Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kenkäkaupoista ei saa normaaleja kenkiä?

Vierailija
21.03.2015 |

Tarkoitan siis mustia ja nudeja tavallisia (nuorekkaita) avokkaita. Tai sandaaleja ja nilkkureita. Aina on vaan jotakin kummallisia muotikenkiä, mitkä yleensä on tosi rumia. Täytyy siis tilata netistä kaikki avokkaat.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut saman! Klassiset perusmallit on hakusessa. Mulla jalkapöytä on korkea ja pottuvarvas iso verrattuna muihin varpaisiin joten sopivien kenkien löytäminen ei ole helppoa. Aina melkein puristaa jostain.

Vierailija
22/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta Italiaan. Oooh, kenkätaivas :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:55"]huomannut saman! Klassiset perusmallit on hakusessa. Mulla jalkapöytä on korkea ja pottuvarvas iso verrattuna muihin varpaisiin joten sopivien kenkien löytäminen ei ole helppoa. Aina melkein puristaa jostain.
[/quote]

Juuri nuo klassiset mallit puuttuvat täysin! Tai sitten ne on enemmän 50-vuotiaan äitini tyyliä.
Kyllä niitä kenkiä kaupoissa on hyllykaupalla, mutta aina niitä sen hetkisen trendin mukaisia.

Vierailija
24/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:53"]Tarkoitan siis mustia ja nudeja tavallisia (nuorekkaita) avokkaita. Tai sandaaleja ja nilkkureita. Aina on vaan jotakin kummallisia muotikenkiä, mitkä yleensä on tosi rumia. Täytyy siis tilata netistä kaikki avokkaat.
[/quote]
Mikä noista mainitsemistasi malleista tekee erityisesti nuorekkaan? Eivätkö ne nuorekkaat mallit ole juuri niitä trendikkäitä ja nuo mainitsemasi klassisia malleja?

Vierailija
25/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman!!! Haluaisin nahkaisia klassisia perusmalleja, ei mummokenkiä eikä pissiskenkiä. Netistä täytyy tilata.

Vierailija
26/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Zio:ssa on klassisia Pura Lopezin korkkareita. Itse ostin sieltä hääkengät, sillä en halunnut perinteisiä valkoisia häähirvityksiä.
Ei niitä oikeasti hienoja ja hyviä korkkareita Andiamosta ja K-Kengästä löydäkään... 

Vierailija
27/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkatkaa musta avokas maltillisella korolla kiitos. Sellainen joka päivän kenkä.

Vierailija
28/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuupa Seinäjoelle. Tällä on kaupoissa vain niitä peruskenkiä ja niitä p*rkeleen Riekereitä. Trendikkäöt kengät pitää tilata netistä, jos niitä haluaa. 

Vierailija
29/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:02"]Ainakin Zio:ssa on klassisia Pura Lopezin korkkareita. Itse ostin sieltä hääkengät, sillä en halunnut perinteisiä valkoisia häähirvityksiä.
Ei niitä oikeasti hienoja ja hyviä korkkareita Andiamosta ja K-Kengästä löydäkään... 
[/quote]

Ei täällä ole muita kenkäkauppoja kuin dinsko, kookenkä ja skopunkten. Ja niiden valikoima on ihan ala-arvoinen.

Vierailija
30/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa... Minä ostan kenkäni Haloselta. Ainakin Jyväskylän liikkeessä on klassisen kauniita kenkiä. K-kenkä ja tavaratalot on surkeita pienijalkaiselle naiselle.

Vierailija
31/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:56"]

Matkusta Italiaan. Oooh, kenkätaivas :O

[/quote]

Italialaisista ei löydy leveää lestiä.

Vierailija
32/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin koko viime talven talvisaapikkaita joissa olisi naisellinen malli mutta ei korkeaa tai kapeaa korkoa, ei ole vielä löytynyt. Eikä löydy polvipituisia tai vähän yli olevia a-mallisia tai kellohameita jotka olisi tehty jostain muusta kankaasta kuin lerppanasta trikoosta. 

