Saisiko teidän 17-vuotias juoda lasin konjakkia jouluna?
Oma poika on vasta 15 eli ei todellakaan juo sellaisia, mutta toisessa langassa joku sanoi, että 17-vuotias juo jo likööriä, punaviiniä ja glögiä. Pahalta kuullostaa.
Kommentit (84)
Olisi saanut juoda, mutta ei halunnut. Ei halua juoda vieläkään kaksi vuotta myöhemmin mitään alkoholia.
Lasi konjakkia olisi kyllä melko hurja määrä noin nuorelle. Enkä tiedä ketään aikuistakaan, joka juo sitä lasillisen kerrallaan.
Lasi viiniä menisi tuon ikäisellä. Monessa maassa viinin ikäraja on 15, mutta väkevimmillä sitten se 18-21
Lasi on liikaa, mutta pieni maistiainen ok.
Kullannuppu dokannut kavereiden kanssa jo vuosia. Kyllä se konjakkitilkka nyt tekisi siitä paholaisen vähintään.
17-vuotiaalle voi tarjota kotona pienen määrän alkoholijuomia, se ei ole laitonta, jos kyse ei ole humaltumisesta. Emme silti tarjoa ja olisi kyllä outoa juottaa alaikäiselle konjakkia saatikka että suostuisi sitä edes juomaan. En itsekään juo konjakkia. 19-vuotiaalle tarjotaan viiniä, jos itse sitä juomme, mutta ei näytä maistuvan. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Lasi konjakkia olisi kyllä melko hurja määrä noin nuorelle. Enkä tiedä ketään aikuistakaan, joka juo sitä lasillisen kerrallaan.
Eihän sitä konjakkia laiteta kuin pikkasen siihen lasiin.
Ap taitaa kasvattaa alkoholistia. Ei kasvata lasta alkoholiin.
En mä mitään tiukkoja tarjoa nuorelle mutta kyllä saa glögiä ja skumppaa.
Väkeviä ei, mutta olutta tai viiniä saisi halutessaan maistaa. Ei lasillista vaan pienempi annos.
Tilkan saisi maistaa, jos olisi konjakkia tarjolla. Ei ole vielä halunnut maistaa mitään siideriä tai viiniä tai jotain, mitä olen joskus harvoin juonut. Muutenkin on ollut sitä mieltä, että ei maista mitään ennen 18-vuotispäiväänsä.
Itse olin ollut jo aika monta kertaa kunnon kännissä 16-17-vuotiaana.
Nyt olen jo keski-ikäinen eikä tullut alkoholistia minusta.
Juon nykyisin todella harvoin.
Olen toipuva alkoholisti. 20 vuoden riippuvuuden jälkeen olen sitä mieltä, että alkoholi ei kuulu alaikäisille joulunakaan.
Meidän toimeliaat 15 vuotiaat kaksoispojat tekevät sahtia jouluksi ihan omalla luvalla.
Niin hyvää on poikien sahtista tullu että tuttu nimismieskin sitä juhannuksena kehui vuolaasti.
Sukulaisille, virman työntekijöille ja yhteistyö kumppaneille siitä mukavasti liikenee joulun iloa tuomaan.
Kyllä joulu ilman sahtia on laiha kopio aidosta, johan jeesuskin otti kuppia aikanaan, ei ollut jaasuksella sahtia, paremman puutteessa käynyttä rypäle mehua kumminkin.
Pienen tilkan saisi juoda