Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus on vallannut minut kokonaan. Tuntuu toivottomalta.

Vierailija
13.12.2021 |

Olen alkanut myöntämään itselleni sen, että olen epävakaa persoona.
Kyllä vain, tämä johtuu itsestäni enkä pysty muuttumaan. Tätä mantraa toistelen itselleni päivittäin kuinka epäonnistunut olen ja miten surkeasti olen valinnut elämääni asioita, jotka ovat vieneet mehut ja elämäniloni.
Pahinta tässä on se, että mieliala vaihtelee. Tunnin päästä saatan haaveilla jostain ja hakea konkreettisia asioita ja tavotteita, ryhtyä toteuttamaan niitä mieleni tasolla. Parhaimillaan tämä voi jatkua pari päivääkin.
Kunnes taas tipun pohjalle, kaikki asiat menevät päinvastaiseen suuntaan kun ajattelinkaan.
Ennen pystyin ottamaan sen huumorilla tai ajatukella, että ihmisiä tässä vain ollaan. Harvemmin enää edes saan näitä motivaatio"piikkejä" tai tiedän jo sen olevan ohimenevää, en edes jaksa innostua tai yrittää.

Enää en löydä huumoria ja tunteenikin ovat lähes kuihtuneet. Minulla ei ole lämpimiä tunteita tai elän kuin kun katsoisin maailmaa sivustapäin. Mikään ei kosketa syvemmin tai en koe ilon tunteita tai jos koen hetkellisesti niin ne ovat vain heijastus, jokin pinnallinen ohimenevä tunne jonka merkitys katoaa jo seuraavassa hetkessä. En saa tyydytystä elämästäni vaan minua pelottaa elää täällä.
Vilpittömyys on kadonnut joka oli ennen varmaan minun henkireikäni omassa persoonassani, ei ollut niin väliä vaikka en onnistunut tai ollut kummoisempi mutta tiesin, että sydämeni on paikallaan.
Nykyään minua ei liikuta oikein mikään sillä tavalla koska pelkään jo pahinta valmiiksi. Olen turtunut ja hyväksynyt kaiken pahuuden enkä usko, että elämä tästä muuttuisi parempaan kuitenkaan vaikka kuinka tsemppaisin positiivisiin puoliin elämässä. Taisteluntahtoni on kadonnut.

En pysty hakemaan apua. En jaksa kertakaikkiaan. Tuntuu, että olemukseni on jo niin pilalla, virheeni ovat jo niin painavia, etten minä tästä tule enää nousemaan.. Olen jo pilannut elämäni. Minä inhoan pääni tapaa triggeröityä erilaisista pienemmistäkin asioista ja se on menoa taas - en pysty muuttamaan elämäni suuntaa koska pääni antaa periksi jo heti kun olen aikeissa muuttaa ne tilanteet elämässäni jotka aiheuttavat kärsimystä. Minä kuitenkin vajoan jälleen takaisin "h**kaamaan päätäni seinään". En luota itseeni.

Illat ennen nukkumaanmenoa haaveilen kuolemastani ja sen toteuttamisesta. Aamulla herään ja ajatukset menevät samassa aiheessa. Päivät vain yritän suoritua velvollisuuksistani ja feikkaan voivani ok. Käyn vähän töissä, vähän opiskelen ja yritän vain tarpoa mutta tulevaisuus näyttää täysin pimeältä. En näe siellä mitään.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
42/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että masennuskin on vain aivojen sisäistä kemiaa. Niin rankkaa kuin se voikin olla. Yritä päästä irti omista ajatuksista. Älä ainakaan pyöritä mitään keloja pään sisäpuolella koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile rukoilla Jeesusta

Vierailija
44/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltein jokapäivä tai ainakin joka ilta nukkumaan mennessä rukoilen. Suorastaan pyydän, että saisin apua. Jotain.

En tiedä mutta ainakin saan vähäistä lohtua jos uskon korkeampaan voimaan. Se on yksi tärkeä osa elämääni vaikkakin vain ajatuksen tasolla sekin.

AP

Vierailija
45/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankaa masentuneet ruokavalio kuntoon, se on ykkös asia.

Yhtä tärkeä on suoliston hyvinvointi.

Kolmas asia on ulkoilu ja riittävästi.

Esim kirjan mukaan (en muista nimeä) ulkoilu tehosi paremmin masennukseen kuin pillerit.

Kuuntelin kirjan storytelistä, sieltä se löytyy.