Vierailija
33/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkäkaupat on täynnä kaikkea halpatuotettua, muovista, huonosti tehtyä huonolaatuista rumilusta. Liimaus näkyy, parin kengät eroaa toisistaan (esim. toisen avokkaan päällinen kaartuu pidemmälle kuin toisen), koron istutus kenkään ei toimi, lestiä ei käytännössä ole, pohja on ohut lätyskä jne.

Ja kuka edes haluaa mitään keinonahkaista, sen enempää kenkää kuin muutakaan? Keinonahkan kun erottaa muoviksi kaukaa, halpaa ja halvannäköistä. Ja jotkut vielä väittää, että keinonahka on laadukasta eikä erota oikeasta nahasta - muahaha.

Vierailija
34/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:02"]Ainakin Zio:ssa on klassisia Pura Lopezin korkkareita. Itse ostin sieltä hääkengät, sillä en halunnut perinteisiä valkoisia häähirvityksiä.
Ei niitä oikeasti hienoja ja hyviä korkkareita Andiamosta ja K-Kengästä löydäkään...  [/quote] Ei täällä ole muita kenkäkauppoja kuin dinsko, kookenkä ja skopunkten. Ja niiden valikoima on ihan ala-arvoinen.

[/quote]

No joo, noista kaupoista ei todellakaan löydy laadukkaita kenkiä. 
Jos olet tulossa joskus helsinkiin niin osta silloin useammat kengät. Täällä on niin paljon pikkuliikkeitä joista löydät varmasti etsimäsi. 

Vierailija
35/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpäs etsiä jotain muuta kuin tulevan vuodenajan kenkiä (esim. tämän hetken kenkiä) niin ei löydy mistään. Aamuisin on pakkasta ja päivälläkin ainakin nyt, mutta kaupoista löytyy lähinnä kevät-kesäkenkiä, joiden sopiva käyttöajankohta ois aikaisintaan toukokuu, jos on lämmintä ja kuivaa.

Mä tartten just nyt vaelluskenkätyyppiset ulkoilukengät, joita voin pitää lenkkarikauden ulkopuolella, netistä ne on tilattava. Kaupoista löydän lähinnä kepoisia sandaaleja (joskus ei löydy niitäkään, kun koot ja mallit on loppu), lenkkareita ja ihan joskus harvoin jotain korollisia nilkkureita. Mitään muuta ei löydy. Jalka on mallia emäntä, eli leveä lesti, isot varpaat ja holvia on jonkin verran, eli mitkään italialaiset ballerinat ei mun koipeen sovi.

Vierailija
36/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no yrittäkääs löytää kengät koossa 35. Ei kyllä löydy :(

Vierailija
37/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:29"]

[/quote]

Löytyypäs! Tai riippuu tietenkin siitä mistä pidät, mutta ainakin Vagabondilla tulee melkeinpä joka mallista kolmevitosia.

T: entinen kenkämyyjä :)

Vierailija
38/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustia kenkiä löytyy hyllykaupalla. Mistä oikein etsit.
Itse tilaan kaikki kenkäni netistä, koska käytän niiiin eksottisen värisiä kenkiä.
Väri on t.sininen.

Vierailija
39/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:29"]

[/quote]

Löytyypäs! Tai riippuu tietenkin siitä mistä pidät, mutta ainakin Vagabondilla tulee melkeinpä joka mallista kolmevitosia.

T: entinen kenkämyyjä :)
[/quote]
Niitä vain ei joka kaupasta tai kaupungista saa. Kokemukseni mukaan Oulusta löytyi joskus, kiitos pienijalkaisten pohjoissuomalaisten, varmaan myös pääkaupunkiseudulta, mutta harvassa ovat esim. täällä Treella.

Vierailija
40/48 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa linkkejä siitä, mitkä teidän mielestä on _normaaleja_ kenkiä? Saappaita, avokkaita, ballerinoja jne.