Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kenkäkaupoista ei saa normaaleja kenkiä?

Vierailija
21.03.2015 |

Tarkoitan siis mustia ja nudeja tavallisia (nuorekkaita) avokkaita. Tai sandaaleja ja nilkkureita. Aina on vaan jotakin kummallisia muotikenkiä, mitkä yleensä on tosi rumia. Täytyy siis tilata netistä kaikki avokkaat.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:56"]Matkusta Italiaan. Oooh, kenkätaivas :O

[/quote]

Meinaatko että sieltä löytyy suomalaisen jalkaan sopivia leveälestisiä kenkiä?
Miten yössä oikein olet?
[/quote]
Mulla ei ole mitenkään kapea jalka, mutta Italiasta on kyllä ihania kenkiä silti löytynyt.

Vierailija
2/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:29"] Joo no yrittäkääs löytää kengät koossa 35. Ei kyllä löydy :( [/quote] Löytyypäs! Tai riippuu tietenkin siitä mistä pidät, mutta ainakin Vagabondilla tulee melkeinpä joka mallista kolmevitosia. T: entinen kenkämyyjä :) [/quote] Niitä vain ei joka kaupasta tai kaupungista saa. Kokemukseni mukaan Oulusta löytyi joskus, kiitos pienijalkaisten pohjoissuomalaisten, varmaan myös pääkaupunkiseudulta, mutta harvassa ovat esim. täällä Treella.

[/quote]

Mulla on sulle vinkki :)
Käy katsomassa Vagabondin nettisivuilta mallit jotka sua kiinnostaisi, ja soita tai lähetä sähköpostia Vagabondin maahantuojalle (Vagabond Finland Oy). He pystyvät tarkistamaan mihin myymälöihin on mennyt mitäkin mallia ja missä koossa. 
Vagabondin omista liikkeistä ei kannata kysellä muiden ketjujen kenkätilanteita, sillä varastot eivät ole missään yhteydessä keskenään.
Joskus olen metsästänyt asiakkaalle jotain tiettyä kenkää näin, ja ihan oikeasti maahantuojalla he auttavat asiakkaita mielellään :)

-Se entinen kenkämyyjä-
[/quote]
Tilaan mieluummin nettikaupoista, on helpompaa kuin alkaa säätää Maahantoujan kanssa. Myös Vagabondin nettikaupasta olen pari kertaa tilannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:43"]

Minä ihmettelen usein, olenko ainoa joka kävelee yhtään mihinkään, koska myynnissä on kenkiä jotka eivät helpota liikkumista vaan vaikeuttavat sitä. Useimmat kengät eivät täytä mitään kengän funktiota; ei ole iskunvaimennusta, ei kunnollista lestiä, ne eivät ole ergonomiset, ne eivät lämmitä, suojaa kosteudelta eivätkä lisää kitkaa maanpinnan kanssa.  Näyttäähän ne nätiltä siinä hyllyssä, mut jos kengän pitää olla jalkaa varten eikä jalan kenkää varten, niin on ne luvattoman huonosti suunniteltuja.

[/quote]

Täsmälleen näin. Kengän nykyfunktio on olla trendikäs ja hyvännäköinen. Ei muita ominaisuusvaatimuksia. Ja sehän on vain hyvä jos menee rikki muutaman käyttökerran jälkeen, niin sitten pitäis taas ostaa uudet popot. Kenkäkauppias kiittää.

Vierailija
4/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:56"]Matkusta Italiaan. Oooh, kenkätaivas :O   [/quote] Meinaatko että sieltä löytyy suomalaisen jalkaan sopivia leveälestisiä kenkiä? Miten yössä oikein olet? [/quote] Kaikilla suomalaisilla ei ole leveää lestiä. Terveisin jalka kokoa 35-36 ja hyvin kapea.

[/quote]

Tiedostat kai kuuluvasi pieneen vähemmistöön jo tuon kengänkokosi kanssa?

Vierailija
5/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsipä kenkiä kun koko on 43, jos jotain löytyy on mallia mummokenkä.

Useamman vuoden olen jo tilannut ulkomailta. esim. Gaborit saa noin 30% edullisemmin ja niissä koko ei vaihtele, sopii aina.

Vierailija
6/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin viime kesänä nahkaballerinoja. Eipä löytynyt. Oli lähinnä tehkonahka- ja kangasballerinoja.

Vierailija
7/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:29"] Joo no yrittäkääs löytää kengät koossa 35. Ei kyllä löydy :( [/quote] Löytyypäs! Tai riippuu tietenkin siitä mistä pidät, mutta ainakin Vagabondilla tulee melkeinpä joka mallista kolmevitosia. T: entinen kenkämyyjä :) [/quote] Muttei niitä välttämättä ole hyllyssä. Ja ei oo halpa merkkikään..

