Mitä ajattelette, jos näette reippaasti lihavan syömässä roskaruokaa?
Kommentit (41)
Vierailija:
Ylilihavuus ei ole kaunista eikä terveellistä, mutta mistäs minä tiedän miksi kyseinen ihminen on lihava. Esim. jos hänellä on jokin sairaus.
tuossa taas yksi jolla on joku lihavuutta aiheuttava sairaus ja/tai raskas luusto..
Vierailija:
kyllä kuule tässä maailmassa menee rahaa ruhempaankin kuin lihavien terveysongelmiin. ajattelepa vaikka aseteollisuutta
Puolustusvoimien asehankintoihin on tälle vuodelle määrätty rahaa valtion budjetissa 642,3 miljoonaa euroa. Mitkä sen sijaan ovat terveysmenot?
Kansanterveyslaitoksen selvityksen mukaan (2005) kallein tautiryhmä on sydän- ja verisuonitaudit. Yksi tärkeimmistä altistajista niihin on vääränlainen ravinto ja ylipaino (KTL:n arvion mukaan mm. 80% sepelvaltimotautitapauksista olisi ehkäistävissä terveillä elintavoilla) Sydän- ja verisuonitaudit maksavat yhteiskunnalle 918 miljoonaa euroa vuodessa.
Tuki- ja liikuntaelinsairauksienkin yksi päätekijä on ylipaino. Ne maksavat yhteiskunnalle 583 miljoonaa euroa.
Syöpätaudit maksavat vuodessa 334 miljoonaa euroa, eikä ravitsemuksen osuutta niihinkään voi kiistää, joskin se on vähäisempi kuin edellisissä.
Joten KYLLÄ hemmetissä ylipainolla on kansantaloudellista merkitystä ja iso onkin!
ja nämä tiedot siis ovat peräisin täältä:
http: //www. ktl. fi/attachments/suomi/osiot/esittely/organisaatiokaaviot/pj_esityksia/ 11
Vierailija:
Vierailija:
Ihan samalla lailla paheksun hiljaa sisimmässäni alkoholisteja, jos he kittaavat viinaa kadulla ja tupakoitsijoita, jotka yskänsä lomassa vetävät posket lommollaan tupakkaa.Ironista kyllä, tällä palstalla tupakoitsijoitakin haukutaan maan rakoon, mutta sairaaloinen ylensyönti on ihan ok. Miksi? Koska palstalaisista ilmeisen iso osa itse syylistyy siihen.
Muita on helppo paheksua, mutta itsessä ei ole mitään arvosteltavaa.
Yleensä räkäisen lattialle, kun kuljen ohi.
Itse saan varmasti ihan samanlaisia katseita ja ajatuksia kuin monet täällä ovat esittäneet ( 168cm/100kg), ja kyllähän ne katseet pahalta tuntuu... esim sipsihyllyn luona kaupassa, kun olen miehelle ostamassa jotain hyvää (mies on tikkulaiha ja lihaksikas 171/60) ;0)
Mutta kyllä mä katson niitä langanlaihoja teinejäkin karkki/sipsi/pullahyllyllä, jotka ostavat kamalat määrät herkkuja. Ajattelen usein, että yrjöävätköhän nopeastikin ne pois (kärsin syömishäiriöstä itse monta vuotta).
Samalla tavalla mua säälittävät ne langanlaihat teinit/nuoret naiset, jotka esim. mäkkärillä katselevat kavereidensa syömistä ja tuhahtelevat miljoona kertaa, että " hitto kun en voi tänäänkään syödä mitään, kun eilen söin yhden vadelmaveneen" !! (tosi tarina...).
turha on sen tulla valittamaan kun ei saa lapsia ja sitä kuinka on pakko jäädä sairaseläkkeelle kun on niin lihava.
yleensä lihavuus ihan itse aiheutettu että turha on valittaa
Mun parivuotias saa hirveät määrät kortisonia joka kasvattaa ruokahalua, lapsi söisi kokoajan jos saisi päättää. Ja niin paljon kuin vatsaan mahtuu, oksentamiseen asti. Ja sen jälkeen kun on oksentanut ylimääräiset ulos, söisi lisää hyvällä ruokahalulla...
BUAHAHAAAHHHAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
t: karppi, entinen 120 kg, nyt alaspäin, hitaasti mutta varmasti
En minä sitä pahalla ajattele! Miettikääs, oletteko koskaan nähneet lihavaa ihmistä yhdessäkään roskaruokamainoksessa?
Vierailija:
justhan eilen joku lääkäri väitti että mikään sairaus ei aiheuta lihavuuttaVierailija:
Ylilihavuus ei ole kaunista eikä terveellistä, mutta mistäs minä tiedän miksi kyseinen ihminen on lihava. Esim. jos hänellä on jokin sairaus.
helposti tulee monesta musuta ruuasta se kasaan.
Oikeestaan esim. Hesessä käynti on fiksu veto lihavalta. JOS ja kun se yksi eteria riittää.
Saman verran, kuin minun kokoiseni saa syödä KOKO PÄIVÄNÄ.
Kannattaisi valita Hesen salaatti, jos tekee mieli herkutella. Saahan niihinkin majoneesin, mutta kalorit jäävät alemmas.
Hän voi syödä 1500 kalorin mega-aterian ja lisäksi vielä jotakin vaikka 200 - 300 kalorin edestä ja silti laihtuu.
Elimistön säätelyjärjestelmät ovat epätasapainossa ja niitä voi tasapainottaa ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla. Joista liikunta sopii hyvin ennaltaehkäisyksi monien sairauksien varalta myös laihoille.
Aineenvaihdunnan häiriö heijastuu koko elimistöön, myös mielenterveyteen.
Lihavuus ei ole mielisairaus, luonteen heikkoutta eikä muutakaan soopaa, mitä naistenlehdet syytävät.
Karpaten kuntoon.
Vierailija:
Mitäs jos kaupan kassakin alkaisi sanoa että mitäs jos et nyt ostaisi tuota einesruokaa tai tupakkaa tai olutta?? tai edes ajattelisi niin?Minä olen hyvin näkyvästi raskaana, rv 27.
Kävin viieme perjantaina hakemassa veljelleni 12 pulloa olutta (eikös sitä sanota mäyräkoiraksi) ja jättiaskin tupakkaa.
Veljeni pyysi minua, koska pääsi itse töistä vasta klo 22, eikä näin ollen olisi päässyt itse kauppaa.Myyjä katsoi pahalla silmällä kun nostin sen kaljapaketin hihnalle, mulkoili oikein. Ja kun painoin tupakkivalintataulukkoa (siitä koneesta siis) niin silloin tää kassa kysyi oikein inhottavalla äänellä: " et kai sinä, tyttö, ole itsellesi näitä ostamassa?" ja ennen kuin ehdin vastata mitään jatkoi: " Tiedäthän, ettei raskauden aikana saa juoda eikä polttaa? Tätä siitä näköjään seuraa kun lapset saavat lapsia"
Myyjä oli siis vanha, n. 50-60 vuotias nainen.
Sanoin kyllä hänelle takaisin, että ei pelkoa, veljelleni näitä haen.
No siihen tämä nainen että " jaa, no pitääköhän mun tarkistaa sun veljesi ikä ettet alaikäiselle osta" ?Voi Aargh!!! Nostin ostokseni ja lähdin. En vaivautunut selittelemään enää mitään.
Ja lopuksi vielä.. Minä olen kyllä nuoren näköinen ilman meikkiä ja tukka ponnarilla, mutta olen 30v. kolmen lapsen äiti. Odotan siis neljättä lasta. Alkoholia en ole käyttänyt sitten teinivuosien. Ikinä en ole tupakkaa edes maistanut.
Ja veljeni on isoveljeni, 37 vuotias.. joten se siitä alaikäisyydestä!Enpä erehdy samaan kauppaan enää koskaan. Tosi kiusallista kun myyjät inttävät ja tonkivat asioita mitkä ei heille kuulu.