Onko muita, jotka vihaavat pakettien kotiinkuljetusta?
Tiedän joo, että on oikein 1st world problem, mutta vihaan pakettien kotiinkuljetuspalvelua!
Toimitusajaksi annetaan joku 10-14 ja sitten kökit kotona valppaana koko ajan. Et jumankauta paskalle tohdi mennä, kun pelkäät, että Pate rämpyttää tietenkin juuri sillä hetkellä ovikelloa.
Yritykset varmaan luulevat, että kotiinkuljetus on asiakkaille joku mahdottoman hyvä ja vaivaton palvelu. No ei ole. Paljon mieluummin haen paketin vaikka pakettiautomaatista silloin, kun haluan.
Ääääh...verkkokauppojen pitäisi aina vaihtoehtoinenkin toimitustapa eikä vain olettaa, että kotiinkuljetus on kaikille sopiva.
Kommentit (27)
Minulle se on oikein hyvä palvelu. Teen etätöitä joten olen joka tapauksessa arkisin kotona. Kotimaisissa verkkokaupoissa muuten yleensä toimitetaan suoraan postiin tai automaattiin, ja kotiinkuljetusvaihtoehto pitää erikseen tilata. Vain Amazonin paketit tulevat minulla joskus kotiin ilman eri sopimista.
Ei se pate sitä pakettia varmaan sulle kotiin kanna, jos et sitä tahdo.
Kannattaa varmaan klikata tilatessa sitä kohtaa, että "nouto".
no ainakin postilla voi valita toimitusmenetelmäksi "jätä oven taakse" joten ovea ei tarvitse kytätä
Minulle on tänääkin tulossa lähetys klo 17 ja 18 välillä. Tilasin tavarat perjantaina kolmensdan kilometrin päästä, ja tänään ne siis ovat jo ovella.
Olen liikuntarajoitteinen, joten en pääse ollenkaan kauppoihin, postiin ja mihinkään. Parhaimmillaan kuljetuspalvelut ovat loistavia, kehnoimmillaan aika huonoja, mutta silti parempia kuin ei palveluita ollenkaan.
Kuten eka kommentoija jo sanoi, älä tilaa lähetyksiä ovelle. Ne voi lähes aina hakea itse jostain muualta.
Kun paketti on painava, kotiinkuljetus on hyvä. Kyllä minä teen vessassa asiani loppuun ja pesen jopa kädet lopuksi, ennen oven avaamista.
Laitat lapun oveen että voit jättää paketin tähän, niin helppoa. Yleensä tuosta tulee kyllä ihan tekstari jossa kehotetaan valitsemaan tuo jo ennen kuin ovat ovellasi.
Todellakin pieni ongelma sulla.
Ihan ok jos pystyy sopimaan että paketti jää ovelle/pihaan jos ei ole kotona.
Juu aivan raivostuutavaa kun joskus se ainoa vaihtoehto. Lisäksi ei yleensä tule silloin sovittuna aikana. Niin paljon mieluummin haen automaatista tai postista.
Postin kotiinkuljetus = ei ilmoiteta yhtään mitään, tullaan ovelle random aikaan, joten yli 90% todennäköisyydellä pakettia ei voida toimittaa -> hae itse postista
Postin pakettiautomaatti= automaatit täynnä, hae paketti itse postista
Mistä asiakas maksaa sitten?
Eihän se kotiinkuljetus toimi!
Esim Ups ei KOSKAAN tuo paketteja taloihin joissa on koodi tai summeri. Ei koskaan.
Miksi Suomessa koodilukko alaovessa on normi? Miten paljon kalliimpi muka olisi summerisysteemi???
Kotiinkuljetus on suunniteltu yrityksille ja omakotiasujille. Muille se on lottoa.
Näitä kuljetusongelmia on nyt ollut KOKO se aika kun nettikauppaa on käyty. Eli n. 25 vuotta.
Onneksi on Budbee. Toimii loistavasti.
En ylipäätään ymmärrä miksi postilla on vaihtoehtona hiljainen toimitus tai koputus kun valitsee kumman vaan niin aina ne soittaa ovikelloa 😡
Aina ovat soittaneet 30min ennen sitä toimitusta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kotiinkuljetus toimi!
Esim Ups ei KOSKAAN tuo paketteja taloihin joissa on koodi tai summeri. Ei koskaan.
Tasan tarkkaan toimittaa jos niillä on koodi tiedossa. Yleensä riittää että soittaa asiakaspalveluun, niin sieltä välitetään koodi kuljettajalle.
Vierailija kirjoitti:
no ainakin postilla voi valita toimitusmenetelmäksi "jätä oven taakse" joten ovea ei tarvitse kytätä
Mulla on nyt viidesti ajanut postilla paketit suoraan noutopisteeseen vaikka on tuo ruksittuna ja sovittuna, sekä olen ihan itse ollut kotona niitä odottamassa. Ninjatonttu vain tiputtaa äänettömästi lapun "käy ite pakettis postista" ja ajelee kiireellä eteenpäin.
Asiakaspalveluun yhteyttä ottaessani postin asiakaspalvelija totesi itkunauruhymiön kera että "kuljettajalle on sattunut este". Kysyessäni mihin voin valittaa sanoi "ota yhteyttä asiakaspalveluun".
Ei hlvetti mitä palvelua. En käytä postia enää pakettien toimittamiseen ollenkaan. Korkeille ei ole oikein vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun paketti on painava, kotiinkuljetus on hyvä. Kyllä minä teen vessassa asiani loppuun ja pesen jopa kädet lopuksi, ennen oven avaamista.
Haha, kun taittelet pyllypaperiasi kaikessa rauhassa, kuljetusfirman kaveri on jo kaukana viemässä painavaa pakettia kaupungin toiselle puolelle josta voit sen sitten omalla kustannuksella hakea suppeiden aukioloaikojen puitteissa kaiken muun arkihomman ohessa. Eivät ne odottele että saat kakkasi pungettua vaan kotiinkuljetuksen ajankohta siirtyy viikolla tai haet romusi itse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa koodilukko alaovessa on normi? Miten paljon kalliimpi muka olisi summerisysteemi???
Kaupustelijat yms ei pääse rappuun soittamalla jokaista summeria ja odottamalla että joku avaisi oven. Tai joku humalainen keskellä yötä etsii rappua nukkumispaikakseen.
No älä tilaa kotiinkuljetuksella tai jätä avaamatta ovea niin vievät konttoriin.