Minä en jaksa, en jaksa! Mahdoton 3v tyttö.
3v tytön lisäksi on poika 6kk. Tyttö on rasavilli, rämäpää ja oikea pahis.. Ei usko vaikka karjun! On jo purrut pikkuveljeä ja tökkii sitä silmiin, pissaa housuun ja sanoo minua paskaksi. Tänään meni mittari lopullisesti tappiin, ku sylki minun päälle. Vedin tytön hiuksista pihalle ja lukitsin oven.. Siellä rääkyi aikansa!
Mä en jaksa, nyt on voimat loppu :( Olisko ketään joka ottais tota edes viikonlopuiksi hoitoon? Asumme Forssan seudulla.
Kommentit (7)
Onko lähempänä kolmea vai neljää? Jos uhmaa, niin se pitäisi laantua ihan lähikuukausina. Saako tyttö hoivausaikaa vaikka onkin nyt isosisko?
Hae apua, heti. Nyt on se kuuluisa raja jo ylitetty, jos oikeasti olet kiskonut lastasi hiuksista pihalle.
Huono kasvatus. Alust asti menny mönkään. Rajat on rakkautta. Älä pura kiukkuasi lapseen.
Se vanha konsti, rajat ja rakkautta. Paljon positiivista huomiota ja tilanteiden ennakointia. Älä huomioi huonoa käytöstä.
esikoinen on varmasti mustasukkainen ja oireilee mustasukkaisuuttaan. Oletko koittanut viettää välillä joitain hetkiä ihan vain kahdestaan tytön kanssa? Hän oikeesti yrittää saada vain äidin huomiota, mutta ei oikein ymmärrä vielä oikeita keinoja. Miksi karjut? Se vain lisää lapsen pelkoa ja agressiivisuutta. Olen itse perheestä jossa paljon huudettiin, ja mitä itse opin? No huutamaan ja kiukkuamaan samalla tavalla kuin vanhemmat. Myöhemmin tajusin, että toimin väärin. Sinä satutat esikoistasi vetämällä tukasta, esikoinen ajattelee, et jos sinulla on oikeus satuttaa häntä, niin hänkin voi satuttaa pikkuveljeään. Yritä olla esimerkkinä, miten tunteita käsitellään oikeaoppisesti.. Yritä sanoittaa myös esikoisen tunteita. Tiedän, että on vaikeaa, mutta tiedän, että pystyt kyllä toimimaan rakentavammin... Tsemppiä hyvä ap! Toivon sulle kaikkea hyvää! Jaksamista, kyllä se uhma vielä ohi menee..
Mites isä...