyyksi ja puolustuspuheiksi. Samoin "onnelliseen parisuhteeseen ei kukaan pääse väliin" ja höpö höpö, miehet ottavat aina kun saavat ja tarjotaan. eri
Ei kukaan ulkopuolinen voi sanoa, mitä kussakin parisuhteessa varattu/naimisisssa tarkoittaa. Ja ensisijaisesti se on sen varatun ongelma selvittää tämä asia itse. Ei sen vapaan, joka on suhteessa.
Moraaliton käytös? Miltä vuosisadalta oikein olet? Ei enää ole sellaisia neitsyys/koskemattomuussääntöjä, kuin joskus aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi sanoa, että hänen salasuhteensa ei kiinnosta sinua?
Olen sanonut.
Ap
Mistä asioista itse kerrot ystävällesi ja oletko varmistanut, että ne häntä kiinnostavat? Esim. avioliiton sisäiset asiat ovat sisäisiä ja aika epäkiinnostavia. Toivottavasti et itse kerro omia asioitasi vain, siveyssibulli.
No mun mies piti salasuhdetta aika pitkään. Vastoin kaikki ystävien ”ei tule kestämään” -manailua päätyivät naimisiin ja minä jäin yksin. Onneton karkeata sinkku nyt jo kahdeksan vuotta. Kyllä se salasuhde näköjään kannattaa.