SUoliston salaisuus taas kertoo suolistosta, löytynee kirjastosta.

Opiskelkaa ja etsikää se oikea keino parantaa keho.

Yhtä oikeaa ei ole olemassa.

Vierailija
46/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki  lähtee itsestä ja miten kehoasi kohtelet.

Vierailija
47/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on itsetuhoisia ajatuksia, hakekaa apua. Syvä masennus voi olla. Silloin omat voimat eivät riitä. Soittakaa kriisipuhelimeen tai 112 ja sanokaa, että on itsetuhoisia ajatuksia. Olette arvokkaita.

Vierailija
48/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltein jokapäivä tai ainakin joka ilta nukkumaan mennessä rukoilen. Suorastaan pyydän, että saisin apua. Jotain.

En tiedä mutta ainakin saan vähäistä lohtua jos uskon korkeampaan voimaan. Se on yksi tärkeä osa elämääni vaikkakin vain ajatuksen tasolla sekin.

AP

Oletko uskossa, ap? Jos kadut syntejäsi ja pyydät Jeesusta sydämeesi asumaan, tulet Jumalan lapseksi. Jumala rakastaa sinua. Olet kallisarvoinen. Älä vahingoita itseäsi. Soita apua. Uskovakin voi kärsiä masennuksesta. Silloin omat voimat auttaa itseään eivät aina riitä.

Vierailija
49/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki terapiaa voi kokeilla. Se voi auttaa. Mutta itsensä vahingoittaminen ei saa olla mikään vaihtoehto. Mieluummin sitten kriisiapu.

Vierailija
50/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jo voit huonosti, älä kokeile lääkkeitä. Minut ne sai voimaan huonommin, tuli sellainen tyhjyys mieleen, eikä ole lähtenyt pois. Kaikki on yhdentekevää ja turhaa. Tämä on vain minun mielipide, mutta minun elämäni lääkkeet pilasivat lopullisesti.

Vierailija
51/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyi tulla kertomaan, että nyt on tutustumiskäynnille aika varattu.

Terapeutti on traumoihin erikoistunut, joten toivottavasti meillä synkkaa ja saamme säännöllisen terapiasuhteen luotua.

On tämäkin alku, joten kiitos tsemppaajille.

AP

Vierailija
52/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
53/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti on traumoihin erikoistunut, joten toivottavasti meillä synkkaa ja saamme säännöllisen terapiasuhteen luotua.

AP

Hyvä! Olen iloinen puolestasi, olet selvästi vahva ihminen ja tiedän että vielä parannut.

Vierailija
54/56 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla minun kirjoitukseni. Olen vähän katkera, että joudun olemaan tässä maailmassa väkisin perheeni vuoksi, että lapset ei traumatisoidu tai jotain. 

En osaa hakea tähän mitään apua. Toivon vain kuolemaa. 

Lue oma idioottimainen vastauksesi ja selvitä itsellesi , että lapsesi ovat joko jo kärsineet tai sitten olet hullu jolla lapsia ei edes ole! Tyhmin kirjoitus ikinä!!!!

Vierailija
55/56 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Hyvä! Olen iloinen puolestasi, olet selvästi vahva ihminen ja tiedän että vielä parannut.

Kiitos sinulle.

Yritän kyllä vielä saada tämän elämän omaan hallintaan ja arvojeni mukaiseksi elämäksi itselleni.

En tiedä onnistunko tai jaksanko mutta eilinen toi ainakin toivoa. Jospa tuo terapia olisi oikea tie nyt tähän väliin mikäli se edes alkaa.

AP

Vierailija
56/56 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankaa masentuneet ruokavalio kuntoon, se on ykkös asia.

Yhtä tärkeä on suoliston hyvinvointi.

Kolmas asia on ulkoilu ja riittävästi.

Esim kirjan mukaan (en muista nimeä) ulkoilu tehosi paremmin masennukseen kuin pillerit.

Kuuntelin kirjan storytelistä, sieltä se löytyy.

SUoliston salaisuus taas kertoo suolistosta, löytynee kirjastosta.

Opiskelkaa ja etsikää se oikea keino parantaa keho.

Yhtä oikeaa ei ole olemassa.

Tosi masentuneelle tällaiset neuvot eivät auta, tiedän kokemuksesta. Mahani on kunnossa, kävelen päivittäin noin 10 km, etsinyt olen, lukenut kirjoja...    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä