Miksi minä en kelpaa kaveriksi?
Olen reilu tyyppi. Välitän toisista ihmisistä ja autan heitä aina parhaani mukaan. En lastaa omia ongelmiani kenenkään niskaan, mutta en kuitenkaan salaile niitä. Kutsun kavereita mielelläni kylään ja kestitsen heitä ruoalla ja juomalla odottamatta minkäänlaista vastalahjaa tai kiitosta. Nautin siitä, että saan antaa ja jakaa sen mitä minulla on.
Lainaan tai annan rahaa mielelläni, jos jollain on huono tilanne. Olen iloinen, rakastava, lämmin, puhelias. Joskus myös ujo ja rauhallinen. Huolehdin hygieniastani, tulen toimeen omillani, en valita rahasta tai ihmissuhteista. Kyselen silloin tällöin kuulumisia ja ehdotan tapaamista.
Osaan sanoa asiat suoraan, en ole ovimatto, enkä mielistele. En kuitenkaan halua pahoittaa kenenkään mieltä, joten silloin tällöin saattaa valkoinen valhe tulla jostain tyyliin "pidätkö mun hiuksista?" (edelliset sopi paremmin) "joo kivat on!"
Kuitenkin tilanne on se, että mulle ei juurikaan kukaan soittele ja kysele mitään. Johonkin yhteiseen illanviettoon saapuessani mua ei tulla tervehtimään tai muutenkaan ei osoiteta minkäänlaista ilahtuneisuutta siitä, että olen paikalla. Ei kysellä etukäteen olenko tulossa, eikä kysellä minne olen myöhemmin menossa. Ei haluta suunnitella yhteisiä reissuja tai tehdä mitään yhdessä. Ei tehdä tilaa, että pääsisin istumaan seurueen kanssa ja kun ilmoitan lähteväni tilan puutteen vuoksi, asiaa ei kommentoida mitenkään muuten kuin, että "moikka".
Mikä mussa on vikana?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:18"]
Minusta tuntuu, että hyviä kavereita on kahdenlaisilla ihmisillä: Osa tulee toimeen kaikkien kanssa, eikä yhtään valikoi. Heihin on helppo tutustua. Toinen ääripää on melko veemäiset ihmiset, he saavat kavereita kaltaisistaan, joiden kanssa ollaan yhdessä ilkeitä.
[/quote]
ei elämä ja ihmiset ole noin mustavalkoisia. Mustan ja valkoisen väliin mahtuu aika paljon muitakin eri värejä.
Sulta puuttuu todellisuus. Olet mukava kaikille, ja ihmiset ottavat sen itsestäänselvyytenä. Mitä mieltä ihan oikeasti olet? Mitä jos todellisuudessa katsoisitkin silmiin ja toteaisit että saatat odottaa ihmeitä tyypeiltä joista et edes todellisuudessa välitä? Sitä paitsi ihmissuhteet ovat muutakin kuin mielistelyn kauppaa tai kuppaamista. Se on henkilökohtaisten kemioiden kohtaamista, omien negatiivisten piirteiden kanssa taiteilua. Se on sitä, että osaa ottaa huomion itseensä. Se on myös sitä, että etsii oikeat ihmiset ympärilleen. Jollei kukaan koskaan soita, se on sen merkki etten mäkään soittelisi. Mä olen ajat sitten lakannut odottamasta ihmeitä ihmisiltä, joten elän vain oman aikatauluni mukaan ja suunnittelen menoja. Yllättäen toi itsenäisyys ja oma innostuneisuus (aito innostuneisuus) tarttuu toisiinkin. Jollei, niin viimeistään paikan päällä saan uusia tuttavuuksia melkein puoli väkisin.
Miten todellisuudessa tulet ihmisten kanssa toimeen? Miten todellisuudessa kohtaat muut? Oletko henkisesti torjuva, koetko että siedät ihmisiä omalla kustannuksellasi? Saattaako olla mahdollista että muut vain käyttävät sinua? Mitä ihmiset todella ajattelevat sinusta, mutta mitä ajattelet todella heistä? Oletko ihan sinut itsesi kanssa?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 03:25"]
No en mielestäni ole yliräiskyvä ja olen kiinnostunut muista ihmisistä aidosti, vaikka itselläni on myös tarinaa kerrottavana. En ns. varasta showta ollessani paikalla. En oikeesti tiedä, että mikä mussa sit on. En ole tylsä, en ruma, en liian kaunis, en erityisen tyhmä, päällekäyvä, negatiivinen, positiivinen... olen mielestäni ihan sopivasti kaikkea omalla persoonallisella tyylilläni. ap
[/quote]
Yrität liikaa ja väärällä tavalla.
Haistata oikeasti vitut kaikille hetkeksi ja elä hetkessä. älä murehdi toisia tai heidän asioitaan, kelaa vain sitä mikä susta tuntuu parhaimmalta. Sano suoriksi jollekin jormapetterille että pää kiinni, nää jutut on kuultu jo, mulle kävi näin. Sytytä päälle savuke ja sano että jatkot on parhaimmassa mestassa, menet sinne ja mukaan saa tulla.
En mä oikeasti tiedä, mitä sun tulisi tehdä, mutta katso nyt totuutta silmiin: tunnetko itsesi oikeasti niin hyvin kuin kuvittelet? Ei ihmisten lahjominen tuo heitä lähemmäksi, se vain päinvastoin loitontaa heidät luotasi. Lainaa joltain vitonen, hän pitää sinuun yhteyttä viikottain, lainaa jollekin satanen, et kuule hänestä enää koskaan. - Woodstock
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 03:25"]No en mielestäni ole yliräiskyvä ja olen kiinnostunut muista ihmisistä aidosti, vaikka itselläni on myös tarinaa kerrottavana. En ns. varasta showta ollessani paikalla. En oikeesti tiedä, että mikä mussa sit on. En ole tylsä, en ruma, en liian kaunis, en erityisen tyhmä, päällekäyvä, negatiivinen, positiivinen... olen mielestäni ihan sopivasti kaikkea omalla persoonallisella tyylilläni. ap
[/quote]
No katos kun olet täydellinen! Täydellinen on yhtä kuin tylsä. Miksi muuten kyselet kun selvästi sus ei omastakaan mielestäsi ole mitään vialla?
Kiitos erittäin viisasta ja ajatuksia herättävästä kommentistasi (viesti 13).
ap
viesti 14: Kiitos myös sinulle. Onpa täällä fiksua porukkaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 03:58"]
viesti 14: Kiitos myös sinulle. Onpa täällä fiksua porukkaa.
ap
[/quote]
Jollei tuo ollut kuittailua, niin kiitos itsellesi. Kirjoitin molemmat viestit sillä miten olisin toivonut että mulle olisi aikanaan puhuttu jotta herään siitä wonderland- kuplastani.:f 13 ja 14
Kirjotinpa muuten tajuttoman hyvää suomea.. ei luoja tota oikeinkirjotuksen määrää..:D :p 13&14.
Joo ei siis todellakaan ollut kuittailua. Haluatko kertoa omasta kokemuksestasi enemmän?
ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 04:13"]
Joo ei siis todellakaan ollut kuittailua. Haluatko kertoa omasta kokemuksestasi enemmän?
ap
[/quote]
Voin, mutta oletko kuulolla jos palaan paikalle huomenna? Nyt on kello sen verran että voisin painella maate. :) 13&14
juu... voit myös laittaa s.postia: kaaookka at gmail piste com. öitä :)
Minusta tuntuu, että hyviä kavereita on kahdenlaisilla ihmisillä: Osa tulee toimeen kaikkien kanssa, eikä yhtään valikoi. Heihin on helppo tutustua. Toinen ääripää on melko veemäiset ihmiset, he saavat kavereita kaltaisistaan, joiden kanssa ollaan yhdessä ilkeitä.