Mies riehui kännissä, syyttää minua
Hänen kanssaan ei voi puhua asiasta, suuttuu ja syyttää. Pelkään myös niitä hetkiä. Onko järkeä laittaa hälle viestiä, että menee hoitoon tai ero. Hän saa päättää. Mulla löytyi vara-asunto tänään, johon voisin muuttaa hetkeksi.
Mietin jo vastausta, jos se ylipäätään tulisi. Todennäköisesti se olisi, erotaan sitten. Miltä minusta sitten tuntuu, ahdistaa. Ahdistaa jo hirveästi nytkin.
Mitä tekisit? Etenkin kun joulu perheenä olisi edessä
Kommentit (25)
Muutat ihan kokonaan pois. Jos ihminen ei ymmärrä edes itsestään vastuuta ottaa ja ymmärrä, että hänen käytöksensä on yksin hänen vastuullaan, niin anna mieslapsen mennä jonkun muun murheeksi.
Nyt joulun alla onkin hyvä jo pakkailla valmiiksi omia tavaroita ja tehdä inventaariota, joulusiivous on hyvä veruke.
Jos pystyt salassa kuljettamaan osan tavaroista vaikka kaverin kellariin tai omalle työpaikalle säilöön niin aina parempi. On sitten helpompi hakea loput tavarat (joku muuttoporukka apuna tietty).
Sitten kun muuttopäivä tulee niin hyvillä mielin suljet entisen kodin oven ja aloitat uuden elämän ilman pelkoa.
Itse en puhuisi mitään miehelle enkä edes pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aikuinen poika, joka tietää isän väkivaltaisuuden ja alkon oton. Juttelisinko hälle. Vai onko hirveä rasittaa lasta tällä. On tulossa kotiin luoksemme jouluksi?
Kumpi teistä on kännissä, vai molemmat? Kysymyksen perässä ei ole kysymysmerkkiä ja normi lauseen perässä taas on kysymysmerkki.
Taidatte ansaita toisenne?
Painu suolle merkkeinesi!
Samat sanat!!!! Kun olin itse ap:n kaltaisessa suhteessa, en siinä mielentilassa erottanut huutomerkkiä kysymysmerkistä järkytykseltäni. Oli henki vähällä lähteä, just pääsin pois, poliisiautolla parin jätesäkin kera turvakotiin.
Kun ihminen sairastuu alkoholismiin, on kumppani täysin voimaton. Ei auta nätit sanat, ei kauniit pyynnöt. Harva kuitenkaan ottaa juopon miehen, vähitellen tämä etenee, ja entisestä rakkaasta tulee hirviö.
Vierailija kirjoitti:
Nyt joulun alla onkin hyvä jo pakkailla valmiiksi omia tavaroita ja tehdä inventaariota, joulusiivous on hyvä veruke.
Jos pystyt salassa kuljettamaan osan tavaroista vaikka kaverin kellariin tai omalle työpaikalle säilöön niin aina parempi. On sitten helpompi hakea loput tavarat (joku muuttoporukka apuna tietty).Sitten kun muuttopäivä tulee niin hyvillä mielin suljet entisen kodin oven ja aloitat uuden elämän ilman pelkoa.
Itse en puhuisi mitään miehelle enkä edes pojalle.
Tämä. Erotilanteet on suurin riski. Hiljaa pois vain. Omasta kodista on vaaratkin helpompi kohdata koska kotiinsa ei ole ketään pakko päästää.
Painu suolle merkkeinesi!