[/quote] Mun 35 jalkaani noissa Vagabondeissa on ollut kokeiltaessa AINA liian iso lesti, esim. avokkaat tippuu jalasta jne..

Vierailija
8/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkin ratkaisu voisi olla se, että kenkäkaupoissa olisi aina niitä klassisia malleja neutraaleissa väreissä ja näiden lisäksi kauden trendikenkiä.

Vierailija
9/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa Claricen kenkiä. On varmasti kunnollisia. Jos jotain klassisia haet, niin sellaiset kaupat, jotka myyvät lavatanssikenkiä omaavat yleensä hyvät valikoimat.

Vierailija
10/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on avokas? Laittakaa kuva. Ihan kauhea sana.

Vierailija
11/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 korjaa: tarkoitin caprice

Vierailija
12/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

32: No onpa nyt kauheaa, kun joku ehdotti Italiaan matkustamista, vaikka sattuikin kuulumaan vähemmistöön :)

Ette te leveäjalkaisetkaan anna täällä vinkkejä sen mukaan, mikä sopii kaikille. Ap ei tietääkseni ohjeistanut, ketkä saavat kommentoida.

Vierailija
13/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:29"] Joo no yrittäkääs löytää kengät koossa 35. Ei kyllä löydy :( [/quote] Löytyypäs! Tai riippuu tietenkin siitä mistä pidät, mutta ainakin Vagabondilla tulee melkeinpä joka mallista kolmevitosia. T: entinen kenkämyyjä :) [/quote] Niitä vain ei joka kaupasta tai kaupungista saa. Kokemukseni mukaan Oulusta löytyi joskus, kiitos pienijalkaisten pohjoissuomalaisten, varmaan myös pääkaupunkiseudulta, mutta harvassa ovat esim. täällä Treella. [/quote] Mulla on sulle vinkki :)
Käy katsomassa Vagabondin nettisivuilta mallit jotka sua kiinnostaisi, ja soita tai lähetä sähköpostia Vagabondin maahantuojalle (Vagabond Finland Oy). He pystyvät tarkistamaan mihin myymälöihin on mennyt mitäkin mallia ja missä koossa. 
Vagabondin omista liikkeistä ei kannata kysellä muiden ketjujen kenkätilanteita, sillä varastot eivät ole missään yhteydessä keskenään.
Joskus olen metsästänyt asiakkaalle jotain tiettyä kenkää näin, ja ihan oikeasti maahantuojalla he auttavat asiakkaita mielellään :) -Se entinen kenkämyyjä- [/quote] Tilaan mieluummin nettikaupoista, on helpompaa kuin alkaa säätää Maahantoujan kanssa. Myös Vagabondin nettikaupasta olen pari kertaa tilannut.

[/quote]

No jos yhden sähköpostin lähettäminen on säätämistä, niin tilaile ihmeessä jatkossakin nettikaupoista. Mielestäni nettikaupasta tilaamisessa on enemmän säätöä mahdollisine palautuksineen, mutta kukin tyylillään :)

Vierailija
14/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:03"]Tuupa Seinäjoelle. Tällä on kaupoissa vain niitä peruskenkiä ja niitä p*rkeleen Riekereitä. Trendikkäöt kengät pitää tilata netistä, jos niitä haluaa. 
[/quote]

Minä taas tykkään Riekerin kengistä. Tai no en kyllä läheskään kaikista, mutta parhaat kenkäni on juuri Riekerit.

Vierailija
15/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:27"]Yritäpäs etsiä jotain muuta kuin tulevan vuodenajan kenkiä (esim. tämän hetken kenkiä) niin ei löydy mistään. Aamuisin on pakkasta ja päivälläkin ainakin nyt, mutta kaupoista löytyy lähinnä kevät-kesäkenkiä, joiden sopiva käyttöajankohta ois aikaisintaan toukokuu, jos on lämmintä ja kuivaa.

Mä tartten just nyt vaelluskenkätyyppiset ulkoilukengät, joita voin pitää lenkkarikauden ulkopuolella, netistä ne on tilattava. Kaupoista löydän lähinnä kepoisia sandaaleja (joskus ei löydy niitäkään, kun koot ja mallit on loppu), lenkkareita ja ihan joskus harvoin jotain korollisia nilkkureita. Mitään muuta ei löydy. Jalka on mallia emäntä, eli leveä lesti, isot varpaat ja holvia on jonkin verran, eli mitkään italialaiset ballerinat ei mun koipeen sovi.
[/quote]lidlissä on juuri nyt nilkkavartisia vaelluskenkiä 19,90 e! Ostin ja tuntuvat jalassa hyviltä.

Vierailija
16/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:29"] Joo no yrittäkääs löytää kengät koossa 35. Ei kyllä löydy :( [/quote] Löytyypäs! Tai riippuu tietenkin siitä mistä pidät, mutta ainakin Vagabondilla tulee melkeinpä joka mallista kolmevitosia. T: entinen kenkämyyjä :) [/quote] Niitä vain ei joka kaupasta tai kaupungista saa. Kokemukseni mukaan Oulusta löytyi joskus, kiitos pienijalkaisten pohjoissuomalaisten, varmaan myös pääkaupunkiseudulta, mutta harvassa ovat esim. täällä Treella. [/quote] Mulla on sulle vinkki :)
Joskus olen metsästänyt asiakkaalle jotain tiettyä kenkää näin, ja ihan oikeasti maahantuojalla he auttavat asiakkaita mielellään :) -Se entinen kenkämyyjä- [/quote] Tilaan mieluummin nettikaupoista, on helpompaa kuin alkaa säätää Maahantoujan kanssa. Myös Vagabondin nettikaupasta olen pari kertaa tilannut.

[/quote]

No jos yhden sähköpostin lähettäminen on säätämistä, niin tilaile ihmeessä jatkossakin nettikaupoista. Mielestäni nettikaupasta tilaamisessa on enemmän säätöä mahdollisine palautuksineen, mutta kukin tyylillään :)
[/quote]
Nettikaupoista voi valita tuhansista vaihtoehdoista. Sitä paitsi joku Vagabond on vain yksi vaihtoehto monista, vaikka niiden kenkiä minulla useita onkin. Koen itse helpommaksi tilata kotiin sovitettavaksi kuin kysellä maahantuojalta joidenkin mallien myyntipaikkoja ja sitten lähteä käymään kyseisissä kaupoissa esim. toisilla paikkakunnilla. Mutta kiitos toki vinkistä! Joku muu varmasti siitä ilahtui.

Vierailija
17/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laadukkaat kengät, niistä pitää maksaa enemmän kuin 19,90. Jos katselee vain halpiskenkiä, ei ihme, että ne ovat huonolaatuisia. 

Vierailija
18/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kommentit 15 ja 24 oli hyviä, komppaan. Ei ole laatua eikä ergonomisuutta. Olen itse erittäin hankala kenkäostaja, kun jalka on pieni ja leveä, ja tarvitsee tilaa tukipohjalliselle ja on lisäksi sairauksien takia kipuherkkä ja turpoileva. Erittäin vaikea löytää mitään kun tykkään edes kohtuullisen kivan näköisistäkin kengistä enkä "monoista".

Jos etsii ergonomista kenkää joka on edes hieman naisellinen, kannattaa kokeilla Mephiston avokas- ja sandaalimalleja, varsinkin niitä kiilakantoja yms. Esim. Mephisto Kimona ja Zilia jasen tyyppiset.Noissa kai tavallinen lesti kapeudeltaan. Myös mokkasiinimallit ovat aika kivoja.

Mephiston Mobils alamerkin kengissä on leveämpi lesti. Nämä ovat myös ergonomisesti parhaat.

Saksalaisissa ja sieltä päin tulevissa kengissä on myös leveämpää lestiä, merkitty kirjaimilla. Merkit ovat aika vähissä, Ara, Gabor, Rieker, Jana tulee mieleen. Suomessa on vaan eniten niitä matalia ja rumia malleja näistä.

Janita avokkaita on G+ lestillä.

Clarksilla on joitain mukavia leveitä naisten kenkiä, kohtuullisen laadukkaita. Lestit ovat E ja EE, brittitapaan, joten en osaa sanoa mitkä ovat kellekin sopivat.

http://www.clarks.fi/womens/womens-shoes/products/#technology_filter-is-543f45df687f2cf7d4153f350963723093441ca3

Pieniä kenkiä ei ole paljon, jos ostan sandaalit, se on 35,5 tai 36, ja aika kortilla ovat, jos etsii hyvää ja nättiä. Helsingissä pieniä kokoja varten on Bellissima, äiti tassukokoa 35 osti sieltä.

http://www.bellissima.fi/

Vierailija
19/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.putfeetfirst.com/fi/

Nämä liikkeet löytyy myös kivijalkakauppoina, joten sovittelemaan pääsee, ja löytyy myös merkkikenkiä eri lesteillä. Nilson Shoes on noista se laadukkain eli nahkakenkiä ja nimenomaan laatumerkit. Katso tuolta valikoima ja sit liikkeeseen sovittelemaan :)

Vierailija
20/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Kaupat pursuavat vaikka minkälaista kenkää ja avokasta, luulisi löytyvän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä